„Zgoda nie może czekać” (ang. „Consent Can’t Wait”) to efekt współpracy agencji BMF i australijskiego Departamentu Opieki Społecznej, które wspólnie starają się nakłonić Australijczyków do zwiększania świadomości na temat świadomej zgody. Jak pokazują liczne publikacje, temat ten niejednokrotnie stanowi tabu w społeczeństwie, przez co maleją możliwości dotyczące edukacji młodych ludzi.
Głównym celem akcji jest usunięcie ze sposobu myślenia Australijczyków obaw dotyczących otwartego mówienia o swoich oczekiwaniach i granicach, jeśli chodzi o aktywności seksualne. Ci, którzy nie mają jeszcze na koncie doświadczeń w budowaniu intymności, mogą w prosty sposób zdobyć niezbędną wiedzę. Pozostali odbiorcy akcji zyskują okazję do zmiany sposobu myślenia i nauki głośnego mówienia: „ZGODA”.
Zobacz również
W krótkich klipach opublikowanych w serwisie YouTube i w mediach społecznościowych wystąpiły prawdziwe australijskie pary. Każda z nich opowiada o własnych przemyśleniach i emocjach związanych z tematem świadomej zgody. Uczestnicy filmików zwracają też uwagę na to, o jakich aspektach warto mówić głośniej i więcej niż dotychczas – tak, aby przyszłe pokolenia nie musiały się nad nimi zastanawiać.
fot. YouTube
fot. https://www.consent.gov.au/
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kampania pt. „Zgoda nie może czekać” objęła swoim zasięgiem telewizję, kino, media społecznościowe i reklamy outdoorowe w całej Australii. Ponadto powstała również strona internetowa www.consent.gov.au, dedykowana akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: YouTube
PS #ToNieJestNormalne: Maja Staśko otwiera „sklep”, aby pomóc w walce z wykorzystywaniem seksualnym dzieci
22 maja br. na rogu ulic Marszałkowskiej i Żurawiej w Warszawie pojawiła się nowa witryna. To „sklep” Mai Staśko i element kampanii #ToNieJestNormalne, która zwraca uwagę na wykorzystanie seksualne najmłodszych w sieci.
PS2 „Miłość zaczyna się w domu” – IKEA wspiera osoby LGBTQ+ i ogłasza kolejną akcję z wielobarwną torbą STORSTOMMA
Dom to nie tylko cztery ściany i dach, ale przede wszystkim poczucie przynależności, bezpieczeństwa i akceptacji. W 2024 roku, z okazji przypadającego 17 maja Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), IKEA przypomina, że miłość zaczyna się w domu.