Spośród 250 zgłoszeń przesłanych do I etapu Złotych Spinaczy, nominację do nagrody głównej otrzymało w sumie 81, które walczyły o statuetkę w 28 kategoriach: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych.
Zobacz również
W tegorocznej edycji konkursu w dwóch kategoriach jury przyznało miejsca ex aequo: „Kampania społeczna” oraz „Launch nowego produktu, usługi lub firmy”. W kategorii głównej „PR korporacyjny” oraz kategorii sektorowej „Uroda” grono jurorów zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej.
Lista zwycięzców Konkursu Złote Spinacze 2013:
KATEGORIE GŁÓWNE:
1. PR korporacyjny:
- Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej
2. PR produktu:
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
- Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2, Coca-Cola. Podziel się radością! czyli magia imion
3. Kampania edukacyjna:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Konfederacja Lewiatan, Przedsiębiorcy tworzą
4. Komunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa:
- Lighthouse Consultants, „Sprawa poznańska” czyli zażegnanie kryzysu w zarodku
5. Public Affairs i Lobbying:
- FleishmanHillard, Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE)
6. Kampania społeczna:
- 180heartbeats + JUNG v. MATT, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna
- Ogilvy PR, Język polski jest ą-ę
7. Komunikacja wewnętrzna:
- BNP Paribas Bank Polska, Porozmawiajmy o kampanii
8. Event komercyjny:
- Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw
9. Event społeczny:
- Go Culture i Fundacja „Kultura nie boli”, Big Book Festival 2013
10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy:
- Publicon Public Relations, Kurkowa 14
- WALK PR, Bractwo Feniksa-WALK PR dla Carlsberg Polska
11. Corporate Social Responsibility:
- Orange Polska, Pracownie Orange
12. PR miejsca, miasta lub regionu:
- PR Inspiration, Mall Wall Art
13. Social media:
- Sarota PR, SAPPHIRE rozGRYwka
14. Business-to-Business PR:
- MAKRO Cash and Carry Polska, Korona Smakosza
15. PR finansowy i relacje inwestorskie:
- NOBILI PARTNERS, Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita S.A.
16. Sektor publiczny:
- Partner of Promotion, „dalEKOwzroczni” – przyszłość w czystych barwach
KATEGORIE SPECJALNE:
1. Kreatywność:
- 180heartbeats i JUNG v. MATT, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna
2. Efektywność:
- Ogilvy PR, Język polski jest ą-ę
KATEGORIE SEKTOROWE:
1. Technologia, IT, telekomunikacja:
- Intel Technology Poland i Monday Public Relations, Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie po raz pierwszy w Polsce
2. Finanse:
- ING Życie, „Zrób Rakowi Wspak” – Niestandardowe działania PR dla produktu – ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On ING Życie
3. Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne):
- Havas PR dla Fundacji Rak’n’Roll, GADAJ*BADAJ
4. Uroda:
- Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej
5. Sektor spożywczy:
- Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2 Coca-Cola. Podziel się radością!, czyli magia imion
6. Media i styl życia:
- Mondelez Polska, Milka. Moje miasto się przytula
7. Kultura:
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Public Dialog, Muzeum Utracone – Przywraca Pamięć
8. Sport, turystyka, rekreacja:
- Partner of Promotion, Twardziele o miękkich sercach
9. Nieruchomości i budownictwo:
- Publicon Public Relations, Kurkowa 14
10. Przemysł, transport, logistyka:
- Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw