Już 11 kwietnia w Warszawie odbędzie się finał konkursu Złoty Bankier 2019, który nagradza banki za najlepszy spot reklamowy, projekty z zakresu CSR oraz komunikację z klientem w social mediach.
Jeszcze tylko do 17 marca na stronie zlotybankier.pl można oddawać głosy na wybrane projekty, nominowane w 10. edycji konkursu Złoty Bankier. Z tej okazji przedstawiamy 15 reklam bankowych, które znalazły się w kategorii „Najlepszy spot reklamowy”.
Zobacz również
1. ING Bank Śląski – Czy posiadanie stało się sensem naszego życia?
„Czy posiadanie stało się sensem naszego życia”? – pyta ING Bank Śląski w swojej kampanii oszczędności. W ten sposób bank jako jedna z pierwszych marek głośno podejmuje ważny społecznie temat nadmiernej konsumpcji. Kampania skłania do refleksji nad tym, co jest nam naprawdę potrzebne i zachęca do przemyślanych zakupów. Taka postawa konsumenckiej odpowiedzialności przekłada się nie tylko na mniejszą ilość niepotrzebnych rzeczy, ale ma również wymierną korzyść – oszczędności.
2. Credit Agricole Bank Polska – Uważny bank – „i co się koń stresował?”
Czy reklamę banku można oglądać z przyjemnością? Można! Zwłaszcza, jeśli zachęca do tego sam Dawid Podsiadło. W reklamie banku Credit Agricole, z charakterystyczną dla siebie naturalnością, szczerością i poczuciem humoru, Dawid wszedł w świat bankowy, a towarzyszyła mu sympatyczna i energetyczna, wsłuchana w jego potrzeby doradczyni banku Credit Agricole, Pani Kasia. Dodatkowo, internauci, którzy trafili na tę reklamę na YouTubie zobaczyli specjalną jej wersję z tzw. pre-rollem, w którym Dawid Podsiadło przekonywał, by jej nie pomijać.
3. Santander Bank Polska – „Konto Jakie Chcę – darmowe przelewy natychmiastowe”
W reklamie bank Santander przedstawia sytuację, w której niespodziewanie pojawia się wydatek wykraczający poza budżet. Wsparcie bliskiej osoby, która wykonuje przelew natychmiastowy pozwala kontynuować wycieczkę. Celem kampanii było promowanie wybranych elementów oferty banku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Co więcej, spot „Przelewy natychmiastowe” kontynuuje platformę komunikacji banku Santander, gdzie w centrum zawsze jest klient i jego potrzeby, a rolą banku i jego produktów jest umożliwianie osiągania codziennych sukcesów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Alior Bank – Konto Jakże Osobiste z wachlarzem korzyści
W listopadzie 2018 roku Alior Bank ruszył z kampanią telewizyjną Konta Jakże Osobistego, w którym klient, w zależności od bieżących potrzeb, może wybierać i zmieniać aktywne korzyści. Spot, promujący wygodę i podkreślający klientocentryczne podejście banku, powstał we współpracy z agencją PZL. Ideą filmu jest obrazowe pokazanie zestawu korzyści i łatwości, w jakiej można je zmieniać – zamiast wielu kont, czyli „wachlarza banków”, lepiej mieć jedno z „wachlarzem korzyści”.
5. Getin Noble Bank – Konto oszczędnościowe Getin Banku
W kampanii konta oszczędnościowego Getin Banku, realizowanej od października 2018 do stycznia 2019 roku, bank zachęcał klientów do regularnego odkładania pieniędzy. W tym celu wykorzystano w humorystyczny sposób wieloznaczność słowa „odkładać”. Bohater reklamy – Tomek, „człowiek z zasadami” – w dzieciństwie miał wiele nietypowych pomysłów na psoty i często słyszał od mamy „odłóż to”. Zrozumiał więc, że mama robi wszystko dla jego dobra, kiedy poradziła mu również odłożyć pieniądze na przyszłość. Dzięki niej Tomek w dorosłym życiu stosuje prostą zasadę, by regularnie odkładać pieniądze na realizację swoich celów. Nieważne, ile – ważne, że systematycznie. Tej samej zasady Tomek uczy dziś swojego syna.
6. Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim – „Przybij piątkę w bankomacie”
„Przybij piątkę w bankomacie” – taki tytuł nosi spot radiowy w ramach kampanii reklamowej promującej usługi biometrii dłoni Palm Vein (Novum eNBio) w bankomatach i placówkach Banku Spółdzielczego w Bielsku Podlaskim. Kampania miała na celu wypromowanie nowej usługi banku, czyli systemu uwierzytelnienia biometrycznego, służącego potwierdzaniu tożsamości oraz realizacji (autoryzacji) transakcji w urządzeniach bankomatowych i placówkach bankowych.
7. mBank – „Bądź Bogatszy o dobre decyzje”
Patrzenie w przyszłość ze spokojem i wsparcie partnera budują kluczowe wartości bezpieczeństwa i stabilizacji. W tej kampanii mBank pokazał się właśnie jako bank – partner, który pomaga odnaleźć się w przełomowych chwilach, np. gdy na świat przychodzi dziecko. Konto, które samo oszczędza rozwiązuje ważny problem konsumencki związany z oszczędzaniem pieniędzy. Nie trzeba sobie niczego odmawiać i pamiętać o regularności. Drobne kwoty same odkładają się automatycznie, tworząc z czasem solidne zabezpieczenie. A dzięki oszczędnościom łatwiej zmierzyć się z wydatkami czekającymi nas w przyszłości. Cytując bohaterów reklamy: „I co zrobimy z zaoszczędzonymi pieniędzmi? My nic, ona (córka) wszystko”.
8. PKO Bank Polski – „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego”
Jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 roku, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący PKO. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, spot podkreśla skalę zmian, jakie zaszły w Banku w ciągu stu lat – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje, fintechowe rozwiązania.
9. BGŻ BNP Paribas – „Pomaganie jest fajne!”
Bank BGŻ BNP Paribas przygotował kampanię promującą ideę radości płynącej z pomagania w codziennym życiu, pod hasłem „Pomaganie jest fajne!”. Osią działań projektu jest 3 minutowe wideo w reżyserii Tomasza Knittela, które powstało dzięki zaangażowaniu i współpracy z wolontariuszami, beneficjentami. W filmie wzięli udział wolontariusze Szlachetnej Paczki oraz Banku BGŻ BNP Paribas, zaangażowani w inicjatywę. Współczesną aranżację utworu Ewy Bem „Podaruj mi trochę słońca” zaaranżował Smolik, a piosenkę w nowym brzmieniu zaśpiewała Natalia Przybysz.
10. Pekao – „Bierz życie za rogi”
„Bierz życie za rogi” to hasło przewodnie kampanii Banku Pekao S.A., która promuje w pierwszej kolejności Konto Przekorzystne banku. W kampanii została wykorzystana postać himalaisty i skialpinisty Andrzeja Bargiela. Pobudką do stworzenia kampanii było docenienie ambitnych pomysłów i śmiałych planów Polaków. Inspiracją dla klientów Pekao miał być Andrzej Bargiel, osoba, która własnym doświadczeniem pokazała, co tak naprawdę znaczy wziąć życie za rogi. To właśnie on, jako pierwszy, zjechał na nartach z K2.
11. eurobank – „Jak się żyje wampirom w Polsce”
Spot „Jak się żyje wampirom w Polsce” zainaugurował działania eurobanku w ramach nowej platformy komunikacji. Bohaterami kampanii zostały trzy postaci wampirów (Felix, Vlad, Maciek) – korzystając z bogatej gamy ich osobowości, eurobank w zabawny sposób podkreśla, że potrafi odpowiedzieć nawet na najbardziej niecodzienne potrzeby klientów. Jednocześnie w nowej platformie komunikacji Piotr Adamczyk pozostaje reklamową twarzą eurobanku. Jego zadaniem jest dodawanie przekazom powagi i wiarygodności – łączy świat potrzeb wampirów ze światem finansowych rozwiązań eurobanku.
12. Nest Bank – „W Nest Banku nie szukasz, w Nest Banku masz…”
Najnowsza odsłona spotów reklamowych Nest Banku skupia się na prezentowaniu rozwiązań ułatwiających codzienne bankowanie. Głównym bohaterem pozostaje znany i lubiany Pan Ignacy, który dzieli się swoim doświadczeniem z lokalną społecznością. Tym razem bohater służy pomocą napotkanym sąsiadom, wskazując proste rozwiązania ich codziennych finansowych problemów. Spoty pokazują życiowe sytuacje, w których Nest Bank może być równie pomocny jak…Pan Ignacy.
13. Bank Pocztowy – „Szczęściu trzeba pomóc”
Kampania reklamowa kredytu gotówkowego Banku Pocztowego prowadzona była z wykorzystaniem 30 s. i 15 s. spotów reklamowych, opartych o platformę komunikacji bazującą na dialogu gołębi pocztowych – ojca i syna. W spocie ojciec odpowiada na pytanie syna: „Dlaczego ludzie mówią, że szczęściu trzeba pomóc?”. Kampania utrzymana była w ciepłym, rodzinnym klimacie. Gołębie pocztowe, pełniące rolę narratorów historii, w prosty sposób prowadzą odbiorców reklamy przez świat ludzkiej codzienności, ważnych momentów, marzeń i szczęścia, któremu czasami warto pomóc.
14. Citi Handlowy – „Raty, rabaty, proste pożyczanie”
Kampania telewizyjna karty kredytowej Citi Simplicity „Raty, rabaty, proste pożyczanie” to kontynuacja strategii komunikacyjnej banku z 2017 roku. Citi Handlowy w 30-sekundowym spocie przedstawia kartę kredytową jako narzędzie, dzięki któremu wygodnie rozłożymy koszt zakupów na raty – za pomocą kilku kliknięć, przez bankowość mobilną i bez zbędnej dokumentacji.
15. Bank Millennium – Aplikacja mobilna
Podobnie jak żeglarz, który ma pełną swobodę w wyborze kursu, użytkownik aplikacji mobilnej Banku Millennium ma pełną swobodę korzystania z rachunku, wygodnie płaci telefonem, a przed podróżą zagraniczną łatwo i szybko wykupi ubezpieczenie turystyczne. Po zakupie ubezpieczenia turystycznego w aplikacji mobilnej dostępne jest innowacyjne rozwiązanie „Pomoc w podróży” czyli przycisk szybkiego kontaktu z ubezpieczycielem.
Swoje głosy można oddawać na tej stronie.
NowyMarketing jest patronem X edycji rankingu Złoty Bankier.