Zmiana szaty graficznej w tytułach Polska Press Grupy

O autorze
2 min czytania 2022-03-29

Od dzisiaj w sieciach sprzedaży prasy oraz za pośrednictwem prenumeraty i e-wydań czytelnicy wszystkich dzienników wydawanych przez Polska Press Grupę otrzymują nową jakość swoich ulubionych gazet. Polska Press Grupa wdrożyła właśnie jedną z największych w ostatnich latach zmian layoutów swoich tytułów oraz zaproponowała czytelnikom dodatki tematyczne, wspólne dla wszystkich wydawanych dzienników.

– To nowe podejście do prasy drukowanej w Polska Press, stanowiące element strategii rozwoju tego segmentu produktów. Bazując na potencjale dziennikarskim redakcji regionalnych wprowadzamy rozwiązanie umożliwiające bardziej efektywne – tak samo dla biznesu, jak i odbiorcy – korzystanie z tekstów. Dzięki tego typu modyfikacjom w procesie pracy nad wydaniami gazet możemy ciągle podnosić jakość publikacji, a także rozwijać nasze produkty online, profilując treści pod konkretne grupy docelowe, mające różne oczekiwania względem wybieranego przez siebie typu medium. Dbamy tym samym o komplementarność produktów drukowanych, względem naszych portali internetowych i serwisów tematycznych – mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy.

Na łamy dzienników Polska Press Grupy wprowadzane są najbardziej atrakcyjne tematy czytelnicze, które będą prezentowane jako stałe dodatki, ukazujące się w poszczególne dni tygodnia. Dzięki takiej zmianie czytelnicy otrzymają najlepsze teksty dziennikarskie tworzone przez dziennikarzy w całej Polsce. Dobór tematów motywowany jest preferencjami odbiorców. W każdy dzień tygodnia publikowane są inne zagadnienia, które aktualnie budzą najwięcej emocji lub mają najwyższy priorytet dla opinii publicznej.

Wprowadzona zmiana stanowi efekt kilkumiesięcznej pracy zespołów redakcyjnych oraz wydawniczych Polska Press Grupy, które jako cel nadrzędny postawiły sobie ekspozycję jakościowych oraz opiniotwórczych treści redakcyjnych w taki sposób, aby w możliwie najwyższym stopniu odpowiadały one preferencjom czytelników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Każdego dnia czytelnik znajdzie w naszych gazetach różne treści – zarówno informacje z kraju i świata, a także wiadomości o wymiarze lokalnym. W poniedziałki w dodatku tematycznym czytelnicy otrzymają dawkę najważniejszych informacji sportowych na temat wydarzeń ze wszystkich dyscyplin. We wtorki w dodatku publikujemy wiadomości poświęcone tematyce ekonomicznej, środy zdominuje tematyka zdrowotna, w czwartki ukażą się strony poświęcone zagadnieniom kryminalnym, a w piątki czytelnicy otrzymają nowy dodatek „Puls”. To lektura, która pozwoli pogłębić wszechstronną wiedzę o ludziach, Polsce i świecie. Natomiast wydawanie sobotnio-niedzielne, ukazujące się w niektórych regionach nazwane zostało „weekend z rodziną”. Będzie to magazyn z poradami, ciekawostkami i propozycjami spędzenia wolnego czasu, w którym nie zabraknie także lubianych przez naszych czytelników przepisów kulinarnych. Wszystkie treści redakcyjne tworzone są w oparciu o najwyższej jakości materiały dziennikarskie, które stanowią nie tylko wiarygodne źródło informacji, ale także angażują czytelników, zarówno intelektualnie, jak i emocjonalnie – informuje Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.

Na łamach dzienników Polska Press Grupy odbiorcy znajdą jeszcze więcej ciekawych form dziennikarskich, takich jak felietony, reportaże oraz komentarze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiany wprowadzone dzisiaj we wszystkich dziennikach, związane są także z szatą graficzną gazet. Niektóre winiety zostały odświeżone, natomiast wszystkie strony gazet zostały zmodyfikowane pod kątem bardziej czytelnej prezentacji treści. Autorem zmian graficznych jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, laureat prestiżowych konkursów projektowania prasowego European Newspaper Award.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Modyfikacje szaty graficznej nie dotyczą wydawanego przez Polska Press Grupę „Expressu Ilustrowanego”, który zachowuje swoją dotychczasową, tabloidową formułę.