„(Z)mierz się z cukrzycą” – w Warszawie powstał mural, który może uratować życie

O autorze
2 min czytania 2022-11-15

Na warszawskiej mapie murali pojawiła się wyjątkowa praca, która ma zwrócić uwagę przechodniów na słodko-gorzki problem, z jakim do 2050 roku mierzyć się będzie co 3. osoba na świecie. Zdobiący praską kamienicę mural powstał w ramach kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą”, której celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego, regularnego pomiaru cukru we krwi. Mural znajduje się przy ulicy Zamoyskiego 29, więc następny przystanek – metro Stadion Narodowy, a stacja docelowa – cukrzyca pod kontrolą!

Cukrzycy nie leczy się „na oko”

Każdego dnia miliony osób na świecie muszą mierzyć się z cukrzycą, o której dziś już możemy powiedzieć, że to choroba cywilizacyjna. W Polsce jest obecnie blisko 3 miliony diabetyków, a prawie 2 mln nie wie, że choruje, co oznacza, że wśród bliskich nam osób mogą być osoby niezdiagnozowane.

Cukrzyca jest chorobą metaboliczną, która wymaga konkretnych, systematycznych działań, by zapobiec powikłaniom, tj. m.in.: chorobie oczu, układu sercowo-naczyniowego czy nerek. Groźnym powikłaniem cukrzycy jest też tzw. zespół stopy cukrzycowej, który może doprowadzić do konieczności amputacji. Nie da się jej pokonać, ale można się z nią skutecznie mierzyć, przyjmując odpowiednie leki, odżywiając się w sposób prawidłowy, uprawiając sport i przede wszystkim – kontrolując regularnie poziom cukru. Skuteczna kontrola cukrzycy to przede wszystkim samokontrola diabetyka, dzięki której może on prowadzić normalne, aktywne życie.

Diabetyku! (Z)mierz się z cukrzycą

Warszawski mural jest głównym elementem kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą”, prowadzonej przez Roche Diabetes Care Polska, dystrybutora glukometru Accu-Chek Instant. 4-letnia Helenka, 31-letni Filip i 70-letni Henryk to troje z ośmiu (super)bohaterów, których zobaczymy na muralu. Różni ich wiek, styl życia, plany i marzenia, ale łączy cukrzyca oraz czerwona kropelka krwi, nawiązująca do pomiarów poziomu cukru za pomocą glukometru. Są superbohaterami dla siebie i swoich bliskich, ponieważ każdego dnia stawiają czoła słodko-gorzkiej chorobie. To zwykli-niezwykli ludzie, którzy przypominają nam o tym, że cukrzyca nie ma metryki i może dotknąć każdego z nas, ale można się z nią skutecznie mierzyć, dokonując regularnych pomiarów cukru we krwi. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cukrzyca zmienia codzienność osoby zdiagnozowanej i wymaga wprowadzenia do życia kilku powtarzalnych czynności, tj. przyjmowanie insuliny oraz regularne mierzenie cukru. Niestety, wiemy, że wielu diabetyków zapomina o tym, iż glukometr to ich sprzymierzeniec w mierzeniu się z cukrzycą, który powinien towarzyszyć im każdego dnia. Zbyt rzadkie pomiary cukru nie dają pełnego obrazu choroby i utrudniają jej skuteczne kontrolowanie, prowadząc często do ciężkich powikłań. Każdy diabetyk regularne pomiary cukru powinien mieć we krwi– mówi Marta Rosińska, general manager Roche Diabetes Care Polska. W kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą” chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na kwestię samokontroli i pomiaru cukru. Każdy z nas może mieć w swoim otoczeniu osobę chorą, dlatego warto przypominać o tym, że mierzenie poziomu cukru we krwi to konieczność, a jednocześnie podstawa w leczeniu cukrzycy. Mimo że jest to choroba, która wymaga od diabetyka samodyscypliny, to można z nią normalnie, aktywnie żyć. Każdy diabetyk jest superbohaterem: osoby chore codziennie realizują się zawodowo i prywatnie, rozwijają swoje pasje czy pokonują maratony. Dzięki temu, że z odwagą i konsekwencją mierzą się z chorobą, nie są przez cukrzycę ograniczani. Kolorowy mural ma przypominać im o tym nie tylko 14 listopada, w Światowym Dniu Cukrzycy, lecz na co dzień – dodaje Marta Rosińska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mural na warszawskiej Pradze, przy ulicy Zamoyskiego 29, można podziwiać od 9 listopada.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za kreacje do kampanii oraz projekt muralu odpowiada Good Looking Studio. Działania edukacyjne obejmujące Social Media, w tym współpracę z Influencerami, prowadzi agencja ASAP&ASAP, natomiast działania komunikacyjne i media relations – agencja M&CC.

fot. Michał Dziurkowski