Główna część badania została przeprowadzone na przykładzie marki Eveline ze względu na dużą liczbę wypowiedzi na jej temat (ponad 91 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy). W badaniu uwzględniono m.in. takie dane jak: liczba wypowiedzi w sieci na temat najpopularniejszych marek kosmetycznych, najistotniejsze domeny i touchpointy z perspektywy marek kosmetycznych, rozkład wypowiedzi na temat marki Eveline w czasie oraz ich sentyment, a także insighty konsumenckie. Jak wynika z raportu, Eveline jest jedną z najchętniej dyskutowanych marek kosmetycznych w Polsce. Konsumentki wypowiadają się o marce zwykle pozytywnie, bądź neutralnie. Uwagę zwraca sezonowość wypowiedzi – liczba dyskusji na temat kosmetyków widocznie spada w okresie zimowym.
Warto zwrócić uwagę na wagę poszczególnych touchpointów w tej kategorii produktowej – najwięcej, bo aż 22 907 wypowiedzi o marce Eveline pojawiło się na blogach, co stanowi 25% wszystkich wypowiedzi w ciągu ostatniego roku. Równie ważnym touchpointem jest Facebook, gdzie marka Eveline została wspomniana prawie 22 000 razy (24%). Na trzecim miejscu plasują się fora internetowe z ponad 16 000 wypowiedzi (17%).
Zobacz również
Dane na temat poszczególnych touchpointów oraz liczby wypowiedzi są szczególnie istotne w kontekście występowania efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) – zjawiska polegającego na poszukiwaniu informacji i opinii w Internecie, a następnie finalizowaniu transakcji w stacjonarnej sieci sprzedaży. Od wiadomości do których aktywny konsument dotrze zależy czy wybierze daną bądź konkurencyjną markę. Warto więc podjąć działania, które ułatwią mu tą decyzję – m.in. rozważyć współpracę z blogerami, monitorować Social Media oraz prowadzić aktywne działania na forach internetowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]