Fot. Materiały prasowe SAPR
Tego dnia poznamy również laureata Nagrody Specjalnej SAPR wybranego przez przedstawicieli agencji członkowskich stowarzyszenia spośród wszystkich projektów zgłoszonych do konkursu.
Zobacz również
Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne oraz wyróżniające się praktyki w zakresie public relations i komunikacji, a jego celem jest doskonalenie rynku usług PR w Polsce. Jury tegorocznej edycji tworzy 61 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem oraz wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji, reprezentujących m.in. przedsiębiorstwa, instytucje, środowiska naukowe, organizacje branżowe i biznesowe, a także te działające w trzecim sektorze. Kapituła zakończyła pierwszy etap oceny projektów zrealizowanych w 2022 r. Zgłoszenia nadsyłały podmioty z całej Polski – firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, urzędy oraz instytucje publiczne, NGOsy i samorządy.
W kolejnym – II etapie głosowania jurorzy wybiorą laureatów, którzy otrzymają statuetkę PR Wings. Obejmują one nie tylko działania w kluczowych obszarach public relations np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale też zjawiska tj. PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
Poziom tegorocznych zgłoszeń był bardzo wysoki, a ich różnorodność zaskakująca. Po pierwszym etapie głosowania można śmiało powiedzieć, że nasza rodzima branża zmierza w dobrym kierunku. Projekty, które ocenialiśmy, stanowią odzwierciedlenie zmian zachodzących w komunikacji i cieszą, tym bardziej że najpopularniejszą kategorią spośród tegorocznych zgłoszeń było ESG i CSR. To ważne, że organizacje na co dzień odpowiadające za tworzenie strategii komunikacyjnych przyczyniają się do promowania dobrych, etycznych i ekologicznych praktyk oraz odpowiedzialnego biznesu – mówi Wojtek Jabczyński, przewodniczący Jury, rzecznik Orange Polska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kolejny raz wyłoniony zostanie także laureat Nagrody Specjalnej SAPR. W specjalnym trybie głosowania wybrany zostanie jeden projekt spośród wszystkich nadesłanych. Decyzję podejmą eksperci PR reprezentujący agencje zrzeszone w SAPR. Nagroda Specjalna SAPR to szczególne wyróżnienie, bo przyznaje je różnorodna społeczność praktyków z dziedziny komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyróżnikiem i wartością konkursu jest etapowy, obiektywny proces oceny, a także przejrzyste zasady, zgodnie z którymi analiza każdego ze zgłoszeń przebiega w sposób indywidualny – jurorzy nie mają ze sobą kontaktu w trakcie głosowania, a cały proces odbywa się wyłącznie online i pod nadzorem Audytora – kancelarii prawnej Osborne Clark.
Finałowa gala odbędzie się 8 listopada br., w hotelu Bellotto w Warszawie.
PR Wings 2023 – wyniki I etapu Konkursu (kolejność alfabetyczna w kategoriach)
1. Public Affairs i Lobbying
- Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska)
- „Odwołuję, nie blokuję” (Centrum Medyczne CMP)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
2. PR Korporacyjny
- MOGĘ – komunikacja wartości Banku BNP Paribas (BNP Paribas Bank Polska)
- Rebranding VeloBanku (VeloBank S.A.)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
3. PR innowacja roku
Tylko dwa słowa (Compass PR i Roche Polska)
4. PR produktowy
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
- Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto (Partner of Promotion)
- Twoje spojrzenie ma znaczenie (Catchers
5. ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
- Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
- UnMute – Głośniej niż decybele (LABCON I Polski Związek Głuchych)
- Zanim Ciebie Zabraknie (PR Inspiration i Fundacja Lęborskie Hospicjum Stacjonarne)
6. Komunikacja kryzysowa
- Jak powstrzymać paraliż polskiego nieba? (Public Dialog i Glaubicz Garwolińska Consultants)
- Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska
7. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą (Monday Group i Intel)
- Profil marki NORGIPS na platformie Facebook (Grupa PRC Holding)
- Prowadzę, jestem trzeźwy (Imago Public Relations)
8. Angażujący event
- Future Builders (ALUPROF SA)
- GOtech Week (BNP Paribas Bank Polska)
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
9. Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Kampania społeczna „Szanuj siebie” (No Fluff Jobs)
- Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie (Targi w Krakowie)
- Ogarniam finanse. Edukacja finansowa zadłużonych konsumentów (Intrum i Lightscape)
10. Komunikacja Business to Business
- Akademia Agrihandler – pionierski projekt wsparcia rolników (N42 i AGRIHANDLER)
- Docenisz, gdy wycenisz – jak mówić o luce ubezpieczeniowej? (Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group)
- Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
11. Efektywność roku
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
- Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
12. Nagroda specjalna SAPR
- Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
- Kampania „Odwołuję, nie blokuję” (Centrum Medyczne CMP)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)