Decyzją jury składającego się z dyrektorów kreatywnych, copywriterów, reżyserów i operatorów, Grand Prix 5. edycji Papaya Young Directors trafiło w ręce duetu kreatywnego Tomasza Chrapusty i Katarzyny Czeżyk. Ich film „Upside down” dla marki EB to zmysłowa, autorska wariacja na temat kampanii „Tymczasem”, będącej również przedmiotem tegorocznego briefu.
Pierwszą nagrodę zdobyła autorka animacji – Tessa Moult-Milewska za film dla DPD „Czerwony kapturek”. Drugą nagrodę otrzymał natomiast Michał Radziejewski – reżyser spotu dla McDonald’s „Dwa słowa”.
Zobacz również
Papaya Young Directors to jedyny w Polsce konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów, absolwentów, jak i osób bez dyplomu. Aby wziąć w nim udział, należy przygotować eksplikację reżyserską na temat marek Partnerów Głównych konkursu. W tym roku twórcy mierzyli się z briefami EB, McDonald’s, DPD, Sprite’a, Fundacji Orange, a także PZU.
Spośród 860 złożonych eksplikacji wyłoniono 12 autorów najlepszych prac, którzy powalczyli o finałowe laury. Ich zadaniem było przełożenie docenionego pomysłu na filmowy obrazek. Młodzi twórcy zmagali się z rozmaitymi trudnościami – pracowali z dziećmi, realizowali zdjęcia nocne i sceny kaskaderskie albo starali się zapanować nad… stadem 200 owiec. Walczyli też z uciekającym czasem, długie godziny spędzili w montażowni i studio postprodukcyjnym. Wszystko po to, by uzyskać jak najlepszy efekt!
Finaliści 5. edycji patrzą na format reklamowy bez uprzedzeń i stereotypów. Są odważni i kreatywni, nie przeraża ich ograniczony budżet i krótki czas na realizację filmu. Ich prace udowodniły, że młode talenty po prostu czekają na odkrycie. – dodaje Kacper Sawicki executive producer w Papaya Films.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pełna lista laureatów 5. edycji konkursu Papaya Young Directors:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
GRAND PRIX
Tomasz Chrapusta, Katarzyna Czeżyk
za film dla EB „Upside down”
I NAGRODA
Tessa Moult – Milewska
za film dla DPD „Czerwony kapturek”
II NAGRODA
Michał Radziejewski
za film dla McDonald’s „Dwa słowa”
WYRÓŻNIENIE
Paweł Soja
za film dla EB „Boomerang”
WYRÓŻNIENIE
za kompozycję i wyjątkową wrażliwość muzyczną
Konrad Kidawa, Ewa Sadowska
za film dla Fundacji Orange „Obcy” Konrada Kidawy
NAGRODA SPECJALNA HELIOGRAF
za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i operator
Tomasz Chrapusta i Igor Połaniewicz
za film dla EB „Upside Down” Tomasza Chrapusty i Katarzyny Czeżyk
NAGRODA SPECJALNA PANAVISION
dla autora zdjęć
Jakub Stolecki
za film dla Sprite “Prawdziwe oblicze Marka” Jarka Tokarskiego
NAGRODA SPECJALNA MAKonLine UBEZPIECZENIA
dla autora zdjęć
Filip Madej
za film dla PZU “Możesz na nas polegać” Pawła Powolnego i Filipa Madeja
NAGRODA SPECJALNA ATM SYSTEM
za najlepszą produkcję dla reżysera i producenta
Patrycja Polkowska, Agata Wiśniewska, Gabriela Piskor
za film dla PZU „Sleepers” Patrycji Polkowskiej