48. Rajd Świdnicki – KRAUSE był okazją do pokazania światu efektu prac nad projektem „Żółty golf znów na rajdowych trasach. Jedziemy dla dzieci.” Załoga Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową po raz pierwszy zaprezentowała VW Golfa II GTi z silnikiem 1.8, zbudowanego zgodnie z homologacją z 1984 r. (z uzupełnieniem z 1988 r.) specjalnie do startów w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Malowanie auta nawiązuje do samochodu, którym na przełomie lat 80-tych i 90-tych jeździł słynny duet Andrzej Koper i Maciej Wisławski.
– Projekt zrodził się w mojej głowie już rok temu. Bardzo chciałem udowodnić, że przygotowanie rajdówki do startu w mistrzostwach Polski nie musi pochłonąć kilkuset tysięcy złotych i nie musi trwać bardzo długo. Auto miało być też tanie w serwisowaniu, bezawaryjne i oczywiście szybkie. Budowa auta zajęła nam 3 miesiące – mówi Wojciech Sroczyński, kierowca rajdowy i pomysłodawca projektu.
Zobacz również
Żółty VW Golf jest częścią kampanii społecznej, organizowanej przez Fundację Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową. ”Wyprzedzamy nowotwór” to akcja edukacyjna, która łączy sport samochodowy z… onkologią dziecięcą. Tak, wbrew pozorom, są tu duże podobieństwa. Zarówno w rajdach, jak i w procesie diagnozowania chorób nowotworowych, liczy się czas i doskonałe przygotowanie. W obydwu przypadkach czas reakcji jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie.
– Niestety nadal mamy problem z rozpoznawaniem chorób onkologicznych u dzieci. Wynika to z wielu czynników. Przede wszystkim brak jest powszechnej świadomości, że dzieci także chorują na nowotwór. Nie chcemy dopuszczać do siebie tej myśli. A musimy wiedzieć, że nowotwory są drugą, po wypadkach i zatruciach, przyczyną śmierci dzieci – mówi Emilia Kotarska, członek zarządu Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, pilot rajdowy.
Od 2018 roku symboliczną naklejkę akcji można zobaczyć podczas każdej rundy rajdowych mistrzostw Polski. Kampanię od samego początku wspiera Polski Związek Motorowy i zawodnicy Motul HRSMP. Tak też było podczas 48. Rajdu Świdnickiego – KRAUSE, kiedy to na odcinki specjalne wyruszyło 11 historycznych rajdówek z logo kampanii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– W tym roku nasza kampania nabiera dodatkowego znaczenia. Od wielu miesięcy mówimy w zasadzie tylko o koronawirusie, a zapominamy o innych chorobach. Musimy jednak pamiętać, że nowotwory nie poczekają na czas „po pandemii”. Jeśli zauważymy u dziecka niepokojące objawy, musimy niezwłocznie udać się do lekarza. – podkreśla Emilia Kotarska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing