Żubr ponownie znika z etykiet piwa i powraca z misją ratowania zagrożonych gatunków

Żubr ponownie znika z etykiet piwa i powraca z misją ratowania zagrożonych gatunków
Żubr wraca z akcją ratowania zagrożonych gatunków zwierząt. Tym razem będzie chronił 5 gatunków, które znajdą się na puszkach i butelkach piwa: niedźwiedzia, wilka, orła, rysia i sóweczkę.
O autorze
2 min czytania 2020-07-07

Żubr już od jakiegoś czasu realizuje działania z myślą o naszym środowisku. Swoje zaangażowanie w działania na rzecz ochrony zwierząt Żubr potwierdził w ubiegłym roku, organizując pierwszą edycję akcji Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków – wtedy na puszkach i butelkach Żubra pojawili się wilk, ryś i sóweczka, a marka wsparła kwotą 1 000 000 złotych programy ochronne zagrożonych gatunków prowadzone przez WWF Polska. 

Teraz marka ruszyła z drugą edycją akcji. Jej celem jest uświadomienie Polakom, jak poważna i trudna jest sytuacja zagrożonych gatunków, które są naszymi symbolami narodowymi oraz realna pomoc dla nich. Tym razem żubr ponownie znika z etykiet piwa, a zamiast niego pojawią się: niedźwiedź, wilk, orzeł, ryś oraz sóweczka. To właśnie te 5 gatunków zwierząt marka wesprze w ramach kampanii.

Co więcej, w ramach inicjatywy Żubr przekaże Białowieskiemu Parkowi Narodowemu sprzęt o wartości 1 miliona złotych, który będzie służył ratowaniu zwierząt zamieszkujących Puszczę Białowieską.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Ochrona zagrożonych gatunków to zadanie niezwykle odpowiedzialne, ale i trudne. Nie tylko na służbach ochrony przyrody, ale na wszystkich ludziach, spoczywa odpowiedzialność za ich ochronę i ratowanie. My żyjący tu i teraz powinniśmy mądrze chronić przyrodę, tak aby jej walorami mogły się cieszyć także przyszłe pokolenia. Dlatego nam dbającym o zachowanie „pereł” polskiej przyrody zależy na czynnej ochronie gatunków i cieszymy się, że Żubr nas w tym wspomaga! – podsumowuje dr Michał Krzysiak, dyrektor Białowieskiego Parku Narodowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.

PS2

Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.

PS3

Gdańskie ZOO pod koniec września 2018 roku ruszyło z akcją #Olejolej, której celem była walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.

PS4

Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć pewien zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.

PS5

We wrocławskim ZOO zeszłoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia.

PS6

Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.

PS7

„Save Our Species” to nazwa kampanii marki Lacoste, która w tym roku miała swoją drugą odsłonę. W jej ramach brand zmienił swoje charakterystyczne logo przedstawiające krokodyla na wymierające gatunki zwierząt – m.in. wieloryba, rysia iberyjskiego oraz żabę.