Od tamtego czasu była ona testowana i wielokrotnie ulepszana po to, by stworzyć jej dzisiejszy kształt. Twitter Publisher Network, znana od teraz pod nazwą Twitter Audience Platform, stała się właśnie dostępna dla reklamodawców na całym świecie, umożliwiając dotarcie nawet do 700 milionów odbiorców, zarówno na Twitterze, jak i poza nim.
Twitter Audience umożliwia promowanie swoich treści nie tylko poprzez Promowane Tweety, wyświetlane użytkownikom w timeline Twittera, ale również w aplikacjach mobilnych. Dostępne są dwa formaty reklamowe: tweet z grafiką rozliczany za zaangażowanie i video rozliczane za obejrzenia filmu.
Zobacz również
By korzystać z Twitter Audience, w praktyce wystarczy tylko jedno dodatkowe kliknięcie w panelu reklamowym Twittera i wybór wyświetlania reklamy, także na tej platformie. W kampaniach stosuje się te same opcje targetowania, takie jak m. in. zainteresowania, podobni-do czy słowa kluczowe. Co ważne, dokładnie tak jak na Twitterze, promowane video na platformie wyświetlają się w formacie autoplay.
Tweety promowane w Twitter Audience Platform wyświetlają się jako interstitials. Nasz Promowany Tweet z grafiką pojawi się więc na przykład w czasie ładowania gry. Co ważne, natywne możliwości angażowania się w tweet funkcjonują także w aplikacji, dzięki czemu komunikat można retweetować i dodawać do ulubionych bezpośrednio przez reklamę. Dodatkowo, użytkownik może przejść na landing page poprzez dodatkowy przycisk z call to action w tweecie.
Sukces marketera
Nowa platforma Twitter Audience przez ostatnie miesiące testowania zyskała pozytywny odbiór, pomagając reklamodawcom osiągnąć takie cele jak: wzrost zasięgu i zaangażowania wkampanie oraz zwiększenie liczby zainstalowanych aplikacji czy też większe zaangażowanie wewnątrz nich. Reklamodawcy, którzy prowadzą działania reklamowe zarówno na Twitterze, jak i na platformie Twitter Audience, zdołali podwoić zasięg i zmniejszyć CPE o 30 proc. Ponadto, zgodnie z badaniem zleconym MediaScience w 2015 roku, konsumenci, spośród których nie wszyscy są użytkownikami Twittera, zatrzymali się o 123 proc. dłużej przy reklamie z Twitter Audience, w porównaniu do zwykłych reklam w wyświetlanych jako interstitials. Badanie pokazało także, że odbiorcy, którzy na co dzień nie używają Twittera, odbierali reklamy Twitter Audience dużo lepiej od tradycyjnych – wywołały one o 11 proc. więcej pozytywnych reakcji na promowaną markę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dostępność
Platforma Twitter Audience jest obecnie dostępna dla klientów na całym świecie, a część z nich może również testować opcję promocji aplikacji mobilnej pozyskującej instalacje i zaangażowanie użytkownika wewnątrz aplikacji. Przez najbliższe miesiące Twitter planuje rozbudować program, by reklamodawcy mogli m. in. tworzyć kampanie Website clicks or conversions, rozliczane za przejście na stronę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing