Od 1 października 2025 roku obowiązuje w Polsce system kaucyjny. Oznacza to, że za zwrot puszek i butelek z oznaczeniem „Kaucja” w specjalnych automatach lub punktach otrzymamy odpowiednio 50 gr (butelka plastikowa), 1 zł (butelka szklana) i 50 gr (puszka). Cel jest prosty: zachęcić do prostych kroków, które mają realny wpływ na kondycję naszej planety.
Zobacz również
– System kaucyjny to konkretne narzędzie, które pozwoli każdemu z nas realnie przyczynić się do ochrony środowiska. W kampanii „ZWROTOMOCNI” pokazujemy, że edukacja o ekologii nie musi być poważna ani nudna. Aktorzy kojarzeni z komediową konwencją zapraszają odbiorców do świata, który budzi pozytywne skojarzenia. Z kampanii płynie prosty przekaz: dzięki systemowi kaucyjnemu każdy z nas ma moc wprowadzania dobrej zmiany dla środowiska – mówi Paweł Prochenko, partner w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną i realizację kampanii.
Bohaterami kampanii są butelki (szklana i plastikowa) oraz puszka, a w zasadzie przebrani za nie aktorzy: Olga Bołądź („Skrzydlate świnie”), Piotr Polak („The Office PL”) i Sebastian Stankiewicz („Akademia Pana Kleksa”). Całość ma lekki, humorystyczny wymiar, jest kolorowa i bez trudu przyciąga wzrok.
Kampania „Zwrotomocni” ma zasięg ogólnopolski i obejmuje działania w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. 27 października spoty trafią także do telewizji, a w grudniu br. – do kin. Co ważne, część kampanii stanowią również działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Polacy potrzebują eko-edukacji
Z szóstej edycji badania EKOBAROMETR wynika, że aż 63% badanych potrzebuje edukacji i prostych oraz zrozumiałych instrukcji jak segregować odpady. Co więcej, konsumentom brakuje też zrozumienia całego procesu segregacji. Efekt? 35% pytanych przyznało, że nie wie, które odpady można segregować, a 32% nie widzi w tym sensu ze względu na możliwość ponownego ich zmieszania na dalszych etapach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing