Google planuje wbudować moduł blokujący reklamy w Chrome

Google planuje wbudować moduł blokujący reklamy w Chrome

Nikt z nas nie lubi bezwstydnie pojawiających się na naszych ekranach reklam. Według doniesień The Wall Street Journal, który powołuje się na własne źródła, Google pracuje nad adblockiem w przeglądarce Chrome.

fot. pixabay.com

Według dostępnych informacji AdBlock będzie domyślnie włączony dla wersji desktopowej, ale i dla przeglądarki mobilnej. Google zdecydowało się na ten ruch, by zapewnić użytkownikom większą wygodę dostępu do treści. Prezentacja tego rozwiązania ma nastąpić w przeciągu kilku tygodni.

Jak to będzie działać?

Blokowane będą reklamy złe i szkodliwe, czyli te, które organizacja “Coalition for Better Ads” za takowe uzna. Do tej pory złymi reklamami są: wyskakujące okna, automatycznie uruchamiające się reklamy, które zawierają ścieżkę dźwiękową oraz te uniemożliwiające łatwy dostęp do oczekiwanych treści, czyli wielkie, zasłaniające nam tekst pop-upy.

To dobre posunięcie Google, które najwyraźniej idzie w ślady Opery, która jako pierwsza zaimplementowała natywnego adbloka. Oczywiście niemożliwym jest, by Google zablokowało wszystkie reklamy, ponieważ samo na nich zarabia, ale „niszczenie” tych niechcianych, to rozwiązanie, na które czeka od dawna ponad 60% internautów – bo tylu, według badań, korzysta z Chrome.

 

Source: StatCounter Global Stats - Browser Market Share

 

Źródło: The Wall Street Journal

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij