TSUE: Red Bull nie może zarejestrować niebiesko-srebrnej kombinacji kolorów jako znaku towarowego

TSUE: Red Bull nie może zarejestrować niebiesko-srebrnej kombinacji kolorów jako znaku towarowego
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że niebiesko-srebrna kombinacja kolorów nie może zostać zarejestrowana przez markę Red Bull jako znak towarowy ze względu na „nieprecyzyjny opis układu kolorów”.
O autorze
1 min czytania 2019-08-07

Sprawa dotyczyła zastrzeżenia przez markę Red Bull dwóch znaków towarowych, obu z przeznaczeniem do oznaczania napojów energetycznych. Pierwszy z nich, zarejestrowany w 2005 roku, opisywał „stosunek w przybliżeniu 50%” między dwoma kolorami – błękitnym i srebrnym, zaś drugi znak (rejestracja nastąpiła w 2011 roku) dotyczył zestawienia kolorów niebieskiego i srebrnego wraz z ich stosowaniem „w równych proporcjach”.

W 2011 roku polska firma Optimum Mark złożyła w EUIPO wniosek o unieważnienie tego drugiego znaku towarowego marki Red Bull z uwagi na jego nieprecyzyjny opis układu kolorów. Następnie spółka zaskarżyła również ten pierwszy znak towarowy z 2005 roku.

W odpowiedzi na wnioski EUIPO w 2013 roku unieważniło oba znaki Red Bulla, argumentując, że ich opis był „niewystarczająco precyzyjny”. W 2017 roku decyzję EUIPO podtrzymał sąd UE, w związku z czym marka odwołała się do TSUE.

29 lipca br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że ogólny opis obu znaków towarowych Red Bulla może prowadzić do licznych kombinacji i podtrzymał decyzję EUIPO i sądu UE – zgodnie z tym niebiesko-srebrne połączenie kolorów może być wykorzystywane przez każdego producenta napojów energetycznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, 19 czerwca br. sąd UE orzekł, że charakterystyczne trzy paski nie będą chronione na terenie UE jako znak towarowy adidasa. Firma bowiem nie dowiodła, że owy znak jednoznacznie kojarzy się z marką.

zdjęcie: depositphotos.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się