Jak webinary pomagają Senuto zmienić ich klientów w ekspertów SEO

Jak webinary pomagają Senuto zmienić ich klientów w ekspertów SEO
Trudno jest przecenić siłę SEO i olbrzymie znaczenie, jakie ma dla wszystkich graczy biznesowych chcących konkurować w dzisiejszym, cyfrowym świecie. Jest to jeden z filarów marketingowych, który umacniają zarówno większe, jak i mniejsze firmy starające się zwiększyć pozyskanie nowych klientów.
O autorze
3 min czytania 2019-08-30

Bez względu na to, jak innowacyjna jest Twoja firma, jakość oferowanych serwisów nie będzie miała żadnego znaczenia, jeśli nie uda się znaleźć jej w Internecie. Firmy, które chcą zapewnić maksymalną widoczność swoich stron internetowych, coraz częściej korzystają z usług ekspertów SEO, takich jak Senuto.

Senuto, polska firma z siedzibą w Warszawie, powstała z myślą o działaniach SEO. Platforma wyposaża użytkowników w odpowiednie narzędzia, które pozwalają na zwiększenie wyników w wyszukiwarkach i zwielokrotnienie ruchu na ich serwisach.

Klient: Senuto – platforma służąca do analityki SEO, która pozwala klientom planować, monitorować oraz optymalizować działania marketingowe na platformie Google.

Powody, dla których korzystają z platformy ClickMeeting: promowanie najnowszych funkcjonalności na platformie Senuto oraz prezentowanie klientom, jak używać ich w praktyce.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Korzyści:

  • Lepsza znajomość platformy Senuto
  • Prezentowanie klientom, jak rozwiązywać ich problemy oraz zoptymalizować ich działania w Google i pracę na platformie Senuto.

Złożone procedury łatwiej jest zrozumieć dzięki webinarom

Jako pakiet oprogramowania SEO, Senuto oferuje moduły niezbędne dla specjalistów SEO w codziennej pracy. Ich produkt bazuje na modelu SaaS (Software as a Service) i zapewnia użytkownikom ogromną ilość danych wyszukiwania, pogrupowanych w liczne raporty. Mogą one być skomplikowane i trudne do zebrania oraz zaimplementowania w szczególności, gdy użytkownicy dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z tego powodu dla Senuto webinary od zawsze stanowiły idealny sposób na wspieranie działań użytkowników korzystających z ich platformy. Karolina Matyska, content marketing manager w Senuto tłumaczy: „Webinary to najlepsze narzędzie do content marketingu. Dają nam możliwość prowadzenia użytkowników krok po kroku przez narzędzia i raporty Senuto. Dzięki temu nasi klienci z łatwością rozumieją prawdziwą wartość, jaką mogą zdobyć dzięki Senuto”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzielenie się wiedzą w zautomatyzowany sposób

Wartość, jaka płynie z webinarów jest nie do podważenia. Są skutecznym sposobem na udostępnianie wartościowej wiedzy dotyczącej tego, jak korzystać z narzędzi Senuto, aby być bardziej produktywnym w codziennej pracy. W rezultacie użytkownicy okazują większe zaufanie wobec marki i są bardziej chętni, aby za zapłacić za korzystanie oprogramowania, które oferuje. Edukacja publiczności poprzez webinary to sytuacja korzystna dla obu stron. Łączy się perfekcyjnie z konceptem Webinar Flywheel™ stworzonym przez ClickMeeting.

Webinary organizowane przez Senuto trafiają zarówno do tych widzów, którzy są zainteresowani podstawową wiedzą SEO, oraz do tych, którzy oczekują bardziej zaawansowanych tematów związanych z silnikami wyszukiwarek. Senuto dostosowało wydarzenia do potrzeb najróżniejszych person.

Co więcej, oferowanie treści premium wymaga większego zaangażowania oraz przemyślanego planu działania. Przygotowywanie wartościowej treści to również zainwestowanie większego pokładu energii, jak i czasu. Jak temu zaradzić? W sukurs przychodzą tu łatwe procesy implementacji oraz rozwiązania powiązane z automatyzacją webinarów.

„Dzięki gotowym do zaimplementowania integracjom, możemy sprawnie zintegrować narzędzie z naszym kontem Google Analytics, Google Ads, platformą Facebook Pixel oraz HubSpot” – przekonuje Karolina Matyska.

Przyznaje również, że automatyzacja webinarów redukuje ilość powtarzającej się pracy oraz pomaga zaoszczędzić cenny czas. „Uwielbiam funkcję ClickMeeting umożliwiającą automatyczne nagrywanie webinaru. W ten sposób nie muszę pamiętać o tej czynności. Przed oraz w trakcie webinaru jest wystarczająco dużo elementów, które również należy uwzględnić.”

Z pewnością sytuacja, w której zapomni się o nagraniu webinaru, może finalnie być problemem dla klientów Senuto. Wielu z tych, którzy wzięli udział w wydarzeniach, aktywnie powraca do nagranych materiałów.

Uproszczona ścieżka konwertowania leadów

Oprócz możliwości dzielenia się wiedzą oraz automatyzacji działań w zakresie webinarów, narzędzia platformy ClickMeeting pomagają w trudnym procesie konwertowania leadów w klientów.

Po efektywnym webinarze znacznie łatwiej jest przekierować uczestników na własną stronę internetową z formularzem rejestracji lub kupna.

Ulubiona funkcjonalność Karoliny Matyski na platformie ClickMeeting pojawia się zaraz po zakończeniu webinaru: „Podoba mi się, że ClickMeeting przekierowuje uczestników webinaru na wybraną przez nas stronę internetową. W naszym przypadku jest to formularz rejestracji na platformie Senuto.”

Wymagająca publiczność zna prawdziwą wartość

Dzięki 30-minutowym webinarom klienci poznają platformę Senuto i uczą się, jak efektywnie z niej korzystać. Jak podkreśla Karolina, feedback ze strony klientów jest niezwykle pozytywny. Z każdym kolejnym webinarem pojawiają się osoby, które proszą o więcej.

„Cieszymy się, że chcą zdobyć wiedzę, którą posiadamy. Co więcej, chcą być również informowani o najnowszych webinarach. Idealnym sprawdza się tutaj gotowe rozwiązanie, które umożliwia osadzenie informacji o nadchodzących webinarach na naszej stronie internetowej.”

Czy Senuto poleciłoby platformę ClickMeeting innym?

Karolina Matyska nawet nie zastanawia się nad odpowiedzią: „Zdecydowanie polecam platformę ClickMeeting. Jest łatwa w obsłudze i intuicyjna, a co więcej, mogę na niej polegać. Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy za kilka minut rozpoczyna się nasz webinar, uczestnicy już na nas czekają, a ja nie mogę dołączyć do pokoju webinarowego. Taka sytuacja po prostu nie może mieć miejsca”.

Uczciwie mówiąc, na platformie ClickMeeting nigdy do tego nie doszło.