Marketerzy sformułowali swoje oczekiwania odnośnie nowego badania mediów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Marketerzy sformułowali swoje oczekiwania odnośnie nowego badania mediów

Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” sformułowała i przekazała pozostałym interesariuszom swoje oczekiwania wobec jednoźródłowego badania mediów. Kolejnym krokiem działań Koalicji są spotkania z Media Owners Committees skupiającymi nadawców telewizyjnych, radiowych i wydawców internetowych...

... oraz Krajową Rada Radiofonii i Telewizji, podczas których przedyskutowane zostaną możliwości realizacji poszczególnych postulatów. Spotkania odbędą się 23 października.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dokument o nazwie „Oczekiwania marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediów” (pełna treść w załączeniu) jest wynikiem kilkuetapowej pracy członków Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań”. W pierwszej fazie praca ta polegała na zebraniu oczekiwań od kilkudziesięciu ekspertów reprezentujących wszystkie największe branże reklamodawców. W kolejnej wszystkie nadesłane postulaty scalono w jeden dokument i kilkakrotnie poddano dyskusji. W proces tworzenia „Oczekiwań marketerów” zaangażowani byli nie tylko członkowie Koalicji, ale również przedstawiciele agencji mediowych zrzeszonych w Media Agency Committee. W związku z powyższym materiał można traktować jako oczekiwania strony zakupowej wobec nowego standardu badań mediowych w Polsce.

– Z informacji, które dotarły do nas na ten moment wynika, że zarówno KRRiT, jak i MOC uznają postulaty Koalicji za zgodne z kierunkiem prowadzonych przez nich prac. Jednocześnie oczekują, że postulaty marketerów zostaną skonfrontowane z potrzebami mediów oraz wynikami dotychczasowych prac badawczych. Właśnie dlatego spotkania 23 października są tak istotne. Marketerzy, którzy wezmą w nim udział, będą mogli realnie wpłynąć na to, jakie finalnie zapisy znajdą się w powstającym briefie na badanie mediów – mówi Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins, członkini Komitetu Sterującego Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań”.

Najważniejsze postulaty sformułowane w „Oczekiwaniach marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediów” to:

  • Opracowanie i realizacja jednoźródłowego pomiaru kluczowych mediów (priorytet: TV, internet, radio), będącego nowym standardem na rynku reklamowym w Polsce.
  • Pasywny pomiar oglądalności TV, słuchalności radia, korzystania z internetu (display, mobile, SEM, VOD, social, content/influencer marketing).
  • Umożliwienie porównywania wskaźników mediowych w poszczególnych mediach.
  • Uzyskanie spójnych danych odwzorowujących zasięg poszczególnych mediów, poziom wspólnego zasięgu pomiędzy poszczególnymi mediami oraz ich współkonsumpcję.
  • Zwiększenie liczebności prób badawczych oraz szerszy zakres danych opisujących panelistów, obejmujący nie tylko główne zmienne demograficzne, ale także psychograficzne.
  • Szacowanie ratecardowych wartości kampanii 360 (monitoring rynku).

W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” wchodzi obecnie 58 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas, Carrefour, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Foodcare, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Grupa Żywiec, Henkel, Huawei, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L'Oreal, McDonald’s, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi, Motors, Mondelez, Nivea, Pepsico, Philips, Play, Provident, Red Bull, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group (Seat), Wedel i Visa.

Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij