Jerzy Krawczyk (TrustMate): Największą korzyścią z wykorzystania naszego narzędzia jest pozyskiwanie zwiększonego i wartościowego ruchu

Jerzy Krawczyk (TrustMate): Największą korzyścią z wykorzystania naszego narzędzia jest pozyskiwanie zwiększonego i wartościowego ruchu
– Nasze narzędzie pomaga w gromadzeniu opinii, zwiększaniu ruchu, przeprowadzania badań marketingowych czy zarządzaniu jakością poszczególnych kanałów sprzedaży – na temat narzędzia Trustmate i korzyści z jego wykorzystania rozmawiamy z Jerzym Krawczykiem, prezesem zarządu Krajowego Rejestru Opinii.
O autorze
4 min czytania 2019-11-27

Opinie są dla firm działaniem marketingowym, które w efekcie wpływa nie tylko na ich wizerunek. Jakie są największe korzyści dla biznesu z wdrożenia opinii za pomocą np. takiego rozwiązania jak TrustMate?

Największą, najbardziej namacalną, korzyścią z wykorzystania naszego narzędzia jest pozyskiwanie zwiększonego i wartościowego ruchu na własną stronę www. Mówimy „na własną stronę”, bo w przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych cały ruch z opinii sprowadzamy na stronę klienta, a nie na naszą.

Drugą korzyścią, tym razem bezpośrednio związaną ze sprzedażą, jest podniesienie konwersji na karcie produktu na stronie sklepu internetowego lub stronach oferty firm usługowych. Zaprezentowanie tam opinii innych kupujących, jak pokazuje wiele badań, wpływa nawet na 3-krotne zwiększenie konwersji sprzedaży z tych stron.

Nasz system należy więc traktować, oprócz sposobu na budowanie wiarygodności handlowej, o czym za chwilę, jako dodatkowe skuteczne narzędzie pozyskiwania wartościowego ruchu. Chcemy być postrzegani przez naszych klientów nie tylko jako wydatek związany z budowaniem wizerunku, ale przede wszystkim jako inwestycja w zwiększenie sprzedaży w ich biznesie, przynosząca wymierne zyski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaka jest przewaga Waszego narzędzia nad innymi metodami pozyskiwania ruchu dla biznesu, np. e-sklepów?

Wszyscy znamy reklamy Google Ads, YouTube’a czy Facebooka. Wiele firm zostawia tam spore budżety, pracując na pozyskanie większego ruchu. My dodajemy jeszcze jeden zupełnie nowy sposób! TrustMate to obecnie jedyne rozwiązanie opiniowe w Polsce, które działa z założeniem wykorzystania opinii klientów nie tylko do budowania wizerunku, optymalizacji procesów sprzedaży czy obsługi klienta, ale także, a może przede wszystkim, do bezpośredniego zwiększania sprzedaży. To zupełnie nowe podejście, które nie ma zastąpić, ale uzupełnia dotychczasowe działania firm.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób staracie się edukować rynek odnośnie tego, że opinie są także dobrym sposobem na pozyskiwanie wartościowego ruchu?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szeroko zakrojoną edukację rynku prowadzimy przede wszystkim na naszym blogu. Regularnie, raz w tygodniu publikujemy wartościowe i ciekawe artykuły, które mają pomóc naszym klientom i potencjalnym klientom poszerzyć ich wiedzę w tym obszarze. Organizujemy również webinary dla osób zainteresowanych tematem. Dla chcących zobaczyć nasze narzędzie od strony praktycznej udostępniamy wersję demonstracyjną usługi na naszej stronie trustmate.io/#demo.

TrustMate umożliwia także przeprowadzenie badań ankietowych, których formularze dołączane są do wiadomości z prośbą o opinie, wysyłanych do klientów firmy. Dlaczego zdecydowaliście się na takie połączenie? Jak kształtuje się responsywność odbiorców w przypadku tak wysyłanych ankiet?

Jest to unikalna funkcjonalność nieoferowana w innych systemach zbierania opinii. Można za jej pomocą podczas dodawania opinii przez użytkownika, przeprowadzić z nim szersze badanie ankietowe bez potrzeby wysyłania dodatkowych maili. Kilku naszych klientów wykorzystuje to narzędzie do ankietowania swoich klientów. Na podstawie tych uśrednionych danych można powiedzieć, iż prawie 70% użytkowników dodających opinie bierze udział w badaniu ankietowym

Jakie jeszcze funkcje oferuje Wasze rozwiązanie? Czym chcecie przekonać do siebie klientów?

Lista funkcjonalności jest bardzo długa. Ułożyliśmy ją w trzy plany taryfowe, aby lepiej dostosować zakres funkcjonalności do potrzeb naszych klientów. Poza wymienionymi wcześniej badaniami ankietowymi, nasze narzędzie posiada również unikalną funkcję podpowiedzi treści opinii, bardzo sprawny system mediacji opinii negatywnych oraz zaimplementowane badania NPS.

Inną ciekawą cechą naszego systemu jest elastyczność branżowa. Zarówno oceny szczegółowe, podpowiedzi opinii czy słowniki cech produktów są elastycznie konfigurowalne, co pozwala na dostosowanie naszego narzędzia do potrzeb różnych segmentów rynku, nie tylko e-sklepów.

Od portali z opiniami takich jak Opineo.pl czy ceneo.pl mocno wyróżnia Was to, że Wasze opinie w wynikach wyszukiwania przekierowują bezpośrednio na stronę firmy, a nie Waszą, co jest dużą korzyścią dla klienta. Czym jeszcze chcecie się odróżnić od konkurencji?

Naszą filozofią działania, i tak widzimy naszą rolę na rynku, jest dostarczenie skutecznego narzędzia, które, jak już wspominałem, pomoże naszym klientom ściągnąć na ich stronę wartościowy ruch, jak również pomoże zwiększyć konwersję.

Od konkurencji odróżniamy się również dużo wyższą skutecznością działania naszego produktu i większą funkcjonalnością. Nasze narzędzie pomaga w gromadzeniu opinii, zwiększaniu ruchu, przeprowadzaniu badań marketingowych czy zarządzaniu jakością poszczególnych kanałów sprzedaży. Mamy rozbudowane narzędzie pozwalające analizować jakość obsługi w różnych punktach styku firmy z klientem dostarczając cenną wiedzę dla zarządzających.

Mamy ambicje, aby nasz system obsługując w istocie prosty proces, jakim jest zbieranie opinii, przynosił naszym klientom duże zyski w zakresie ich wykorzystania do pozyskiwania ruchu, podnoszeniu konwersji, jak również wspomagał procesy zarządzania jakością firmy. To wielopłaszczyznowe podejście jest naszym największym wyróżnikiem, ponieważ nasza konkurencja skupia się na pomaganiu w gromadzeniu opinii w celu zwiększenia ruchu na ich własnych stronach, dając klientom tylko wynik średniej oceny. W naszym przypadku każdy klient osiąga z nami znacznie więcej.

Jakie są skuteczne sposoby na zwiększenie liczby opinii o firmie, czy produktach? Jak TrustMate pomaga w zwiększeniu liczby opinii?

Testowanie, testowanie i jeszcze raz testowanie. Z naszych doświadczeń wynika, że pracując nad wyglądem zaproszenia, jego tytułem, tekstem czy kolorem można znacząco zwiększyć otwieralność zaproszeń. Funkcja prowadzenia testów A/B umożliwia szybkie znalezienie optymalnej konfiguracji zaproszeń. Wszelkie zmiany kształtu zaproszeń w naszym systemie są super łatwe i dokonywane z poziomu panelu użytkownika z wykorzystaniem wizardów z podglądem osiąganego efektu. Ta łatwość dokonywania zmian w połączeniu z mechanizmem testów pozwala uzyskiwać rekordowe wyniki na poziomie 26 opinii ze 100 wysłanych zaproszeń.

Jakie macie plany na dalszy rozwój TrustMate?

W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dwóch kierunkach rozwoju. Po pierwsze zwiększymy naszą obecność na platformach e-sklepowych. Jeszcze w listopadzie br. nasza aplikacja pojawi się w marketplace Shopera i Magento. Drugi kierunek rozwoju to ekspansja zagraniczna. Kończymy przygotowanie wersji anglojęzycznej naszej aplikacji, z którą planujemy wystartować na rynku amerykańskim. Na początek na dwóch platformach e-sklepowych tj. Shopify i Magento. W kolejnych miesiącach będziemy wprowadzać do marketplace platform e-sklepowych kolejne wersje językowe.

Ale wybiegamy w dalszą przyszłość, a tu już za chwilę przed nami Black Friday! 🙂 Chciałbym więc korzystając z okazji, wszystkim czytelnikom Nowego Marketingu zaproponować z tej okazji specjalny rabat w wysokości 70% na pakiet Optimum! Wystarczy wejść na stronę trustmate.io/bf2019 i wykorzystać podany tam kod.

Zachęcam do wypróbowania naszego narzędzia!

 

O rozmówcy:

Jerzy Krawczyk od przeszło 20 lat jest związany z branżą IT i commerce. Miał okazje, jako CEO, współtworzyć sukces rynkowy takich firm jak Teta SA – dostawca systemów ERP, Travelplanet.pl SA – jeden z największych internetowych agentów turystycznych w Polsce, Skąpiec.pl Sp z o.o. czy Opineo Sp z o.o.

 

Artykuł powstał we współpracy z Krajowym Rejestrem Opinii