Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Krakowska IKEA wprowadza „cichy wtorek” dla osób ze spektrum autyzmu

11 lutego br. IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak będzie teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.
O autorze
1 min czytania 2020-02-12

IKEA Kraków dołączyła właśnie do miejsc wprowadzających tzw. „ciche godziny”. Krakowski sklep szwedzkiej sieci poszedł jednak o krok dalej, „wyciszając” obiekt na cały dzień.

Od 11 lutego 2020 roku w każdy wtorek osoby nadwrażliwe sensorycznie zrobią zakupy w IKEA Kraków w bardziej przyjaznych warunkach. Na cały dzień przyciemnione zostanie oświetlenie, a ekspozycja będzie częściowo wygaszona. Wyłączone zostaną też wszystkie ekrany, znikną reklamy i komunikaty dźwiękowe. Wyjątkiem będzie jedynie informacja o zbliżającym się zamknięciu sklepu, ta jednak zostanie odczytana stonowanym głosem przez pracownika.

To nie koniec udogodnień. Osoby, które w trakcie wizyty w sklepie będą potrzebować odreagować napięcie, mogą skorzystać ze specjalnej strefy przeznaczonej do wyciszenia się. W miejscu tym dominują stonowane barwy i nastrojowe, nieinwazyjne oświetlenie. We wszystkie wtorki IKEA Kraków udostępnia też uprzywilejowane kasy dla osób ze spectrum autyzmu, oznaczone logo akcji. Pojawiło się ono również na wydzielonych toaletach dla rodzica z dzieckiem, a we wszystkich łazienkach suszarki zastąpione zostały papierowymi ręcznikami.

Ponadto IKEA, chcąc uwrażliwić pracowników na problemy osób ze spektrum autyzmu, zorganizowała dla nich szereg szkoleń i spotkań z ekspertami, którzy tłumaczą, jak osoby nadwrażliwe sensorycznie postrzegają świat i dlaczego wykazują nietypowe zachowania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cieszymy się, że robi się coraz więcej, aby ułatwić funkcjonowanie osobom ze spektrum autyzmu i zrozumieć ich optykę. W IKEA zawsze staramy się być otwarci na wszystkich i każdemu klientowi zapewnić maksymalny komfort zakupowy. Wprowadzenie Wtorków Przyjaznych Sensorycznie było więc dla nas naturalną decyzją. Nieprzypadkowy był również wybór dnia. We wtorki między 15:00 a 17:00 „Godziny Ciszy” obowiązują w sąsiadującej z nami Galerii Bronowice. Teraz osoby z wysoką wrażliwością na bodźce zewnętrzne będą mogły zaplanować zakupy w kilku miejscach tego samego dnia – mówi Sabina Patryas-Bolesta, koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju z IKEA Kraków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja „Wtorki Przyjazne Sensorycznie” wprowadzone zostały przy wsparciu merytorycznym krakowskiego Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci z Autyzmem „ZACISZE”. Przedstawiciele organizacji przeprowadzili w sklepie audyt, na podstawie którego wdrożono szereg udogodnień podnoszących komfort zakupowy osób ze spektrum autyzmu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

„Godziny ciszy” w ubiegłym roku wprowadziło już wiele sieci, takich jak np. Decathlon, Auchan oraz Carrefour.

PS2

W lipcu 2018 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.