Widmo katastrofy klimatycznej powoduje, że coraz głośniej mówi się o konieczności natychmiastowego podjęcia konkretnych działań w celu zahamowania pogarszania się naszego klimatu. Wielu ekspertów od ekologii apeluje jednogłośnie, że pierwszym krokiem powinno być znaczne zmniejszenie zużycie węgla, a nawet całkowite zaprzestanie jego zużycia.
W naszym kraju już od jakiegoś czasu mówi się o konieczności odejścia od węgla – wiele organizacji ekologicznych organizowało już swego rodzaju happeningi skierowane przeciwko partiom rządzącym, którym zarzucano, że ignorują problem kryzysu klimatycznego.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
19 października br. największa polska spółka energetyczna opublikowała swoją nową strategię, w której poinformowano, że firma do 2050 roku zamierza być neutralna klimatycznie – ma to być osiągnięte poprzez realizację inwestycji w nisko i zeroemisyjne źródła energii oraz infrastrukturę sieciową.
W oficjalnym oświadczeniu czytamy, że do 2030 roku Grupa PGE zamierza wybudować 2,5 GW nowych mocy w morskich elektrowniach wiatrowych, 3 GW w fotowoltaice oraz rozbudować portfel lądowych farm wiatrowych o co najmniej 1 GW. Projektom tym ma towarzyszyć program magazynów energii o mocy co najmniej 0,8 GW.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Oznacza to, że do 2030 roku nastąpi zwiększenie udziału energetyki odnawialnej w portfelu Grupy do poziomu 50% oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 85%. Z kolei do 2050 roku firma zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zero emisji netto CO2 oraz dostarczanie 100% zielonej energii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy to się uda? Trzymamy kciuki.
zdjęcie: facebook.com/gkpge
PS
Szwedzka marka Felix postanowiła wprowadzić ciekawe rozwiązanie, które ma na celu zachęcenie klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – firma otworzyła sklep, w którym towary są wyceniane na podstawie śladu węglowego.
PS2
PGE Polska Grupa Energetyczna w ubiegłym roku realizowała akcję pod hasłem „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. W jej ramach w dniach od 16 do 22 grudnia 2019 roku można było umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.
PS3
W październiku 2019 roku na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu pojawił się fałszywy plakat PKO Banku Polskiego. Reklama informowała o finansowaniu przez instytucję budowy elektrowni Ostrołęka C.