Prankvertising - reklama, która przeraża i nie tylko

Prankvertising - reklama, która przeraża i nie tylko

Obecnie reklama musi być niecodzienna, angażująca, ale przede wszystkim sprostać oczekiwaniom odbiorcy. Czy prankvertising jest strzałem w dziesiątkę?

Codziennie zasypywani jesteśmy z każdej strony masą takich samych czy bardzo podobnych w kreacji reklam. Markom jest coraz trudniej skutecznie promować się poprzez tradycyjne kanały, dzięki czemu sposoby na promocję, takie jak prankvertising zyskują na znaczeniu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Czym jest ten „cudowny sposób” na reklamę? Niczym innym jak wideo podobnym do tych, które znamy od lat, jak np. ukryta kamera. Jednak trafia to do ludzi. Dlaczego? Dlatego, że lubimy żarty. Lubimy w nich uczestniczyć, jednak najchętniej od strony żartującego. Nie rzadko to właśnie uczucie dają nam twórcy prankvertisingowych filmów. W jaki sposób? Dzięki temu, że od początku wideo jesteśmy świadomi faktu, iż jest to żart, w związku z czym zaczynamy nagrywane, nieświadome niczego osoby obserwować z perspektywy „żartownisia”. Dowodem na to, że taki typ reklamy działa są liczby wyświetleń. Nie rzadko sięgają one dziesiątek milionów, jak chociażby w reklamach filmów: Carrie (ponad 61 milionów wyświetleń)

Devil’s Due (ponad 51 milionów wyświetleń),

czy w reklamie Pepsi (ponad 44 miliony wyświetleń), w której wziął udział Jeff Gordon, zawodowy kierowca NASCAR.

Koszty przygotowania i wyprodukowania takiego wideo są wysokie, jednak jeśli mamy dobry, ciekawy pomysł i wszystko dokładnie przeprowadzimy, kwoty wydane na stworzenie takiego filmu z pewnością zwrócą się, i to z nawiązką.

Martwi ludzie wypadający z trumien, przerażające przystanki, wybuchowe rozmowy o pracę czy windy strachu, to tylko niektóre z pomysłów na prankvertisingowe wideo. Poniżej przedstawiamy zbiór najlepszych przykładów takiej formy reklamy. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij