Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (04.03-10.03.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (04.03-10.03.16)
W Szwecji powstał „smartfonoobsługowy” sklep spożywczy, CEO Slacka zatrudnia ludzi, którzy osiągają sukces dzięki szczęściu, a Google testuje głosowy system płatniczy. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2016-03-10

fot. pixabay.com

1. Ten sklep w Szwecji nie zatrudnia ani ochroniarzy, ani kasjerów. Dostać się do niego mogą tylko użytkownicy aplikacji

W szwedzkim miasteczku Viken powstał pierwszy na świecie „smartfonoobsługowy” sklep spożywczy. Jest otwarty całą dobę, posiada podstawowe artykuły, takie jak pieczywo i nie zatrudnia personelu. Dostać się do niego mogą wyłącznie użytkownicy aplikacji BankID. Służy im ona do otwierania lokalu, skanowania dodanych do koszyka produktów i dokonywania płatności. Robert Ilijason, pomysłodawca projektu, zamierza spopularyzować tego rodzaju samoobsługowe sklepy w małych miastach w Szwecji.

czytaj więcej >

2. Chcesz pracować w Slacku? Przygotuj się na to pytanie

Jaką cześć sukcesu zawdzięczasz szczęściu? To pytanie Stewart Butterfield, CEO Slacka, zadaje kandydatom o pracę podczas rozmów kwalifikacyjnych. Wydawać się może, że właściwa odpowiedź to: „zawdzięczam ciężkiej pracy”. W przypadku tego przedsiębiorcy jest jednak inaczej. Butterfield mówi, że aż 98 proc. sukcesu osiągnął właśnie dzięki szczęściu. Takich też kandydatów ceni bardziej, niż tych, którzy o szczęściu nie wspominają.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. Mówisz: zapłacę z Google i wychodzisz ze sklepu. Spółka testuje głosowy system płatniczy

Google testuje „głosowy” system płatniczy. Jego podstawą jest aplikacja mobilna Hands Free. Po zainstalowaniu jej na smartfonie, należy zarejestrować się w systemie, podać swoje dane personalne, zdjęcie i skonfigurować ją z kartą płatniczą. Dokonując zakupu wybranych produktów, wystarczy podejść do kasy w sklepie i powiedzieć: „zapłacę z Google”. Pracownik sklepu zobaczy wtedy na ekranie komputera nasze zdjęcie, tym samym zweryfikują tożsamość i zaakceptuje transakcję. Póki co, usługa Hands Free testowana jest w sieci McDonald’s i Papa John’s w Los Angeles.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Były Paczkomaty, Pralniomaty i Coolomaty. Teraz czas na Węglomaty

Przedsiębiorcy co raz częściej stawiają automaty, które mają usprawniać proces sprzedaży. I tak na przykład, InPost uruchomił sieć Paczkomatów, Hi’Shine Pralniomatów, a sklep Alma Coolomatów. Po podobne rozwiązanie sięgnęła również spółka Tani Opał, która za pośrednictwem Węglomatów będzie dystrybuować węgiel i ekogroszek. Usługa ta ma ułatwić klientom firmy kupno ich produktów. Póki co, automaty z opałem stoją w kilku wybranych sklepach Biedronka, a z czasem mają pojawić się w kolejnych punktach.

czytaj więcej >

5. Bądź miły. Zdaniem Google, dzięki temu zbudujesz dobry zespół

W ciągu dwóch lata zespół Google przeprowadził ponad dwieście wywiadów z pracownikami spółki. Przedstawiciele giganta z Mountain View chcieli dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na jakość pracy ich podopiecznych. Okazało się, że największe znaczenie ma nastawienie współpracowników. Chodzi o to, żeby byli mili dla innych członków zespołu, potrafili ich wysłuchać i w razie potrzeby pomóc.

czytaj więcej >