Kolejny rok z rzędu przykłady działań CSR prowadzone przez Samsung trafiły do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród 12 zakwalifikowanych zgłoszeń znalazły się długoletnie programy, które Samsung prowadzi w ramach globalnej misji „Enabling people”, jak również akcje przeprowadzone przez Samsung R&D oraz wspierające walkę z pandemią Covid-19.
W raporcie opisane zostały dobre praktyki firmy Samsung zgodne z pięcioma obszarami norm PN-ISO 26000, które zawierają wytyczne dotyczące odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach. Są to następujące kategorie i dobre praktyki:
Zobacz również
Ład organizacyjny
- CSR z pierwszej ręki – newsletter dla pracowników
Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
- #RazemDamyRadę – DOOH – komunikaty na temat zdrowia i zasad bezpieczeństwa wyświetlane na nośnikach w Warszawie
- Zdalne lekcje z Samsung FL!P – wsparcie Superbelfrów i nauczycieli z misją w prowadzeniu niestandardowych zajęć online
- Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola – webinary dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Zaimponuj wiedzą – cykl bezpłatnych webinarów technologicznych prowadzonych przez ekspertów Samsung R&D
- Samsung R&D dla polskich uczelni – współpraca Centrum Badawczo-Rozwojowego z kilkoma polskimi uczelniami
- Pracownicza akcja pomocy #DlaSeniora – zbiórka pieniędzy wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw na rzecz potrzebujących seniorów
Uczciwe praktyki operacyjne
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
- #RazemDamyRadę – wsparcie produkcji maseczek
Praktyki z zakresu pracy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Pracownicze inicjatywy #RazemDamyRadę – cykl webinarów dla pracowników z zakresu wsparcia podczas pracy zdalnej
Środowisko
- Klauzula środowiskowa dla dostawców – przyjęcie klauzuli środowiskowej odnośnie eliminacji plastiku w obszarze działalności marketingowej obejmującej zamówienia na gadżety, nośniki reklamowe oraz organizację eventów.
Oprócz tego w raporcie znalazły się dwie praktyki długoletnie. Doceniono projekt Samsung CyfrOFFy kONtakt, czyli działania edukacyjne w zakresie budowania zdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i dorosłych. Nie mogło zabraknąć także programu Samsung Inkubator, który poszukuje startupów realizujących projekty na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Raport można pobrać na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/
Samsung Polska od 2020 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowa współpraca Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.