9. edycja konferencji MEDmeetsTECH za nami

Giełda jest świetnym miejscem do pozyskania środków, ale wymaga dużej pracy w zakresie edukacji. Firmy muszą postawić na stałą komunikację z inwestorami i w jasny sposób mówić o specyfice swojego biznesu. 9. edycja konferencji MEDmeetsTECH na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie za nami!
O autorze
2 min czytania 2019-11-08

Po raz 9. o biznesie medycznym

7 listopada br. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie stała się centrum rozmów o biznesie medycznym za sprawą konferencji MEDmeetsTECH. 9 odsłona wydarzenia zgromadziła startupowców, lekarzy, naukowców oraz przedstawicieli innowacyjnych firm z tego sektora. Konferencja stanowi interdyscyplinarną platformę do wymiany wiedzy, inspiracji oraz networkingu.

Edukacja inwestorów i ważenie ryzyka

Ważnym elementem spotkania była debata na temat obecności startupów medtech na giełdzie. Paneliści starali się odpowiedzieć na pytanie, czy jest to właściwe miejsce dla firm z tego sektora. Dr Filip Jeleń z Pure Biologics S.A. i Captor Therapeutics Inc. podkreślał, że w życiu spółki przychodzi taki moment, że potrzebne są duże środki i jeśli giełda jest sposobem na ich pozyskanie – należy po nie sięgnąć. O tym, że nie ma jednej uniwersalnej strategii, zwłaszcza dla spółki medtech mówił Piotr Sobiś, prezes zarządu Infoscan S.A. Każdorazowo należy zważyć ryzyka i korzyści i wybrać najlepszą w danym momencie strategię. Tomasz Bardziłowski, managing director w Ipopema Securities przestrzegał także przed ucieczką kosztownych ale obiecujących projektów za granicę.

Perspektywa spółek giełdowych skonfrontowana była z perspektywą publiczną. Dr Radosław Sierpiński z Agencji Badań Medycznych mówił, że zainteresowanie inwestorów nie przekłada się na zainteresowanie rządowe i odwrotnie. Celem powinno być zebrać je w jedną „road” mapę i połączyć te naczynia – mówił. Według Piotra Borowskiego, członka zarządu GPW bardzo ważna jest edukacja inwestorów i tłumaczenie trudnego biznesu medycznego na prosty język. Dziś na giełdzie są firmy, które wykonały tą pracę i stanowią siłę pociągową dla kolejnych z nich. Jan Pachocki z DZP podkreślał, że rynek medyczny będzie podlegał coraz większym regulacjom. Spółki muszą być gotowe na te zmiany i muszą o nich informować otoczenie.

Kiosk telemedyczny i inteligentne opaski

W czasie konferencji rozmawiano o rynku urządzeń medycznych. Na scenie zaprezentowały się bardzo ciekawe startupy – m. in. MediBOX ze swoim kioskiem telemedycznym, który można było przetestować w przerwach. Duże zainteresowanie wzbudziły prezentacje startupów, m.in., wielofunkcyjnego urządzenia telemedycznego Higo czy projektu Evispine przez dr n. med. Piotra Szydlika.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak podbić rynek niemiecki

Perspektywę wdrażania produktu na rynek u naszych zachodnich sąsiadów pokazywał na swoim przykładzie Rafał Samborski z Cardiomatics. Mówił o różnicach kulturowych, prawnych oraz organizacyjnych. Piotr Lesiak z Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej zarysował specyfikę rynku niemieckiego oraz nisze, w których warto rozwijać produkty.

Jubileuszowa edycja już w maju 2020

Kolejna edycja MEDmeetsTECH planowana jest w maju 2020. Będzie to jubileuszowa, X edycja wydarzenia. Z tej okazji organizatorzy planują specjalne wydarzenie. Więcej o tym, co będzie się działo na kolejnej edycji można się dowiedzieć na stronie www.MEDmeetsTECH.com lub na profilu na LinkedIn oraz Twitterze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się