J.Lo w wersji AI zaprasza podróżnych do wypłynięcia w dziewiczy rejs

J.Lo w wersji AI zaprasza podróżnych do wypłynięcia w dziewiczy rejs
Każdy, kto zaprosi swojego przyjaciela do udziału w rejsie Virgin Voyages, będzie mógł wysłać zaproszenie z udziałem wirtualnej Jennifer Lopez. Artystka wyraziła zgodę na wykorzystanie jej wizerunku, a kulisy powstawania spotu przypominają sceny z serialu „Black Mirror".
O autorze
1 min czytania 2023-07-11

Jennifer Lopez podejmuje ostatnio dość nietypowe i kontrowersyjne decyzje biznesowe. Ostatnio głośno było o tym, że piosenkarka pod swoim nazwiskiem wypuściła na rynek markę Delola, czyli kolorowe koktajle alkoholowe. Informacja wywołała prawdziwą burzę w mediach, gdyż do niedawna gwiazda publicznie chwaliła się rezygnacją z picia alkoholu i w dodatku jest związana z aktorem, który przyznał się do bycia alkoholikiem.

Tym razem celebrytka znana pod pseudonimem J.Lo wzięła udział w kampanii promującej Virgin Voyages – rejsy wycieczkowe tylko dla dorosłych, za którymi stoi część grupy Virgin Group.

Co najważniejsze, w spocie promocyjnym pojawia się Lopez nie we własnej osobie, ale jej cyfrowo wygenerowany wizerunek. W zasadzie całe wideo skupia się na tym, jak powstał ten sztuczny obraz i w dowcipny sposób ukazuje, kto za nim właściwie stoi. 

Stworzone przez VMLY&R narzędzie nazwane „Jen AI” (udostępniane na stronie virginvoyages.com) umożliwia zapraszanie przyjaciół i rodziny na jeden z rejsów. Każdy zaproszony otrzyma specjalną wiadomość od wirtualnej wersji piosenkarki, którą można dostosować do konkretnej okazji lub odbiorcy. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oczywiście Jennifer Lopez wyraziła zgodę na wykorzystanie jej wizerunku przez Virgin Voyages, ale temat rozwoju sztucznej inteligencji cały czas budzi obawy związane z wykorzystywaniem wizerunku osób znanych i nie tylko. 

PS Zastanów się, zanim opublikujesz zdjęcie swojego dziecka w internecie. Ta kampania wykorzystująca deep fake, daje do myślenia na temat bezpieczeństwa małoletnich

Mocna kampania Deutsche Telekom, niemieckiego właściciela działającej w Polsce sieci T-Mobile, porusza problem ochrony prywatności dzieci w internecie. Twórcy wykorzystali technologię deep fake – efekt z jednej strony przeraża, a drugiej budzi emocje i skłania do refleksji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Brytyjski kanał informacyjny testuje reporterkę AI

W związku z obawami odnośnie tego, że sztuczna inteligencja zastąpi niektóre stanowiska w firmach, Sky News postanowiło przetestować reporterkę AI. Okazało się, że „dziennikarka” była w stanie przedstawić zaplanowany program, ale nie zabrakło w nim błędów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się