Jennifer Lopez podejmuje ostatnio dość nietypowe i kontrowersyjne decyzje biznesowe. Ostatnio głośno było o tym, że piosenkarka pod swoim nazwiskiem wypuściła na rynek markę Delola, czyli kolorowe koktajle alkoholowe. Informacja wywołała prawdziwą burzę w mediach, gdyż do niedawna gwiazda publicznie chwaliła się rezygnacją z picia alkoholu i w dodatku jest związana z aktorem, który przyznał się do bycia alkoholikiem.
Tym razem celebrytka znana pod pseudonimem J.Lo wzięła udział w kampanii promującej Virgin Voyages – rejsy wycieczkowe tylko dla dorosłych, za którymi stoi część grupy Virgin Group.
Zobacz również
Co najważniejsze, w spocie promocyjnym pojawia się Lopez nie we własnej osobie, ale jej cyfrowo wygenerowany wizerunek. W zasadzie całe wideo skupia się na tym, jak powstał ten sztuczny obraz i w dowcipny sposób ukazuje, kto za nim właściwie stoi.
Stworzone przez VMLY&R narzędzie nazwane „Jen AI” (udostępniane na stronie virginvoyages.com) umożliwia zapraszanie przyjaciół i rodziny na jeden z rejsów. Każdy zaproszony otrzyma specjalną wiadomość od wirtualnej wersji piosenkarki, którą można dostosować do konkretnej okazji lub odbiorcy.
Oczywiście Jennifer Lopez wyraziła zgodę na wykorzystanie jej wizerunku przez Virgin Voyages, ale temat rozwoju sztucznej inteligencji cały czas budzi obawy związane z wykorzystywaniem wizerunku osób znanych i nie tylko.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Zastanów się, zanim opublikujesz zdjęcie swojego dziecka w internecie. Ta kampania wykorzystująca deep fake, daje do myślenia na temat bezpieczeństwa małoletnich
Mocna kampania Deutsche Telekom, niemieckiego właściciela działającej w Polsce sieci T-Mobile, porusza problem ochrony prywatności dzieci w internecie. Twórcy wykorzystali technologię deep fake – efekt z jednej strony przeraża, a drugiej budzi emocje i skłania do refleksji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Brytyjski kanał informacyjny testuje reporterkę AI
W związku z obawami odnośnie tego, że sztuczna inteligencja zastąpi niektóre stanowiska w firmach, Sky News postanowiło przetestować reporterkę AI. Okazało się, że „dziennikarka” była w stanie przedstawić zaplanowany program, ale nie zabrakło w nim błędów.