fot. Pepsi
Amerykanie uwielbiają świętować Dzień Niepodległości. Marki również szaleją i z tej okazji przygotowują różnego rodzaju specjalne akcje. Pepsi tym razem postanowiła stworzyć Colachup, czyli ketchup o smaku coli. Marka podaje, że to kolejna odsłona jej kampanii „Better with Pepsi”, budująca skojarzenia z wydarzeniami, podczas których spożywamy Pepsi w połączeniu z posiłkiem.
Zobacz również
W ketchupie dominują dwa smaki – słodki i słony. Wszystko dlatego, że Amerykanie przepadają za takimi połączeniami. Przy opracowywaniu produktu współpracowano z Culinary Institute of America Consulting. Sos zawiera w składzie, m.in. wędzone pomidory, cynamon, tymianek, oregano, paprykę czy cebulę.
Limitowana edycja ketchupu dostępna będzie jedynie w Dniu Niepodległości (4 lipca br.) na kilku amerykańskich stadionach, na których rozegrane zostaną mecze baseballu. Będą to: Chase Field w Phoenix, Yankee Stadium na Bronksie w Nowym Jorku, Target Field w Minneapolis i Comerica Park w Detroit.
Stop the condiment wars, the undisputed champ is here – Pepsi Colachup. Sweet, salty, and ready to try at select baseball stadiums on July 4th. Hot dogs are #BetterWithPepsi pic.twitter.com/7YQJdoAcTW — Pepsi (@pepsi) June 27, 2023
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przedstawiciele Pepsi dodają, że sos idealnie komponuje się z kultowymi amerykańskimi hot-dogami. Kampanię promocyjną wspomaga Joey Chestnut, mistrz kraju w jedzeniu tego przysmaku na czas.
@pepsi Even @JoeyChestnut ♬ original sound – Pepsi
PS Od teraz Pepsi dostępna w butelkach w 100% z recyklingu
W listopadzie 2021 roku do produkcji w polskich zakładach firmy trafiły butelki w całości wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia. Zmiana ta czyni Pepsi pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, której wszystkie butelki będą produkowane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu.
PS 2 Heinz i Absolut stworzyli popularny sos do makaronu
Na niekonwencjonalne połączenia smakowe zdecydowały się także marki Heinz oraz Absolut, które stworzyły sos do makaronu z dodatkiem wódki. W 2020 roku przepis na tego rodzaju danie podbijał serca użytkowników TikToka czy Instagrama.