Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Jennifer Lopez pod swoim nazwiskiem wypuściła na rynek markę Delola, czyli kolorowe koktajle alkoholowe. Ta decyzja wywołała prawdziwą burzę w mediach, gdyż gwiazda publicznie chwaliła się rezygnacją z picia alkoholu i w dodatku jest związana z aktorem, który przyznał się do bycia alkoholikiem. Okazuje się jednak, że to nie jedyny przypadek, kiedy celebrytka promuje produkt (w dodatku alkoholowy), z którego sama nie ma zamiaru korzystać.
Podobna fala krytyki spadła w ostatnich dniach na Blake Lively, która jakiś czas temu wypuściła na rynek miksery do drinków. Już ta decyzja wzbudziła wątpliwości u fanów, którzy zauważyli, że to niespecjalnie łączy się z wizerunkiem Lively (zadeklarowanej abstynentki), ale teraz aktorka poszła o krok dalej. Gwiazda „Plotkary” zaczęła produkować produkty Betty Booze – napoje alkoholowe w puszkach z dodatkiem bourbonu i tequili.
Zobacz również
– Alkohol nie jest dla mnie, ale do cholery, smak jest. Domowe przepisy. Prawdziwe owoce. Prawdziwe składniki. Jakościowy alkohol. Bez pierdół. Do tego zaoszczędzisz czas. Dlatego właśnie to zrobiłam – mówi w kampanii Lively.
Wyświetl ten post na Instagramie
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Blake Lively zaczęła promować napoje na swoim instagramowym profilu, a w komentarzach posypały się krytyczne uwagi. Fani wytykali celebrytce, że to produkt, którego sama nie będzie pić, a także, że chęć zarobku przysłoniła jej zdrowy rozsądek. Nie zabrakło oczywiście komentarzy przypominających o tym, że każda promocja alkoholu jest szkodliwa dla społeczeństwa.
PS Amerykanie bojkotują markę piwa z powodu reklamy z udziałem transpłciowej influencerki
Reklama z udziałem transpłciowej influencerki i aktorki Dylan Mulvaney doprowadziła do tego, że koncern stojący za ulubionym piwem amerykańskich konserwatystów zaliczył spadek akcji o ponad 5 proc. Co więcej, sprowokowała nawet samego Kida Rocka, który postanowił chwycić za broń.
Czy Dry January jest ograniczeniem dla marek alkoholowych, jeśli chodzi o reklamowanie ich produktów? Okazuje się, że wcale niekoniecznie. W spocie Tito’s Handmade Vodka pokazano Amerykanom, jak wykorzystać wódkę do… prac domowych.