Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Komisja Europejska bierze pod lupę X. Czy platforma Elona Muska tolerowała nielegalne treści?

Komisja Europejska bierze pod lupę X. Czy platforma Elona Muska tolerowała nielegalne treści?
Komisja Europejska zdecydowała o wszczęciu formalnego postępowania, w którym oceni, czy platforma X (dawniej Twitter) dopuściła się naruszenia przepisów ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Chodzi o brak reakcji na pojawiające się na platformie nielegalne treści o charakterze terrorystycznym i manipulacyjnym.
O autorze
1 min czytania 2023-12-19

Komisja Europejska sprawdzi, czy platforma X wypełniała obowiązki zawarte w tzw. ustawie DSA, dotyczące przeciwdziałania rozpowszechnianiu nielegalnych treści w UE. Przyjrzy się również skuteczności środków podjętych celem zwalczania manipulacji informacjami pojawiającymi się w serwisie. 

Działania te są związane z wątpliwościami organu co do działań X, które wiązały się z nieusunięciem nielegalnych treści dotyczących ataków terrorystycznych Hamasu na Izrael

Jest to pierwsze formalne postępowanie wszczęte przez Komisję Europejską w celu wyegzekwowania pierwszych ogólnounijnych ram odpowiedzialności, którymi są objęte platformy internetowe. Po otwarciu postępowania organ w dalszym ciągu będzie gromadzić materiał dowodowy, np. wysyłając wnioski o informacje, przeprowadzając wywiady lub kontrole. 

DSA w żaden sposób nie określa terminu, w którym formalne postępowanie powinno się zakończyć. Czas trwania szczegółowego dochodzenia jest zależny od wielu czynników, w tym m.in. od złożoności sprawy, zakresu współpracy zainteresowanego przedsiębiorstwa z Komisją oraz korzystania z prawa do obrony. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Apple, IMB i inne marki wycofały reklamy z X. Powodem antysemickie treści

Znane marki podjęły decyzję o zawieszeniu reklam w serwisie społecznościowym X. Powodem było umieszczenie reklam spółek obok ekstremistycznych treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Elon Musk podniósł ceny pakietów X. „To są za duże stawki”

Właściciel X postanowił podnieść ceny pakietów Premium na swoim portalu społecznościowym. Najtańszy pakiet ma kosztować 175 zł rocznie, a droższe opcje nawet więcej niż 1000 zł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się