Disney od lat cieszy się popularnością nie tylko wśród dzieci. Bajki czy filmy wyprodukowane przez wytwórnię mają także swoich dorosłych fanów. Znane większości z nas motywy pojawiają się zarówno w różnego rodzaju gadżetach, ale, jak się okazuje, wykorzystywane są również w prowadzeniu biznesu.
W ten sposób swoją promocję prowadzi myjnia samochodowa dostępna w stolicy Chile. Star Wash – tak nazwano wspomniany biznes. Jak podaje właściciel myjni, nazwę wymyśliła jego córka, którą zainspirowała wycieczka do parku rozrywki Disneya w USA.
Zobacz również
W jaki sposób na myjni wykorzystywany jest motyw z „Gwiezdnych Wojen”? Przede wszystkim, klienci mogą zostać obsłużeni przez pracowników przebranych za postaci z filmu, m.in. Chewbaccę czy Dartha Vadera.
Galaktyczna myjnia z pozwem
Pomysł wydawał się oryginalny, jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem. Lucasfilm, czyli firma produkcyjna Walta Disney’a, pozwała myjnię samochodową, zarzucając jej plagiat. Właściciel myjni dowiedział się o tym, w momencie kiedy chciał zarejestrować markę w chilijskim urzędzie patentowym. Jego prawnicy podkreślają, że skierują wniosek przeciwny oskarżeniom. Dodają, że nazwa różni się od tytułu popularnej serii filmów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Oczywiście, że ten pozew nas dotyka. Jesteśmy małą firmą i wydajemy pieniądze na rzeczy, na które nie przewidzieliśmy budżetu. Nie kręcimy filmów, nie sprzedajemy ich produktów ani nic podobnego – powiedział Matias Jara, właściciel Star Wash.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lucasfilm nie komentuje sprawy.
Warto dodać, że niektóre dzieła Disney’a tracą autorskie prawa majątkowe, tak jak np. Myszka Miki, jednak w przypadku „Star Wars” taka sytuacja nie ma na ten moment miejsca.
Zdjęcie główne: screen Instagram
PS Disney zamyka swój oddział Metaverse
Decyzja firmy o zamknięciu zakładu dotknęła około 50 pracowników. Czy kolejne firmy pójdą tym samym tropem?
PS2 Fundacja LPP i Cropp z wyjątkowym projektem na stulecie Disneya
Fundacja LPP, marka Cropp oraz Disney połączyły siły we wspólnym projekcie, którego efektem jest kolekcja odzieży inspirowana bohaterami kultowej sagi Star Wars. Do projektu zaproszono podopiecznych trzech gdańskich fundacji, którzy pod okiem projektantów mogli rozwinąć swoje zainteresowania.