Meta współpracuje z partnerami branżowymi w celu uzgodnienia wspólnych standardów technicznych, które sygnalizowałyby, że dana treść publikowana na platformie została stworzona przy użyciu AI. Możliwość wykrycia sygnałów pozwoli na oznaczenie obrazów i zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję na Facebooku, Instagramie i Threads. Rozwiązanie ma pojawić się w kolejnych miesiącach. Zostanie wprowadzone we wszystkich językach wspieranych przez każdą z aplikacji.
Meta opracowuje wspólne standardy identyfikacji AI
Odkąd treści tworzone przez sztuczną inteligencję pojawiają się w internecie, Meta współpracuje z innymi firmami z branży w ramach organizacji takich jak Partnership on AI (PAI). Celem tego działania jest opracowanie wspólnych standardów identyfikacji.
Zobacz również
Meta tworzy narzędzia, które mogą identyfikować niewidzialne znaczniki na dużą skalę. W szczególności chodzi o podawanie informacji o treści „generowane przez sztuczną inteligencję” w standardach technicznych C2PA i IPTC. Możliwe stanie się oznaczanie obrazów pochodzących z takich źródeł jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock.
Ponadto, Meta dodaje funkcję, dzięki której ludzie mogą informować innych o udostępnieniu wideo lub audio wygenerowanego przez sztuczną inteligencję. Użytkownicy będą zobowiązani do umieszczania specjalnych etykiet na treściach tworzonych przez AI, w tym postach zawierających fotorealistyczne wideo lub realistycznie brzmiący dźwięk, który został stworzony lub zmieniony cyfrowo. Jeśli utworzone lub zmienione przez AI grafiki, wideo lub audio stwarzają szczególnie wysokie ryzyko istotnego wprowadzenia w błąd opinii publicznej w ważnej sprawie, Meta ma możliwość dodania bardziej widocznej etykiety, aby użytkownicy mieli więcej informacji i poznali szerszy kontekst.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Jak zabezpieczyć się przed utratą dostępu do konta i strony na Facebooku [PORADNIK]
Czy istnieje sposób, aby uchronić się przed utratą dostępów do prywatnego konta, strony firmowej na Facebooku, a co za tym idzie – klientów i zaufania? Zapraszamy do lektury, podczas której dowiesz się, od czego zacząć, aby skutecznie zabezpieczyć swój wirtualny biznesowy skarb.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Medialna rewolucja w Kanadzie. Google i Meta będą płacić redakcjom za linki do informacji
Kanada rewolucjonizuje rynek medialny i nakłada na firmy – Google i Meta – obowiązek płacenia redakcjom za zamieszczanie linków do ich artykułów.