Sklepowej „wojny” ciąg dalszy… Akcja SMS-owa okazała się niewystarczająca. Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, Lidl poszedł o krok dalej. Sieć sklepów zrezygnowała z potyczek z Biedronką i złożyła wniosek do sądu przeciwko Jeronimo Martins Polska, który dotyczy udzielenia zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Zabezpieczenie nie jest wyrokiem sądowym i od czasu jego ustanowienia Lidl ma dwa tygodnie na wniesienie powództwa w sprawie.
20 lutego 2024 r. Sąd Okręgowy w Warszawie postanowił udzielić zabezpieczenia w postaci nakazu zaprzestania wykorzystywania hasła „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”, które Biedronka umieszczała m.in. na plakatach czy paragonach. Ponadto, usunięte mają być skutki popełnienia czynu zabronionego. Oznacza to, że na czas trwania procesu, zajęte mogą zostać materiały reklamowe, w których wykorzystywane jest wyżej wymienione hasło.
Zobacz również
Plakaty zajęte przez komorników
Można już zobaczyć pierwsze efekty podjętych przez Lidl działań. Część plakatów zostało zajętych przez komornika. Zajęte mają być m.in. materiały reklamowe znajdujące się przy ul. Dolnej 3 w Warszawie oraz ul. Wrzesińskiej 5 w Kostrzynie.
fot. mat. prasowe
Jak zaczęła się wojna billboardowa?
Pierwsze plakaty dotyczące wysokości cen w poszczególnych dyskontach zaprezentował Lidl. Hasło, które się na nich znajdowało to: „W 2023 roku Lidl tańszy niż Biedronka”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
fot. pepco.gazetki-promocyjne.net.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Billboardy wzbudzały jednak mieszane uczucia. Głównie z uwagi na podane źródła wyników koszyków, jakimi były te podane przez Fakt, ASM Sales Force Agency oraz badania niezależne.
Biedronka z kolei postanowiła wykorzystać historię, wspominając o tym, że jest tańsza niż Lidl od 2002 roku. Tego rodzaju hasła pojawiły się już nie tylko na plakatach czy billboardach, ale także na paragonach wydawanych w sklepach. Nie podano jednak informacji, na jakie dane powołała się Biedronka.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
PS Biedronka kontra Lidl, czyli wojna na SMS-y okiem ekspertów
Sieci popularnych sklepów walczą o każdego klienta i raczej dla nikogo nie jest to już zaskakujące. Nietypowy może być jednak wybrany w tym celu sposób – na taki zdecydowała się Biedronka, która wysyła swoim klientom wiadomości na temat obowiązujących promocji, porównując je przy tym do cen obecnych u największego rywala – Lidla.
PS2 Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. Kupimy 4 tysiące produktów
Do niskich cen, wysokiej jakości oraz szerokiej dostępności placówek, Biedronka dołożyła właśnie swoim klientom kolejną możliwość dokonywania zakupów ich ulubionych produktów spożywczych, drogeryjnych, dla domu oraz dla zwierząt – także online.