#SzanujęNieDyskryminuję: Obecność osób z niepełnosprawnościami w reklamie [RAPORT]

#SzanujęNieDyskryminuję: Obecność osób z niepełnosprawnościami w reklamie [RAPORT]
Jak często osoby z niepełnosprawnością są obecne w reklamach? Jak rysuje się ich wizerunek? M.in. na te pytania odpowiada raport „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN" Fundacji Avalon.
O autorze
1 min czytania 2024-05-24

W raporcie „#SzanujęNieDyskryminuję: Obecność osób z niepełnosprawnościami w reklamie” Fundacji Avalon zbadano kwestię obecności OzN z klipach promocyjnych. Tylko 18% spośród badanych przyznała, że spotkała się z wizerunkiem osoby z niepełnosprawnością w reklamie. Aż 53% odpowiedziało na to pytanie: „nie jestem pewien”. Takie wyniki wskazują, że angażowanie OzN do spotów reklamowych to wciąż temat, który w Polsce wymaga rozwinięcia i wsparcia.

W zdecydowanej większości klipy, w których widziano osobę z niepełnosprawnością były reklamami fundacji wspierających OzN, niekiedy również odzieży, bielizny i butów, a także specjalistycznych sprzętów.

Co ciekawe, wyniki te nie różnią się zbytnio pomiędzy grupą pytanych w pełni sprawnych, a pytanych osób z niepełnosprawnością. Co ciekawe, we wszystkich przypadkach zaangażowanie osób z niepełnosprawnością do reklam odbierane było przez widzów w sposób neutralny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wnioski płynące z tej sytuacji są takie, że obecność OzN to w Polsce wciąż temat słabo eksplorowany, a jednocześnie niewzbudzający tak dużych kontrowersji, o jakie (z pewnością niejednokrotnie) obawiają się zespoły marketingowe planujące działania reklamowe poszczególnych firm.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: Raport „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo

Kampania społeczna „Osoba z_” przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.