„Picture of Health”: Annie Leibovitz sfotografowała parasportowców, aby ukazać różne oblicza zdrowia

„Picture of Health”: Annie Leibovitz sfotografowała parasportowców, aby ukazać różne oblicza zdrowia
W ramach akcji „Picture of Health” słynna fotografka – Annie Leibovitz, wykonała portrety parasportowców, wśród których znalazła się m.in. polska mistrzyni paraolimpijska, Róża Kozakowska. Celem kampanii jest prezentacja różnych definicji zdrowia.
O autorze
2 min czytania 2024-05-23

Sieć punktów opieki zdrowotnej Bupa, we współpracy z topową fotografką, Annie Leibovitz, zorganizowały akcję pt. „Picture of Health”. Artystka, która na koncie ma zdjęcia m.in. takich sław jak Demi Moore, John Lennon i Yoko Ono, czy królowa Elżbieta II, tym razem sfotografowała sześcioro sportowców z niepełnosprawnościami.

–„Picture of Health ma na celu rozpoczęcie rozmowy o tym, czym jest zdrowie i czym może być – wyjaśnia Fiona Bosman, dyrektor marki w Bupa.

Wśród sportretowanych znaleźli się:

  • Richard Whitehead MBE, brytyjski złoty medalista, dla którego zdrowie to determinacja, przekształcająca przeciwności losu w szansę;

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Róża Kozakowska, polska złota medalistka w rzucie maczugą i pchnięciu kulą, postrzegająca zdrowie jako siłę do pokonywania pozornie nieprzezwyciężalnych przeszkód;

  • Emmanuel Oyinbo-Coker, brytyjski sprinter, uchwycony na zdjęciu wraz z rodziną. W ten sposób Leibovitz chciała odzwierciedlić jego holistyczne spojrzenie na zdrowie jako energię fizyczną i psychiczną;

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Sara Andrés Barrio, hiszpańska mistrzyni w sprincie i skoku w dal, która zwyciężyła w walce po wypadku samochodowym, a zdrowie postrzega jako stan pełni i spokoju;

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Curtis McGrath, australijski złoty medalista w Para Canoe i były żołnierz, który definiuje zdrowie jako niezależność;

  • A także Mariana Zúñiga, chilijska pionierka parałucznictwa, dla której zdrowie to synonim wiary w siebie.

W zakresie rekomendacji Róży Kozakowskiej, koordynowania jej pobytu podczas dni zdjęciowych w Paryżu oraz zakomunikowaniu kampanii na rynku polskim zaangażowani byli przedstawiciele Grupy LUX MED, która od 2013 r. wchodzi w skład Bupa i pełni ona rolę Głównego Partnera Medycznego Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Paralimpijskiego.

„Picture of Health” – zdrowie ma różne definicje

Akcja ma związek z badaniami przeprowadzonymi przez sieć Bupa, według których aż 4 na 5 mieszkańców Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Australii twierdzi, że wizerunek zdrowia w mediach jest prezentowany niewłaściwie. „Picture of Health” ma na celu zmianę sposobu postrzegania zdrowia. Zdjęcia powstały również w związku z organizowanymi w lipcu i sierpniu 2024 roku w Paryżu, Igrzyskami Olimpijskimi i Paralimpijskimi.

Fotografie z cyklu „Picture of Health” można było obejrzeć na żywo 21 maja br. w plenerowej londyńskiej galerii na South Bank. Dostępne są również w internecie, ale na tym nie koniec akcji. Organizatorzy zachęcają również internautów z całego świata do dzielenia się własnymi definicjami zdrowia i przesyłania zdjęć na ten temat do wirtualnej galerii.

Zdjęcia: www.bupa.com

PS „Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo

Kampania społeczna „Osoba z_” przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.

PS2 „Flash Test” – zdjęcie, które może uratować życie dzieci

Wykonanie jednego prostego zdjęcia z wykorzystaniem lampy błyskowej może uratować życie dzieci. Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk w kampanii „Flash Test” wzmacnia świadomość na temat „siatkówczaka”, czyli najczęściej wykrywanego raka u dzieci poniżej piątego roku życia.