Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 100 osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, Chief Creative Officera, JWT North America/JWT New York. Oprócz niego, poszczególnymi grupami jurorskimi przewodniczyli: Michał Nowosielski (Warsztat Film/Radio), Przemek TRUST Truściński (Ilustracja), Wojtek Dagiel, Havas Worldwide Warsaw (Fotografia), Adam Szczepocki, Fat Baby (Design), Piotr Chrobot, Wunderman Dubai (Media Interaktywne), Rafał Górski, Perspective/KRAAMS/We Love Ads (Active Advertising), Jakub Korolczuk, Grey Group Poland (Media). Kategorie Radio, Kampania, Film, Druk oceniała zintegrowana grupa jurorów. W tym roku do konkursu swoje pracy zgłosiły 242 podmioty.
Case study Kulturyzatora Frugo autorstwa faceADDICTED, kampanii uhonorowanej nagrodą Grand Prix:
Zobacz również
Alek Frydrych i Mateusz Żdanko – zdobywcy Grand Prix KTR 2014 o nagrodzonej kampanii: wywiad >>>
Najwięcej nagród zdobyły kampanie:
- “El Clásico z alternatywnym komentarzem” – Havas Worldwide Warsaw dla nc+ (8)
- Kartkówka – McCann Worldgroup dla Fundacja Dzieci Niczyje (7)
- Tiger – power is back/Autobus/Dach – DDB Warszawa dla Maspex (7)
- “Bardzo Dobre Maniery” – Cheil Poland dla Polski Czerwony Krzyż (6)
- “Chalkboard Menu” – DDB Warszawa dla McDonald’s (5)
- Game Is Not Over – 180heartbeats + Jung v. Matt dla Maspex (Tiger) (5)
- “Metafen – Można inaczej walczyć z bólem” – K2 / K2 Media dla Polpharma (5)
- Isobar Explorer – Isobar Poland dla Aegis Group (4)
- Ostatnia piosenka – Saatchi & Saatchi Interactive Solutions dla Magazyn Vice (4)
- “CASH-BACK” Propeller Film i Brasil dla EUROBANK (3)
- Identyfikacja wizualna Festiwalu Przemiany 2013 Super Super/Bridge dla Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (3)
- “Kulturyzator Frugo” – Foodcare / faceADDICTED dla Foodcare (3)
- “Mocno pomocni agenci PZU” – VML Poland dla PZU (3)
- Najlepsze rosyjskie pomysły – BBDO Warszawa dla Photoby (3)
- “BBC Winter Olympics – Nature” – Juice i Platige Image dla BBC Marketing James Parry (2)
- “Ekipa w komplecie” – The Digitals dla Warka (Grupa Żywiec) (2)
- “Energia słów” – 180heartbeats + Jung v. Matt dla PGE Polska Grupa Energetyczna (2)
- KUBATEK „THE CONNECTED FLIGHTS” KUBATEK (2)
- My First Adult T-shirt – Leo Burnett Warszawa dla Procter&Gamble (2)
- NBA Slam Dunk History – Havas Worldwide Warsaw dla nc+ (2)
- Pełne nakrycie – Ogilvy & Mather Advertising dla Caritas (2)
- Pomagaj śpiąc – RADNA dla Fundacja „Akogo?” (2)
- PRUDENTIAL Grown Up – Brain dla Prudential (2)
- Reklama książki w napisach – Wydawnictwo Otwarte / Grupa Hatak dla Wydawnictwo Otwarte (2)
- Słowo Tygrysa na YouTube – Lubię to dla Maspex (2)
- Uśmiechnięte pomniki – Isobar Poland dla Procter&Gamble (2)
- Zbędne Kalorie – John Pitcher / McCann Worldgroup dla Polski Czerwony Krzyż (2)
- Żużel is more than speedway – CANAL+ Cyfrowy dla nc+ (2)
Szczegółowe wyniki:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W konkursie przyznano:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ranking agencji:
Nagrody specjalne otrzymali:
- Agencja roku: DDB Warszawa
- Reklamodawca roku: Grupa Maspex Wadowice
- Nagrodę Klubu KTR otrzymała kampania Bardzo Dobre Maniery
Tegoroczna nagroda KTR zyskała również dodatkową, wyjątkową wartość, ponieważ statuetki zostały zaprojektowane przez Oskara Ziętę, znanego projektanta, laureata licznych nagród (m. in. Red Dot Award 2008, Audi-Mentorpreis by A&W 2011, DMY za innowację procesu produkcyjnego 2008, YDMI 2008, „Dobry wzór” 2009, Nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa 2009, Schweizer Design Preis 2008 oraz Materialica 2009).
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały podczas festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi okazali się:
Nagrodzone prace można obejrzeć na: platforma.sar.org.pl/nagrody, więcej informacji o Konkursie KTR na – www.ktr.org.pl.
NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.