Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16), Outdoor (13) i Design (10).
4 projekty zgłoszono także w nowej kategorii Innovation Lions – dwa z nich: karta debetowa MasterCard Display zgłoszona przez Getin Bank oraz PZU Drive przygotowany przez K2, otrzymały nominację.
Zobacz również
Nagrody w Cannes mają szansę zdobyć m.in. DDB Warszawa (29 zgłoszeń), Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń), 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń). Zgłoszenia przesłał także Getin Bank oraz Miasto Poznań.
Największe szanse na zdobycie nominacji mają projekty: Rak’n’ Roll Records – Charytatywna Wytwórnia, McDonald’s Chalkboard Menu, Heineken Fan’s Line-up i Godne dzieciństwo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie projekty zgłosiły polskie firmy?
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń: 35 765 aż z 92 krajów, w tym 144 z Polski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
DDB Warszawa:
- 2 spoty Tigera przygotowane na zlecenie Grupy Maspex Wadowice w kategorii Film
- animacja “Pieniądze mogą pokonać raka” zrealizowana dla Fundacji Alivia – 1 x Film, 2 x Film Craft
- McDonald’s Chalkboard Menu – 8 zgłoszeń (2 x Direct, Media, Promo&Activation i Design Lions)
- Budzik dla McDonald’s Polska – 1 x Media.
- The Most Wanted App dla Policji – 2 x Mobile Lions
- Pixel Heritage dla Virgin Mobile – 2 x Mobile.
- State, Kingdom i Republic – 3 projekty przygotowane dla Getin Bank w kategorii Press,
- Banana, Watermelon i Onion dla marki Glad – zgłoszone w kategorii Press przez DDB San Francisco
- McCroissant, Orange Mocha, Big Mac, McWrap, McMuffin – 5 projektów wykonanych dla McDonald’s Polska – łącznie 8 zgłoszeń w kategorii Outdoor (podkategorie żywność i ilustracja).
Leo Burnett Warsaw:
- 3 projekty z serii “Hard to get” Dreft wykonane na zlecenie koncertu Procter&Gamble (6 zgłoszeń w kategorii Press)
- The Earthliner Snow dla Fiat Auto Poland – 3 x Press
- Empathy Calendars przygotowany dla Amnesty International – 5 zgłoszeń (po jednym w kategorii Outdoor, Media i Direct Lions, 2 x Design)
- Literary Calendar – 2 x Design
- Heineken Fan’s Line-up dla Grupy Żywiec – 6 zgłoszeń (2 razy w kategorii Direct, 2 x Outdoor, 2 razy Promo&Activation)
- Captcha dla Amnesty International – 5 zgłoszeń (2 x Cyber, 1 x Media Lions, Direct i Promo&Activation)
180HEARTBEATS+JUNG von MATT Warsaw:
- Wytwórnia Rak’n’Roll Records dla Fundacji Rak’n’Roll – 9 zgłoszeń: 2 x Radio i Branded Content&Entertainment Lions, 1 x Direct, Media, PR, Promo&Activation, Titanium&Integrated Lions. Projekt zdobył 2 złote statuetki podczas festiwali Clio Awards 2013
- Good Deal for Good dla Unicefu – 2 zgłoszenia: 1 x Direct, Promo&Activation
Saatchi & Saatchi Warsaw:
- Dżungla i Skały dla Toyota Land Cruiser – 1 x Press
- Godne dzieciństwo dla PCK (kampania realizowania z Walk PR) – 2 x Promo & Activation, 1 x Direct, Media, PR
- Can Machine na zlecenie PAH – 1 x Direct, Promo & Activation
Havas Worldwide Warsaw:
- SMS dla Peugeot Polska – 1 x Film
- So Sweet Project dla Nutricia Polska – 1 x Press
- Róże dla Airwick – 1 x Press
- Shoe dla 3M – 1 x Press
- Dzieci dla Polskiej Unii Medycyny – 2 x Media
- Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi dla Fundacji Rak’n’Roll – 2 x Promo&Activation
INTERACTIVE SOLUTIONS Warsaw:
- Wine Ink dla Casa Mariol Polonia – 2 x Direct, 1 x Promo & Activation
- The Most family Christmas wishes przygotowane w ramach autopromocji – 2 x Media i Promo & Activation
MEC Warsaw:
- Mercedes Klasa A na zlecenie Mercedes-Benz – 3 x Media
- Hill Race dla Mercedesa GLK – 2 x Media
Y&R WARSAW Warsaw:
- Read Facebook? Readbook! projekt CSR dla Empik – 1 x Cyber Lion
- Doping TV dla Hyatt Regency Warsaw – 3 x Cyber Lion, 1 x Branded Content
ARS THANEA:
- 3 projekty dla GE China – 1 x Press
- Puzzle Craft – 1 x Mobile
ARTEGENCE Warsaw:
- Artegence.com – strona internetowa agencji – 2 zgłoszenia: 1 x Cyber i Mobile Lions
- Przycisk, który zmienia życie dla alior sync/idea bank – 1 x direct, Innovation Lions
LOWE GGK Warsaw:
- 2 projekty (Mountains 1 i Mountains 2) dla Wyborova Vodka na zlecenie Pernod Ricard Polska – 1 x Press,
- 2 projekty (Lovers, Work) dla Nideccy Handmade Umbrellas – 1 x Outdoor
FLEISHMAN-HILLARD WARSAW:
- An Inconvenience Truth dla CWS-Boco – 1 x Direct, 2 x PR
HYPERMEDIA ISOBAR Warsaw:
- Dotknij dźwięku dla polskieradio.pl – 1 x Direct Lions, Branded Content
- SoulOS – system operacyjny dusza – 2 x Media,
TBWA Warsaw:
- Poleć na Durex dla marki Durex – 1 x Film, Direct Lions, Promo & Activation
Getin Noble Bank:
- Logo – 1 x Design
- Karta MasterCard – 1 x Innovation
Wunderman Polska:
- NFC w Multikino dla Nokia Poland – 1 x Mobile
- Nokia City Lens Geotargeting – 1 x Mobile
Brain Warsaw:
- Grown Up – Prudential – 1 x Film Lions
Brasil Warsaw:
- Addictive – HBO Go – 1 x Film Lions
Cheil:
- Tactilu – Itaka – 1 x Innovation
City of Poznan:
- Poznan’s Rogal goes national – 1 x Promo & Activation
Grupa ESKADRA Kraków:
- Gala, której nie było dla Mercedes Citan – 1 x Media
Juice Wrocław:
- Nowe logo Platige Image – 1 x Design
JWT Warsaw:
- Żarówka dla IKEA – 1 x Press
K2 Internet:
- PZU Drive – 1 x Innovation
Lemon Sky Wroclaw:
- Serce i Rozum – największy fanpage w Polsce dla Orange – 1 x PR
Luxoft Zabierzów:
- Luxoft Creative Line Shadow – 1 x Design
Mediacom:
- Nothing Beats Football Comentator playing FIFA on sports TV – FIFA 13 dla Electronics Arts – 1 x Media
PARTNER OF Promotion Warsaw:
- Beetween Fears and Needs – kampania edukacyjna nt. energii nuklearnej dla Min. Gospodarki – 1 x PR
Platige Image Warszawa:
- Cyberpunk 2077 Teaser dla CD Project – 1 x Film
PROWOKATOR Sp. z o.o.:
- Fan City Tour – UEFA Euro 2012 – 1 x Promo & Activation
Publicis Warsaw:
- Underwiper – Fundacja Dzieci Niczyje – 1 x Direct
The Digitals:
- Nekrolog, akcja Znicz 2012 – 1 x Media
Laureatów Festiwalu Cannes Lions poznamy w okresie od 16 do 22 czerwca. Przypominamy, że trwa także przyjmowanie zgłoszeń do 14. edycji Effie Awards.