Cannes Lions 2013 – przegląd zgłoszeń z Polski

Cannes Lions 2013 – przegląd zgłoszeń z Polski
Do 60. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes 33 polskie firmy przesłały łącznie 144 zgłoszeń. Największe szanse na trafienie na listy projektów walczących o canneńskie Lwy mają: Wytwórnia Rak'n'Roll Records, Heineken Fan's Line-up, McDonald's Chalkboard Menu i Godne dzieciństwo.
O autorze
4 min czytania 2013-06-11

Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16), Outdoor (13) i Design (10).

4 projekty zgłoszono także w nowej kategorii Innovation Lions – dwa z nich: karta debetowa MasterCard Display zgłoszona przez Getin Bank oraz  PZU Drive przygotowany przez K2, otrzymały nominację.

Nagrody w Cannes mają szansę zdobyć m.in. DDB Warszawa (29 zgłoszeń), Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń), 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń). Zgłoszenia przesłał także Getin Bank oraz Miasto Poznań.

Największe szanse na zdobycie nominacji mają projekty: Rak’n’ Roll Records – Charytatywna Wytwórnia, McDonald’s Chalkboard Menu, Heineken Fan’s Line-up i Godne dzieciństwo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie projekty zgłosiły polskie firmy?

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń: 35 765 aż z 92 krajów, w tym 144 z Polski. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

DDB Warszawa:

  • McDonald’s Chalkboard Menu – 8 zgłoszeń (2 x Direct, Media, Promo&Activation i Design Lions)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Budzik dla McDonald’s Polska – 1 x Media.
  • The Most Wanted App dla Policji – 2 x Mobile Lions 
  • Pixel Heritage dla Virgin Mobile – 2 x Mobile.
  • State, Kingdom i Republic – 3 projekty przygotowane dla Getin Bank w kategorii Press,
  • Banana, Watermelon i Onion dla marki Glad – zgłoszone w kategorii Press przez DDB San Francisco
  • McCroissant, Orange Mocha, Big Mac, McWrap, McMuffin – 5 projektów wykonanych dla McDonald’s Polska – łącznie 8 zgłoszeń w kategorii Outdoor (podkategorie żywność i ilustracja).

 

Leo Burnett Warsaw:

  • 3 projekty z serii “Hard to get” Dreft wykonane na zlecenie koncertu Procter&Gamble (6 zgłoszeń w kategorii Press)
  • The Earthliner Snow dla Fiat Auto Poland – 3 x Press
  • Empathy Calendars przygotowany dla Amnesty International – 5 zgłoszeń (po jednym w kategorii Outdoor, Media i Direct Lions, 2 x Design)
  • Literary Calendar – 2 x Design
  • Heineken Fan’s Line-up dla Grupy Żywiec – 6 zgłoszeń (2 razy w kategorii Direct, 2 x Outdoor, 2 razy Promo&Activation)
  • Captcha dla Amnesty International – 5 zgłoszeń (2 x Cyber, 1 x Media Lions, Direct i Promo&Activation)

180HEARTBEATS+JUNG von MATT Warsaw:

  • Wytwórnia Rak’n’Roll Records dla Fundacji Rak’n’Roll – 9 zgłoszeń: 2 x Radio i Branded Content&Entertainment Lions, 1 x Direct, Media, PR, Promo&Activation, Titanium&Integrated Lions. Projekt zdobył 2 złote statuetki podczas festiwali Clio Awards 2013

  • Good Deal for Good dla Unicefu – 2 zgłoszenia: 1 x Direct, Promo&Activation

Saatchi & Saatchi Warsaw:

  • Dżungla i Skały dla Toyota Land Cruiser – 1 x Press
  • Godne dzieciństwo dla PCK (kampania realizowania z Walk PR) – 2 x Promo & Activation, 1 x Direct, Media, PR
  • Can Machine na zlecenie PAH – 1 x Direct, Promo & Activation

Havas Worldwide Warsaw:

  • SMS dla Peugeot Polska – 1 x Film
  • So Sweet Project dla Nutricia Polska – 1 x Press
  • Róże dla Airwick – 1 x Press
  • Shoe dla 3M – 1 x Press

 

INTERACTIVE SOLUTIONS Warsaw:

  • Wine Ink dla Casa Mariol Polonia – 2 x Direct, 1 x Promo & Activation
  • The Most family Christmas wishes przygotowane w ramach autopromocji – 2 x Media i Promo & Activation

 

MEC Warsaw:

  • Mercedes Klasa A na zlecenie Mercedes-Benz – 3 x Media
  • Hill Race dla Mercedesa GLK – 2 x Media

Y&R WARSAW Warsaw:

  • Doping TV dla Hyatt Regency Warsaw – 3 x Cyber Lion, 1 x Branded Content

ARS THANEA:

 

ARTEGENCE Warsaw:

LOWE GGK Warsaw:

  • 2 projekty (Mountains 1 i Mountains 2) dla Wyborova Vodka na zlecenie Pernod Ricard Polska – 1 x Press,
  • 2 projekty (Lovers, Work) dla Nideccy Handmade Umbrellas – 1 x Outdoor

FLEISHMAN-HILLARD WARSAW:

  • An Inconvenience Truth dla CWS-Boco – 1 x Direct, 2 x PR

HYPERMEDIA ISOBAR Warsaw:

 
TBWA Warsaw:

  • Poleć na Durex dla marki Durex – 1 x Film, Direct Lions, Promo & Activation

Getin Noble Bank:

Wunderman Polska:

  • NFC w Multikino dla Nokia Poland – 1 x Mobile
  • Nokia City Lens Geotargeting – 1 x Mobile

Brain Warsaw:

  • Grown Up – Prudential – 1 x Film Lions

Brasil Warsaw:

  • Addictive – HBO Go – 1 x Film Lions

Cheil:

  • Tactilu – Itaka – 1 x Innovation

City of Poznan:

  • Poznan’s Rogal goes national – 1 x Promo & Activation

Grupa ESKADRA Kraków:

Juice Wrocław:

JWT Warsaw:

K2 Internet:

Lemon Sky Wroclaw:

  • Serce i Rozum – największy fanpage w Polsce dla Orange – 1 x PR

Luxoft Zabierzów:

  • Luxoft Creative Line Shadow – 1 x Design

Mediacom:

  • Nothing Beats Football Comentator playing FIFA on sports TV – FIFA 13 dla Electronics Arts – 1 x Media

PARTNER OF Promotion Warsaw:

  • Beetween Fears and Needs – kampania edukacyjna nt. energii nuklearnej dla Min. Gospodarki – 1 x PR

Platige Image Warszawa:

  • Cyberpunk 2077 Teaser dla CD Project – 1 x Film

PROWOKATOR Sp. z o.o.:

  • Fan City Tour – UEFA Euro 2012 – 1 x Promo & Activation

Publicis Warsaw:

  • Underwiper – Fundacja Dzieci Niczyje – 1 x Direct

The Digitals:

  • Nekrolog, akcja Znicz 2012 – 1 x Media 

Laureatów Festiwalu Cannes Lions poznamy w okresie od 16 do 22 czerwca. Przypominamy, że trwa także przyjmowanie zgłoszeń do 14. edycji Effie Awards.