Chiara Ferragni zapłaci co najmniej 1,2 milona euro. Kolejny raz wprowadziła konsumentów w błąd

Chiara Ferragni zapłaci co najmniej 1,2 milona euro. Kolejny raz wprowadziła konsumentów w błąd
Włoska influencerka, Chiara Ferragni, zapłaci co najmniej 1,2 miliona euro na rzecz organizacji charytatywnej Children of the Fairies. Gwiazda internetu zgodziła się na takie zobowiązanie w wyniku dochodzenia antymonopolowego, które dotyczy jej firm.
O autorze
1 min czytania 2024-07-09

Włoski urząd ds. konkurencji (AGCM) poinformował, że wszczyna postępowanie w sprawie firm powiązanych z Chiarą Ferragni, które w 2021 i 2022 roku prowadziły sprzedaż jajek wielkanocnych. Sprawa toczy się przeciwko spółkom Fenice, TBS Crew oraz Sisterhood, związanych z Chiarą Ferragni, a także Cerealitalia, czyli producentowi jajek.

Spółki wpłacą organizacji charytatywnej 1,2 mln euro w ciągu trzech lat. Z kolei Cerealitalia ma dołączyć się do zadośćuczynienia i przekazać co najmniej 100 000 euro dla „I Bambini delle Fate”. Ponadto, firmy zgodziły się oddzielić swoją działalność komercyjną, w tym reklamę, od działalności charytatywnej. Wszystko to w ramach porozumienia z włoskimi organami antymonopolowymi, które badają wprowadzające w błąd komunikaty, które sugerowały konsumentom, że dochód z zakupu pisanek zostanie przekazany organizacji charytatywnej zajmującej się dziećmi.

Jak podkreśla AGCM, zobowiązania są wiążące prawnie. Jeśli nie zostaną spełnione, urząd może ponownie otworzyć dochodzenie antymonopolowe. To z kolei może doprowadzić do nałożenia grzywny w wysokości do 10 milionów euro. Z kolei, kiedy naruszenia będą się powtarzać, firmy mogą otrzymać zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na okres do 30 dni.

Chiara Ferragni kolejny raz traci wizerunkowo

Przypomnijmy, że influencerka w 2023 roku została ukarana grzywną w wysokości 1 miliona euro za podobny schemat, który również dotyczył komunikatów sugerujących wsparcie organizacji charytatywnej, poprzez sprzedaż tradycyjnego ciasta bożonarodzeniowego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Instagram (Dolci Preziosi); Instagram (Dolzi Preziosi)

PS Włoski UOKiK opracował reguły aktywności branży influencerskiej. W tle sprawa Chiary Ferragni 

Włoski Urząd Regulacji Komunikacji (AGCOM) opracował nowe reguły dotyczące aktywności influencerów w przestrzeni mediów społecznościowych. Publikacja nowych zasad zbiegła się w czasie z wszczęciem śledztwa w sprawie oszustwa, którego dopuściła się jedna z najpopularniejszych włoskich influencerek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Wpadka Chiary Ferragni. Czołowa europejska influencerka skazana na milion euro kary za oszustwo

Włoska influencerka modowa, jedna z najbardziej znanych światowych gwiazd social mediów – Chiara Ferragni – w ostatnich dniach zaliczyła poważną wizerunkową wpadkę. Za oszustwo związane z akcją charytatywną Ferragni otrzymała nie tylko dotkliwą karę finansową, ale też ostre pouczenie ze strony samej włoskiej premier – Giorgii Meloni.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się