Amazon Prime Day 2024: Promocje i okazje zakupowe oczami Polaków [BADANIE]

Amazon Prime Day 2024: Promocje i okazje zakupowe oczami Polaków [BADANIE]
Z badań przeprowadzonych przy okazji Amazon Prime Day 2024 wynika, że Ponad 64 proc. Polaków za największe zalety zakupów przez internet uznała obniżkę ceny produktu, a 30 proc. – łatwość dokonania zwrotu. W tym roku polscy konsumenci zainteresowani udziałem w wydarzeniu są skłonni wydać średnio 346 zł.
O autorze
1 min czytania 2024-07-15

Najbardziej wyczekiwane są promocje na odzież i obuwie (68 proc.), elektronikę (53 proc.), kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.). Wyniki badania zrealizowanego we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS pokazują, że Polacy coraz częściej wybierają zakupy przez internet ze względu na ich wygodę i atrakcyjne promocje. 65 proc. badanych uważa, że zakupy online są wygodniejsze od tych stacjonarnych, a 70 proc. lubi mieć poczucie, że dzięki okazjom nie przepłaca i robi dobry interes.

Polacy za najbardziej zachęcające rodzaje promocji uznają obniżoną cenę produktu (64 proc.), darmową dostawę zakupów bez względu na wartość zamówienia (56 proc.) oraz łatwy zwrot (30 proc.). Coraz więcej osób wskazuje również na błyskawiczną dostawę, nawet na następny dzień (26 proc.) oraz dodatkową zniżkę powyżej konkretnej kwoty (23 proc.)

Badanie Amazon.pl pokazuje, że Polacy nie lubią ponosić dodatkowych kosztów związanych z dostawą zakupionych produktów, a im więcej korzyści otrzymają w ramach zakupów, tym lepiej. Co drugi badany jako najatrakcyjniejszą formę subskrypcji wybiera tę, która oferuje darmową dostawę produktów. Nieco mniej, bo 43 proc., ceni sobie też dostęp do rozrywki, jak filmy i seriale. Ale ile właściwie jesteśmy w stanie zapłacić za subskrypcję? Największa grupa badanych (42 proc.) odpowiada, że na taki pakiet korzyści jest skłonna wydać do 50 zł rocznie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Okazje to dla 74 proc. respondentów idealna sposobność, żeby kupić wcześniej upatrzony produkt w atrakcyjnej cenie. Ponadto 73 proc. osób taki zakup daje poczucie, że nie przepłacają i po prostu robią dobry interes. Blisko połowa Polaków deklaruje, że na bieżąco śledzi okazje oferowane przez sklepy, a 54 proc. z nich jest skłonna opóźnić lub przyspieszyć zakupy, by skorzystać z sezonowych promocji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


O badaniu
„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we
współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na
reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.

PS UOKIK: Wielkie „wymiatanie” złych praktyk w e-commerce

UOKiK wziął udział w globalnym przeglądzie internetu, szukając manipulacyjnych praktyk sprzedażowych – tzw. dark patterns. Co najmniej jeden dark pattern stosowało ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych. Na stronach skontrolowanych przez Urząd najczęstszym problemem była preselekcja.