>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Zapytaliśmy kilku przedstawicieli agencji o to, jak motywują swoich pracowników. Czytaj więcej.
- O kampanii „Prowadź się zdrowo”, w ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje”, rozmawiamy z Mileną Raczkowiak, brand lead w Sanofi. Posłuchaj.
- Sprawdź nagranie z sesji Q&A z Michałem Duninem, który odpowiedział na pytania związane z polityką korzystania z GenAI dla agencji i marek. Zobacz.
- W kolejnej odsłonie cyklu „Influencer z misją” na nasze pytania odpowiada Ane Piżl, twórca profilu Ane_Ratownica. Czytaj więcej.
- O efektywności reklam na rowerach, mierzeniu wyników i ciekawych kampaniach rozmawiamy z Cezarym Dudkiem, Head of Marketing w Nextbike Polska. Czytaj więcej.
- Sprawdź drugą część cyklu pt. „Neuromarketing w pigułce, czyli jak reklamy oddziałują na mózg” autorstwa Wojciecha Popieli. Czytaj więcej.
- O tym, jak marki kuszą festiwalowiczów swoimi strefami napisała Malwina Pająk. Czytaj więcej.
- W nawiązaniu do raportu CNN International Commercial, Jo Tenzer, director of audience insight w CNN IC, podzieliła się komentarzem eksperckim, który odnosi się do danych zawartych w publikacji. Czytaj więcej.
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii będzie walczyć z nieuczciwą konkurencją chińskich gigantów e-commerce. Czytaj więcej.
- UOKiK nałożył na PayPal karę ponad 106 mln zł. Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody. Aby zwrócić uwagę na problem, tworzy „Koala burgera”. Sprawdź.
- Organizatorzy festiwalu Santander Letnie Brzmienia reaktywują wydanie kultowego magazynu „Bravo”. Sprawdź.
- DS Automobiles nawiązuje do „Małego Księcia” w kampanii samochodów inspirowanych powieściami Antoine’a de Saint Exupéry’ego. Sprawdź.
- Reklama „Flock” od Apple, która przedstawia funkcję prywatności w iPhonach, prezentuje cyberataki w formie mechanicznych ptaków. Sprawdź.
- IKEA wprowadza samoobsługowe kioski, które mają jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć kupowanie. Sprawdź.
- Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy. Sprawdź.
- Otwarto pierwszy w pełni zautomatyzowany sklep Dino. Sprawdź.
- Robert Makłowicz przeczyta nazwy przystanków w komunikacji miejskiej w Krakowie. Sprawdź.
- SURREAL stworzyło humorystyczną serię reklam dedykowaną wyłącznie pracownikom branży marketingowej. Sprawdź.
- Fundacja Quiet Storm wykorzystuje hasło „Głodny nie jesteś sobą”, by zwrócić uwagę na problem ubóstwa dzieci. Sprawdź.
- Channel 4 w kampanii „Considering What?” pokazuje, że paraolimpijczycy to elitarni sportowcy, a nie zawodnicy, którzy pokonują jedynie swoje słabości. Sprawdź.
- Nike w ramach kampanii „Art of Victory” umieściła na fasadzie Centrum Pompidou instalację wideo nawiązującą do igrzysk olimpijskich. Sprawdź.
- W ramach współpracy firm ASICS i Signify wystartowała inicjatywa mająca na celu ochronę sportowców będących ambasadorami marki przed atakami internetowymi. Sprawdź.
- LeBron James i Canyon Bicycles nawiązują współpracę i inspirują młode pokolenia. Sprawdź.
- McDonald’s w kampanii EB pokazuje, że tworzy miejsca pracy dla każdego. Sprawdź.
- Twórcy kampanii reklamowej horroru „Kod zła” postawili na interaktywną promocję outdoorową i w druku. Sprawdź.
- Twórcy kampanii sieci sklepów Grand Frais wykorzystują w humorystyczny sposób dobrze znane wszystkich piosenki, np. „I will always love you”. Sprawdź.
- Ruszyła kampania edukacyjna #ToNieUrlop, zmieniająca krzywdzące przekonania społeczne na temat opieki nad małym dzieckiem i urlopów macierzyńskich. Sprawdź.
- Organizacja Mediterranean Recovery Action prowadzi akcję zatytułowaną „A sea of suffering”, której celem jest przywrócenie bioróżnorodności Morzu Śródziemnemu. Sprawdź.
Polecajki
Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:
raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” od Izby Gospodarki Elektronicznej,
badania TERRITORY na temat zachowań zakupowych pokolenia Z,
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
rozmowa Karol Stryi i Michała Stanisławka z prof. Aleksandrem Mądrym o tym, jaka jest wizja świata, w którym AI jest wszędzie,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
rozmowa Kamili Wagner z Blanką Jordan, w ramach podcastu „Z polską metką” od Zalando, o tym, jak Polski Komitet Olimpijski zlecił marce Bizuu przygotowanie strojów defiladowych dla reprezentacji Polski na IO 2024.
>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.
PS #PrzeglądTygodnia [5-11.07.24]: narzędzia AI kiedyś i dziś, jak Podsiadło zmienia branżę eventową, apel biznesu o walkę z fake newsami
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 12 a 18 lipca 2024 roku.