#PrzeglądTygodnia [12-18.07.24]: jak agencje motywują swoich pracowników, „Koala burger” od Greenpeace, odtworzono kultowy magazyn „Bravo”

#PrzeglądTygodnia [12-18.07.24]: jak agencje motywują swoich pracowników, „Koala burger” od Greenpeace, odtworzono kultowy magazyn „Bravo”
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 12 a 18 lipca 2024 roku.
O autorze
2 min czytania 2024-07-19

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • Zapytaliśmy kilku przedstawicieli agencji o to, jak motywują swoich pracowników. Czytaj więcej.
  • O kampanii „Prowadź się zdrowo”, w ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje”, rozmawiamy z Mileną Raczkowiak, brand lead w Sanofi. Posłuchaj.
  • Sprawdź nagranie z sesji Q&A z Michałem Duninem, który odpowiedział na pytania związane z polityką korzystania z GenAI dla agencji i marek. Zobacz.
  • W kolejnej odsłonie cyklu „Influencer z misją” na nasze pytania odpowiada Ane Piżl, twórca profilu Ane_Ratownica. Czytaj więcej.
  • O efektywności reklam na rowerach, mierzeniu wyników i ciekawych kampaniach rozmawiamy z Cezarym Dudkiem, Head of Marketing w Nextbike Polska. Czytaj więcej.
  • Sprawdź drugą część cyklu pt. „Neuromarketing w pigułce, czyli jak reklamy oddziałują na mózg” autorstwa Wojciecha Popieli. Czytaj więcej
  • O tym, jak marki kuszą festiwalowiczów swoimi strefami napisała Malwina Pająk. Czytaj więcej.
  • W nawiązaniu do raportu CNN International Commercial, Jo Tenzer, director of audience insight w CNN IC, podzieliła się komentarzem eksperckim, który odnosi się do danych zawartych w publikacji. Czytaj więcej.
  • Ministerstwo Rozwoju i Technologii będzie walczyć z nieuczciwą konkurencją chińskich gigantów e-commerce. Czytaj więcej.
  • UOKiK nałożył na PayPal karę ponad 106 mln zł. Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody. Aby zwrócić uwagę na problem, tworzy „Koala burgera”. Sprawdź.
  • Organizatorzy festiwalu Santander Letnie Brzmienia reaktywują wydanie kultowego magazynu „Bravo”. Sprawdź.
  • DS Automobiles nawiązuje do „Małego Księcia” w kampanii samochodów inspirowanych powieściami Antoine’a de Saint Exupéry’ego. Sprawdź.
  • Reklama „Flock” od Apple, która przedstawia funkcję prywatności w iPhonach, prezentuje cyberataki w formie mechanicznych ptaków. Sprawdź.
  • IKEA wprowadza samoobsługowe kioski, które mają jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć kupowanie. Sprawdź.
  • Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy. Sprawdź.
  • Otwarto pierwszy w pełni zautomatyzowany sklep Dino. Sprawdź.
  • Robert Makłowicz przeczyta nazwy przystanków w komunikacji miejskiej w Krakowie. Sprawdź.
  • SURREAL stworzyło humorystyczną serię reklam dedykowaną wyłącznie pracownikom branży marketingowej. Sprawdź.
  • Fundacja Quiet Storm wykorzystuje hasło „Głodny nie jesteś sobą”, by zwrócić uwagę na problem ubóstwa dzieci. Sprawdź.
  • Channel 4 w kampanii „Considering What?” pokazuje, że paraolimpijczycy to elitarni sportowcy, a nie zawodnicy, którzy pokonują jedynie swoje słabości. Sprawdź.
  • Nike w ramach kampanii „Art of Victory” umieściła na fasadzie Centrum Pompidou instalację wideo nawiązującą do igrzysk olimpijskich. Sprawdź.
  • W ramach współpracy firm ASICS i Signify wystartowała inicjatywa mająca na celu ochronę sportowców będących ambasadorami marki przed atakami internetowymi. Sprawdź.
  • LeBron James i Canyon Bicycles nawiązują współpracę i inspirują młode pokolenia. Sprawdź.
  • McDonald’s w kampanii EB pokazuje, że tworzy miejsca pracy dla każdego. Sprawdź.
  • Twórcy kampanii reklamowej horroru „Kod zła” postawili na interaktywną promocję outdoorową i w druku. Sprawdź.
  • Twórcy kampanii sieci sklepów Grand Frais wykorzystują w humorystyczny sposób dobrze znane wszystkich piosenki, np. „I will always love you”. Sprawdź.
  • Ruszyła kampania edukacyjna #ToNieUrlop, zmieniająca krzywdzące przekonania społeczne na temat opieki nad małym dzieckiem i urlopów macierzyńskich. Sprawdź.
  • Organizacja Mediterranean Recovery Action prowadzi akcję zatytułowaną „A sea of suffering”, której celem jest przywrócenie bioróżnorodności Morzu Śródziemnemu. Sprawdź.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

🔸 raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” od Izby Gospodarki Elektronicznej,

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

🔸badania TERRITORY na temat zachowań zakupowych pokolenia Z,

🔸 rozmowa Karol Stryi i Michała Stanisławka z prof. Aleksandrem Mądrym o tym, jaka jest wizja świata, w którym AI jest wszędzie,

Słuchaj podcastu NowyMarketing

🔸 rozmowa Kamili Wagner z Blanką Jordan, w ramach podcastu „Z polską metką” od Zalando, o tym, jak Polski Komitet Olimpijski zlecił marce Bizuu przygotowanie strojów defiladowych dla reprezentacji Polski na IO 2024.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

PS #PrzeglądTygodnia [5-11.07.24]: narzędzia AI kiedyś i dziś, jak Podsiadło zmienia branżę eventową, apel biznesu o walkę z fake newsami

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 12 a 18 lipca 2024 roku.