IKEA Preowned: sieć testuje platformę, na której kupisz używane meble

IKEA Preowned: sieć testuje platformę, na której kupisz używane meble
IKEA Preowned to pomysł sieci sklepów meblowych na kupowanie w duchu eko. Na stronach salonów IKEA w Madrycie i Oslo można już kupić używane meble w obniżonych cenach.
O autorze
1 min czytania 2024-08-27

Kto z nas nigdy nie miał w mieszkaniu regału, kanapy, czy krzesła z logo IKEA? Meble z tej popularnej na całym świecie, szwedzkiej sieciówki można znaleźć w niejednym domu. A ponieważ prędzej czy później przychodzi czas na zmiany, IKEA postanowiła dać klientom możliwość… kupowania również towarów z drugiej ręki. Taniej niż w salonach, a przy tym w duchu eko. Jak działa platforma IKEA Preowned?

Testy internetowej platformy sprzedażowej IKEA Preowned ruszyły na razie w Madrycie i Oslo, jednak z czasem IKEA planuje wprowadzenie tego rozwiązania w większej ilości miejsc. Użytkownicy samodzielnie dodają ogłoszenie, podają informacje o produkcie, cenę i własne zdjęcia. Taki wstępny opis zostanie udoskonalony przez sztuczną inteligencję, a za sprzedaż otrzymamy gotówkę lub bon zakupowy IKEA o wartości sprzedanych produktów i bonusu 15%.

Internauci porównują IKEA Preowned do Vinted, popularnego serwisu typu secondhand sprzedającego głównie odzież i dodatki.

Warto zauważyć, że IKEA Preowned to nie pierwszy tego typu krok marki w kierunku ekologicznych rozwiązań. Już w 2021 roku IKEA wystartowała z komisem, czego efektem jest program „Oddaj i Zyskaj”, umożliwiający oddanie starych mebli w zamian za kartę lub e-kartę refundacyjną IKEA. Co więcej, w 2022 roku pojawił się pomysł kampanię „The Life Collection 2022”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy IKEA Preowned przyjmie się w Hiszpanii i Szwecji, a następnie podbije rynek sprzedaży online w innych krajach? I jeszcze: jak będzie wyglądała konkurowanie z platformami typu eBay czy Amazon, na których również można już przecież kupić używane meble czy dodatki (także z IKEA)? Przekonamy się wkrótce.

Zdjęcia: www.ikea.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Ways to shop”: gigantyczny pluszowy budynek IKEA promuje usługę „kliknij i odbierz” w viralowym wideo

Gigantyczny pluszowy sklep IKEA przemierza angielskie miasto. Horror klasy B? Nie – kampania „Ways to shop”, promująca wprowadzenie usługi „kliknij i odbierz” na Wyspach Brytyjskich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się