„Wilczy bilet”: kampania z Piotrem Adamczykiem i Joanną Szczepkowską na rzecz walki z bezdomnością zwierząt

„Wilczy bilet”: kampania z Piotrem Adamczykiem i Joanną Szczepkowską na rzecz walki z bezdomnością zwierząt
Fundacja „Karuna” wraz z Koalicją na rzecz walki z bezdomnością zwierząt „Kastrujemy bezdomność” ruszyły z akcją „Wilczy bilet”. Cel jest prosty: sprawić, aby wszystkie klatki w polskich schroniskach były puste. Bo każdy zwierzak zasługuje na kochający dom.
O autorze
1 min czytania 2024-08-30

Lato i wakacje to czas, w którym dom traci najwięcej zwierząt domowych. Choć sytuacja wydaje się ulegać poprawie dzięki licznym akcjom prowadzonym przez organizacje prozwierzęce, takich jak ta Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami „Nie porzucaj, też mam uczucia!”, to jednak wciąż jest wiele do zrobienia. Ważny krok w kierunku polepszenia losu psów stanowi kampania „Wilczy bilet” z Joanną Szczepkowską i Piotrem Adamczykiem (oraz suczką Zorą) w rolach głównych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nakręciliśmy „Wilczy bilet” żeby pokazać, jak dużym problemem jest w Polsce porzucanie zwierząt, szczególnie w okresie wakacyjnym, ale także, żeby wskazać konkretne rozwiązanie, które pomoże uratować tysiące porzucanych psów i kotów – czyli obowiązkowe oznaczanie zwierząt czipami oraz obowiązek kastracji zwierząt niehodowlanych, który w perspektywie 3-5 lat spowoduje opustoszenie wypełnionych obecnie schronisk. Polska potrzebuje systemowego rozwiązania problemu porzucanych zwierząt, dlatego Fundacja „Karuna” wraz z Koalicją na rzecz walki z bezdomnością zwierząt prowadzą działania mające na celu zobowiązanie polityków do wprowadzenia ustawy nakazującej czipowanie psów i kotów – opowiada Wawrzyniec Kostrzewski, reżyser klipu promującego kampanię.

Wspólne dobro dla czworonogów

Co ciekawe, spot kampanii „Wilczy bilet” powstał jako efekt współpracy Beaty Krupianik – działaczki społecznej na rzecz zwierząt, prezeski fundacji „Karuna” oraz koalicji „Kastrujemy bezdomność”, Doroty Sumińskiej – weterynarki, publicystki, propagatorki dobrego traktowania zwierząt oraz Rafała Przybyła – burmistrza miasta Wieruszów, społecznika, a także dzięki wsparciu kilkunastu urzędów gmin i miast oraz prywatnych przedsiębiorców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zarówno koalicja, jak i fundacja od lat działają na rzecz systemowej poprawy warunków bytowych zwierząt w polskich schroniskach. Ich głównym celem jest jednak maksymalne ograniczenie zjawiska bezdomności. Jedną z inicjatyw stworzonych dotychczas przez schroniska i mających na celu skrócenie czasu, który zwierzaki spędzają w ciasnych boksach zamiast wśród kochających rodzin, jest kampania „Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: YouTube

PS Musti Group pokazuje, czym kończy się trzymanie psa w rozgrzanym aucie

Fińska firma Musti Group produkująca akcesoria do pielęgnacji zwierząt wystartowała z kampanią dotyczącą pozostawiania psów w rozgrzanych samochodach. Głównym bohaterem działań jest pies-robot.

PS2 Zwierzęta ze schroniska głównymi bohaterami katalogów „Cat-alogue” i „Dog-alogue” od sieci IKEA

IKEA UK i Woodgreen Association połączyły siły i stworzyły katalogi, w których kolekcję mebli oraz akcesoriów dla pupili reklamują zwierzęta ze schroniska.