Spółka OLV do tej pory znana była przede wszystkim z kolorowych saszetek wypełnionych owocowym musem o różnych smakach dla dzieci. Firma postanowiła jednak rozszerzyć asortyment, a na sklepowych półkach pojawiły się „alkoholowe saszetki” Voodoo Monkey, czyli napoje z dodatkiem alkoholu w opakowaniach przywodzących na myśl wspomniane dziecięce przekąski.
Sprawą szybko zainteresowali się internauci, którzy początkowo podejrzewali, że propozycja OLV to rodzaj żartu, a produkt faktycznie nie wejdzie do sprzedaży. Okazało się jednak inaczej, co wywołało w sieci falę oburzenia. Głos w dyskusji zabrał również premier Donald Tusk, zapowiadając rozpoczęcie poszukiwań metody pozwalającej „zablokować proceder związany z alkoholowymi saszetkami”. Do dyskusji dołączyli również Paweł Grzesiowski – Główny Inspektor Sanitarny oraz przedstawiciele Inspekcji Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, przeprowadzającej wnikliwe kontrole.
Zobacz również
Na efekt tych zmasowanych działań nie trzeba było długo czekać. Wraz z początkiem października 2024 roku spółka OLV wydała oświadczenie, w którym zapowiada wycofanie produktu Voodoo Monkey ze sprzedaży i przeprasza za zaistniałą sytuację.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację” – można przeczytać w oświadczeniu spółki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: www.voodoomonkey.eu
PS Od października na Allegro będzie można kupić alkohol
Od 21 października br. na platformie Allegro pojawi się w sprzedaży alkohol. Decyzja wiąże się z wprowadzeniem wielu zabezpieczeń technologicznych. Alkohol będzie dostępny jedynie dla osób pełnoletnich, a nocne dostawy i odbiór z automatów nie będą możliwe.