Miłośnicy sportu i zwierząt – łączcie się! Z takiego założenia wyszedł zespół hiszpańskiego RCD Espanyol Barcelona i postanowił pojawić się na boisku w towarzystwie psów. Cel jest słuszny: chodzi o to, aby zachęcić jak najwięcej osób do adopcji opuszczonych zwierząt.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Psia akcja” miała miejsce podczas meczu barcelońskiego RCD Espanyol z Real Club Deportivo Mallorca, 5 października 2024 roku. Jeszcze przed pierwszym gwizdkiem każdy zawodnik wyszedł na murawę z psem na rękach albo na smyczy i w ten sposób sprawa czekających na kochający dom zwierząt trafiła do mediów. To jednak nie wszystko, RCD Espanyol Barcelona w mediach społecznościowych zachęca kibiców do przekazywania na rzecz schronisk koców, karmy i zabawek.
Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy barcelońska „jedenastka” podejmuje temat porzuconych i czekających na adopcję psów. Już w 2023 roku zespół zorganizował akcję „Papugi nie rezygnują” (hiszp. „Els pericos no abandonen”), której celem również było nagłośnienie sytuacji psów w schroniskach wśród hiszpańskiej społeczności. [zawodnicy RCD Espanyol nazywani są przez kibiców papużkami, Periquitos – przyp. red.]
Zdjęcia: Instagram
PS „Sugar doggies”: Voz Animal przekonuje, że warto adoptować dorosłe psy
Nie od dziś wiadomo, że najchętniej adoptowanymi zwierzętami są te w wieku szczenięcym. W kampanii „Sugar doggies” Voz Animal przekonuje, że adopcja dorosłego psa to przepis na zysk (i dozgonną miłość).