Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 5 [ANALIZA]

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 5 [ANALIZA]
Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj kolejną część analizy blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto.
O autorze
5 min czytania 2024-10-30

Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj krótką analizę blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. 

Zespół Elephate w najnowszym raporcie „Ranking blogów w e-commerce, edycja 2024” przeanalizował aż 524 sklepy z 32 branż. 

W cyklu artykułów przyjrzymy się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny.

W części piątej przeanalizujemy blogi z następujących kategorii:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów 

Przekonaj się, za co warto wyróżnić blogi e-commerce marek wOkularach, inFakt, Rainbow i extradom.pl.

Okulary i soczewki

Marka wOkularach na swoim blogu porusza tematy związane z doborem rodzaju i kształtu okularów, ciekawostkami i trendami w branży optycznej, a także zdrowiem – szczególnie pod kątem wad wzroku. Poza dostarczaniem czytelnikom istotnych informacji oraz porad artykuły są ściśle powiązane z asortymentem marki, dzięki czemu niejednokrotnie mogą ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji zakupowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za to należą się brawa:

  • Wpisy konstruowane są w zgodzie z dobrymi praktykami SEO i content marketingowymi – artykuły mają odpowiednią strukturę nagłówków, w których umieszczono frazy kluczowe.
  • Budowanie relacji z użytkownikiem odbywa się na poziomie każdego wpisu poprzez właściwie poprowadzone linkowanie wewnętrzne, w ramach którego zarówno w treści, jak i w sekcji „zobacz także” na końcu proponujemy czytelnikowi powiązane tematyczne treści. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że zostanie on dłużej na stronie. Wsparcie sprzedaży odbywa się poprzez śródtekstowe odnośniki do kategorii produktowych zakotwiczone w anchor tekstach oraz sekcjach z rekomendowanymi produktami.
  • Znajdujące się na blogu artykuły posiadają datę publikacji oraz spis treści, co ułatwia użytkownikowi nawigację po tekście oraz pozwala zweryfikować aktualność publikacji. Mało tego, do tekstów mieszczących się w kategoriach FAQ i Porady dodano autora, a po przejściu na dedykowaną mu podstronę możemy dowiedzieć się, że jest on optykiem z długoletnim stażem. Zastosowanie takiego zabiegu zwiększa zaufanie użytkownika do wpisów, ale wpływa również na ogólną wiarygodność marki.

To warto poprawić: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Na podstronie konkretnej kategorii treści brakuje description – z perspektywy SEO warto uzupełnić ten element o merytoryczny i unikatowy tekst, który zachęci użytkownika do kliknięcia i zapoznania się z treścią. W innym wypadku algorytm Google sam dobierze zdania, które mogą być wyrwane z kontekstu bądź nie do końca oddawać myśl strony.
  • W obrazkach umieszczonych na stronie brakuje alt tekstów, należy dodać je nie tylko po to, aby ułatwić użytkownikom z niepełnosprawnością zrozumienie, co znajduje się na grafice, ale i ze względu na algorytmy wyszukiwarki.
  • Zmiana formatu obrazów na WebP mogłaby przyczynić się do poprawy szybkości ładowania się strony.

Oprogramowanie i gry komputerowe

Sekcja contentowa serwisu inFakt.pl zapewnia kompleksowe źródło wiedzy w kontekście podatków, kosztów, jednoosobowej działalności, czy spółek. Użytkownicy znajdą tutaj również wzory formularzy podatkowych z krótką instrukcją jak je wypełnić, które mogą bezpośrednio pobrać w formacie PDF. 

Za to należą się brawa:

  • W artykułach zastosowano mnóstwo udogodnień dla użytkownika, takich jak: spis treści, data publikacji, autor i krótkie bio oraz czas czytania, dzięki czemu użytkownik od razu wie, ile czasu będzie musiał poświęcić na zapoznanie się z treścią całego wpisu. Niektóre treści zostały dodatkowo uzupełnione o inne formy contentu takie jak infografiki, formularze czy instruktaże video. Elementy te nie tylko urozmaicają stronę, ale również dostarczają dodatkowych informacji, które mogą być indeksowane przez wyszukiwarki.
  • Blog wspiera konwersję poprzez boxy z rekomendacjami księgowych, sortowane od najwyższej oceny w skali 10 gwiazdek, zawierające poza zdjęciem, imieniem i nazwiskiem również cenę usług konkretnego specjalisty, a także formularze zachęcające użytkownika do podjęcia darmowej rozmowy z księgowym.
  • Na końcu artykułu autorzy zachęcają użytkownika do interakcji z tekstem i podzielenie się nim w social mediach. Dzięki tego typu działaniom marka buduje relację z odbiorcą i pozyskuje naturalnych ambasadorów.

To warto poprawić: 

  • Nie we wszystkich tekstach zastosowano linkowanie wewnętrzne w treści. Nadrobienie tej zaległości i zarekomendowanie użytkownikowi tematycznie powiązanych artykułów może wydłużyć czas, jaki użytkownik spędzi na stronie.
  • Brak meta description oraz alt tekstów dla grafik. Oba te elementy pełnią swego rodzaju funkcję wizytówki strony w wynikach wyszukiwania i właściwie sformułowane mogą zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR).
  • Zmiana formatu grafik z img na web może przyspieszyć ładowanie się strony.

Podróże

Sekcja contentowa w serwisie r.pl oferuje bogatą gamę treści dla miłośników podróży, które zostały podzielone na sześć kategorii: Zainspiruj się, Atrakcje na świecie, Bogactwa natury, Rozmowy w podróży, Podróże ze smakiem i Inne. Aby ułatwić użytkownikom odnalezienie interesujących treści, dostępna jest wyszukiwarka w formie pop-upu. Warto zwrócić uwagę na sekcję Filmowy Świat Rainbow, która zawiera wideoblog marki i stanowi dodatkowe źródło treści, mimo że nie jest bezpośrednio widoczna w głównym menu.

Za to należą się brawa:

  • Publikowane na blogu artykuły skierowane są do użytkowników na różnych etapach planowania podróży – obejmują tematykę wyboru destynacji, odpowiedniego przygotowania i organizacji wyjazdu oraz porady na miejscu.
  • Blog skutecznie kieruje ruch na strony ofertowe na dwa sposoby. Pierwszym jest wprowadzenie do treści linkowania wewnętrznego w sposób kontekstowy i subtelny. Drugi z nich to umieszczenie na końcu każdego wpisu przewijanych listingów produktowych zawierających rekomendacje wycieczek odpowiadające tematowi artykułu.
  • Wpisy skupiają się na popularnych słowach kluczowych, dzięki czemu zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach dla kierunków, np. Saranda oraz zapytań, takich jak „atrakcje Kreta” lub „Zakynthos co zwiedzić”.

To warto poprawić: 

  • Sekcja contentowa Rainbow zawiera sporo grafik, które przy liczbie 5-10 na wpis i wadze każde około 200-300 kB, mogą mocno obciążać stronę. Rekomendujemy, aby skompresować grafik do maksymalnej wielkości 100 kB.
  • Warto dodać do artykułów autorów wraz z krótkim biogramem. Zwiększy to zaufanie użytkowników i podkreśli eksperckość wpisów.
  • Z perspektywy UX dobrym pomysłem jest lepsze wyeksponowanie wyszukiwarki bloga. Na ten moment może ona być nieco nieintuicyjna dla użytkowników.

Projekty domów

Sekcja contentowa serwisu extradom.pl ma formę strefy poradnikowej i służy czytelnikowi informacjami na każdym etapie budowania, czy urządzania domu. Można tutaj znaleźć 7 głównych kategorii, które zostały jeszcze podzielone na podkategorie. Warto zauważyć, że są one stricte powiązane z działalnością oraz asortymentem marki.

Za to należą się brawa:

  • Wpisy zostały opatrzone datą publikacji oraz aktualizacji treści. Ponadto widnieje przy nich również autor, o którym nieco więcej można przeczytać po przejściu na dedykowaną mu podstronę z biogramem. To bardzo istotny element pod kątem budowania wizerunku eksperta oraz pozyskiwania zaufania użytkowników.
  • Na blogu wprowadzono przemyślaną strategię linkowania wewnętrznego. Z jednej strony kieruje użytkownika do powiązanych tematycznie treści – zwiększając tym samym czas spędzony przez niego na stronie, z drugiej – za pomocą specjalnych boxów – wspiera sprzedaż, przenosząc internautę nad podstronę kategorii produktowych.
  • Artykuły posiadają optymalny nagłówek title oraz meta description. Mało tego zastosowano w nich właściwą strukturę nagłówków, które faktycznie odzwierciedlają to, co czytelnik znajdzie w danym akapicie.

To warto poprawić: 

  • Do kategorii Odnawialne źródła energii (OZE) warto dodać kilka przykładowych artykułów, aby wyświetlała się tak ja pozostałe. Przez ich brak może ona dla użytkownika sprawiać wrażenie, jakby była pusta.
  • W przypadku niektórych artykułów title jest zbyt długi i może nie wyświetlać się w całości w wyszukiwarce, w dodatku brakuje w nim słowa kluczowego.

Podsumowanie

Aby poznać pozostałe statystyki i konkretne taktyki, jak sklepy internetowe w różnych branżach pozyskują ruch organiczny za pomocą sekcji contentowych, pobierz raport „Ranking blogów w e-commerce 2024” pod patronatem NowyMarketing.

PS Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 4 [ANALIZA]