#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych

#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 18 a 24 października 2024 roku.
O autorze
5 min czytania 2024-10-25

>>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W cyklu „Influcencer/ka z misją” gościmy Magdalenę Kostyszyn, znaną jako „Chujowa Pani Domu”.
  • W najnowszym odcinku videocastu Sales&Marketing Power by Pluxee rozmawialiśmy z Wojciechem Ozimkiem – founderem One2Tribe o tym, jak wykorzystać gamyfikację do wspierania sprzedaży.
Wojciech Ozimek: Gamifikacja wspiera sprzedaż – widocznie i w mierzalny sposób
  • O wpływie platform streamingowych na kondycję kina, zjawisku product placementu w polskim kinie (i nie tylko) rozmawiamy z Malwiną Czajką i Przemkiem Glajznerem, dyrektorami Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja (FKA).
Malwina Czajka i Przemek Glajzner (Kamera Akcja): Wszystko kręci się wokół pasji do kina [WYWIAD]
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • OFF Radio Kraków będzie niemal w całości tworzone przez AI. Co o tym „eksperymencie” uważają specjaliści? Sprawdź opinie: Dominiki Bucholc (managing director w CampusAI Poland), Macieja Nowickiego (creative director w ALL THINGS AI), Marcina Kalkhoffa (BrandDoctor.pl), dr hab. Artura Modlińskiego (kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją, Uniwersytet Łódzki) oraz Anny Gruszki (chief growth officer w adQuery).
  • Poprosiliśmy specjalistów o opinię na temat zmian zapowiedzianych w Google Shopping, które dotyczą wykorzystania AI w personalizacji oraz usprawnieniu wyszukiwania. Spostrzeżeniami podzielili się: Emilia Pakulska (Senior PPC Specialist w Bluerank), Agnieszka Mioduszewska (Head of eCommerce & Digital Branding w Dragon Rouge) oraz Paweł Adamiec (Head of Strategy & Team Leader zespołu SEM w agencji data.rocks).
  • W sieci pojawiła się reklama marki Gillette inspirowana klipem „Switch to Apple” z 2017 roku. Przemyśleniami o tym, czy pomysł marki produkującej maszynki do golenia to faktycznie tylko inspiracja, czy jednak plagiat, dzielą się: Sławomir Skowerski z GoldenSubmarine, Szymon Krzysiak z agencji Insignia i Jacek Redźko – szef domu produkcyjnego Alefajnie produkcja filmowa.
Czy reklama Gillette to plagiat klipu „Switch to Apple” z 2017 roku? [OPINIE]
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Członkowie jury konkursu Effie Poland, w ramach cyklu #25latEffiePoland, mówią o tym, jak mierzyć działania marketingowe w erze multikanałowej. Swoimi przemyśleniami dzielą się: Kamila Cichocka – CMO Europa Centralna, Microsoft, Milena Grabarczyk – Head of Marketing, Essilor Luxottica, Stanisław Grabowski – VP Brand Strategy, Adlook, Agnieszka Kosik – CEO Poland, Brainlabs, Tomasz Kosko – Szef Międzynarodowego Zespołu ds. Badań i Komunikacji Konsumenckiej, Polpharma oraz Beata Szcześniak – General Manager, Spark Foundry.
  • O kulisach kampanii Neostrada „Dociekliwe Serce”, w ramach cyklu #TheBestOfEffie, opowiadają Juliusz Baliszewski – Group Account Director, Monika Zaręba – Account Director, Adam Miecznikowski – strategia, Monika Kamińska – kreacja, Karolina Czarnota – kreacja, Paweł Patkowski – Dyrektor Departamentu Marki, Mediów i Komunikacji TP, Anna Kopytko-Świtkiewicz – Główny Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej TP, Leszek Gawron – Kierownik Wydziału Komunikacji TP. 
  • O kulisach kampanii Heyah „Launch”, w ramach cyklu #TheBestOfEffie, opowiadają Jacek Balicki, ówczesny Managing Director, Grzegorz Esz, ówczesny Dyrektor Marketingu, Jowita Michalska, ówczesna Account Manager, Przemek Bogdanowicz, ówczesny Creative Director & Managing Partner. 
  • O kulisach kampanii Dębowe Mocne „Beczki”, w ramach cyklu #TheBestOfEffie, opowiadają Iwo Zaniewski, Dyrektor Kreatywny, Współwłaściciel PZL i Wojciech Bauman, ówczesny Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.
  • Piotr Gąsiorowski w swoim felietonie pisze o „efekcie firmy Aksam”, czyli o tym, jak odważne decyzje liderów w kryzysie mogą wpłynąć na funkcjonowanie zakładu oraz o wsparciu, które otrzymała m.in. Spółdzielnia Pracy Cukry Nyskie po niedawnej powodzi.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • Lasy Państwowe ruszają z kampanią „#zabierz5zlasu”, w której apelują do grzybiarzy, by korzystając z dóbr lasu, dali mu też coś od siebie i zabrali ze sobą śmieci. Do stworzenia kampanii wykorzystano narzędzia AI, dzięki którym powstały fikcyjne gatunki grzybów, np. puszynka leśna, butelczak wiecznisty czy papierzak szkaradny.
  • Działania studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz krakowskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego doprowadziły do tego, że władze uniwersyteckie odwołały planowaną akcję SHEIN, w ramach której na kampusach miał pojawić się „Cloud Car”, czyli mobilny showroom marki.
  • Ruszyła 17. edycja akcji „Nakarm Psa z OLX”, która na stałe wpisała się w kalendarz działań wspierających polskie schroniska.
  • NIK publikuje efekty kontroli dotyczących rządowych kampanii społecznych.
  • Medicine przedstawia kolekcję inspirowaną twórczością Zdzisława Beksińskiego.
  • Biedronka otwiera wirtualny sklep na Robloxie.
  • Marka The Ordinary wprowadza testowo nowy model cenowy „Choose a Price”, który polega na tym, że klient może zapłacić za produkty pełną cenę, skorzystać z 23% zniżki lub z 40% zniżki.
  • W sieci pojawiała się reklama golarek Gillette, która przywodzi na myśl klip Apple „Switch to iPhone” z 2017 roku.
  • Organizacja Petits Frères des Pauvres w kampanii „Les inexposés” zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów. W akcji wykorzystano popularne dzieła sztuki, na których, zamiast znanych wszystkim postaci, pojawiły się osoby starsze.
  • Heineken prezentuje aplikację The Boring App, która ma zachęcić uczestników koncertów do odłożenia telefonów i skupienia się na muzyce.
  • W Singapurze powstał internetowy bank krwi dla psów Bark Bank.
  • By zwrócić uwagę na problem wykluczenia cyfrowego aż 627 milionów ludzi, platforma weryfikacji online, Sumsub, prezentuje „Greenflag”, czyli cyfrowe „państwo” przeznaczone dla osób, które zmagają się z problemem braku dostępu do usług cyfrowych.
  • Promocji raportu „2024 Generative AI Usage Report” towarzyszy specjalnie przygotowany klip „Nobody Cares”, stylistycznie nawiązujący do pełnych przepychu, barw i muzyki broadwayowskich musicali. W ten sposób marka Fiverr chce zwrócić uwagę internautów na wpływ ludzkiego czynnika na efekty korzystania z AI.
  • Akademicka drużyna futbolowa University of Texas połączyła siły z agencją Callen w kampanii „Save the Dawgs”, której celem jest nakłonienie kibiców sportowych do adopcji buldogów będących pod opieką organizacji Austin Bulldog Rescue.
  • Women in Tech Global i UN Women w kampanii „Beyond Ceilings” przypominają o tym, jak powszechne są problemy z rozwojem zawodowym kobiet pracujących w branży technologicznej.

Konkurs

  • Wygraj bilet na konferencję VideoWars by ScreenLovers. Jakie są najważniejsze zjawiska i trendy na rynku wideo i reklamy? Jaki wpływ na biznes mediów i reklamy ma AI? Odpowiedzi, między innymi na te pytania, poznają uczestnicy wydarzenia. Sprawdź szczegóły, zapisz się do naszego newslettera i już 28 października daj sobie szansę na zdobycie wejściówki na to wydarzenie.

#PolecajkiNM cz. 28

PS #PrzeglądTygodnia [11.10-17.10.24]: kto odpowiada za nieetyczne działania influencerów, Allegro rezygnuje ze sprzedaży alkoholi, Pet Crocs, czyli obuwie dla psów