#PrzeglądTygodnia [13.11-18.11.24]: wywiad z Krzysztofem Brzózką, Marketing Trends 2025, świąteczna reklama Coca-Coli wygenerowana przez AI

#PrzeglądTygodnia [13.11-18.11.24]: wywiad z Krzysztofem Brzózką, Marketing Trends 2025, świąteczna reklama Coca-Coli wygenerowana przez AI
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 13 a 18 listopada 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-11-18

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W cyklu #OdKulis rozmawiamy z Bartłomiejem Barańskim, leśnikiem z Biura Prasowego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych o kampanii „#Zabierz5zLasu”, którą wygenerowano przy pomocy sztucznej inteligencji.
  • W kolejnej odsłonie cyklu #InfluencerZMisją rozmawiamy z Konradem Skotnickim, lepiej znanym jako @doktorztiktoka. To popularyzator nauki, który w swoich social mediach podejmuje tematy związane z naukami ścisłymi, kosmosem, edukacją klimatyczną czy ekologią.
Influencer z misją: Konrad Skotnicki (Doktor z TikToka)
  • Sprawdź, co po latach mówią o projekcie „Alior Bank Launch” Wojciech Kowal – Senior Copywriter, PZL i Kot Przybora – Dyrektor Kreatywny, Właściciel PZL. Z twórcami projektu rozmawiamy w ramach cyklu #TheBestOfEffie.
#TheBestOfEffie Grand Prix 2009: „Alior Bank Launch”
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • O pracy w Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, obecnym stanie przepisów dotyczących promocji alkoholu oraz o tym, jakie zmiany w zakresie promowania używek pojawiły się w branży marketingowej rozmawiam z Krzysztofem Brzózką, byłym dyrektorem PARPA.
  • Zakończyły się wybory na prezydenta USA, które ostatecznie wygrał Donald Trump. Jak kampanie kandydatów wpłynęły na wyniki, które udało im się osiągnąć? Swoją opinią na ten temat podzielił się prof. Akademii WSB dr Krystian Dudek.
  • Kantar opublikował raport „Marketing Trends 2025”, w którym ujawnia czynniki, które będą kształtować marketing w najbliższej przyszłości. Publikacja zawiera prognozy ekspertów Kantara poparte obszernymi danymi dotyczącymi postaw i zachowań.
  • Deloitte opracowała zestawienie 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. W tym roku do plebiscytu zgłosiło się łącznie ponad 400 podmiotów, a w finałowej pięćdziesiątce znalazły się przedsiębiorstwa z 8 krajów naszego regionu. Aż 17 pochodzi z Polski.
  • Fundacja SeniorApp opublikowała wnioski z IV edycji raportu „Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce” na rok 2024. Publikacja stanowi mapę potrzeb i wyzwań, przed jakimi stoją polscy seniorzy.
  • Tomasz Gębala w swoim felietonie pisze o wykorzystywaniu hitów muzycznych w reklamach. Czy to krzyk rozpaczy czy element dobrze przemyślanej strategii marketingowej?
  • O tym, jak powinna wygląd strategia skierowana do osób powyżej 50. roku życia pisze Barbara Górnicka-Naszkiewicz. Jedno jest pewne – wymaga ona znacznie więcej niż tylko dostosowania czcionki w reklamach.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Jak informuje UOKiK, spółka Jeronimo Martins Polska obiecywała zwrot wartości produktów promocyjnych na voucher, ale nie informowała o istotnych zasadach i ograniczeniach promocji. Do przedsiębiorcy wpływały reklamacje, do UOKiK skargi konsumentów. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
  • W mediach społecznościowych oraz na stronach kin oficjalnie potwierdzono premierę filmu „Dawid Podsiadło – Dokumentalny”. 
  • 14 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Seniora. Z tej okazji Polski Czerwony Krzyż (PCK) rozpoczął kampanię pod hasłem „Jeszcze Nie”. Akcja ma na celu zbiórkę pieniędzy na Kluby Seniora PCK oraz zwrócenie uwagi na problem samotności i wykluczenia społecznego wśród osób starszych.
  • Gatta i Wedel, dwie polskie marki z długą tradycją, podjęły współprace, w ramach której powstała kolekcja inspirowana czekoladą.
  • Ruszyła kampania „Polska. Więcej niż myślisz” Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki z udziałem sportowców jako ambasadorów: Katarzyny Niewiadomej, utytułowanej kolarki oraz wybitnego koszykarza Jeremy’ego Sochana.
  • Poznaliśmy finałową dwudziestkę plebiscytu PWN Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Głosowanie trwa do 30 listopada.
  • Grupa InPost udostępniła usługę przesyłek międzynarodowych. Klienci mogą przesyłać paczki przy pomocy Paczkomatów pomiędzy Polską, Hiszpanią, Włochami, Portugalią, Francją, Belgią, Holandią i Luksemburgiem. 
  • Termin zgłoszeń do konkursu YouTube Works Awards został przedłużony do 30 listopada br.
  • W tym roku kultowa już świąteczna reklama marki Coca-Cola z charakterystyczną czerwoną ciężarówką mogła zaskoczyć tych, którzy na nią czekali. Tegoroczny klip powstał z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co niektórzy uznali jako „koniec pewnej tradycji”.
  • Powstała Scambaiter Daisy, czyli postać stworzona przez O2 i agencję Faith w celu walki z oszustami. Daisy została wygenerowana przez AI, ale przypomina uroczą starszą panią, czyli najczęstszą ofiarę oszustw telefonicznych.
  • WWF Japan w akcji „Shopping basket voting” zaangażowało klientów zwracających koszyki zakupowe do głosowania. Klientom zadano pytania związane z dbaniem o środowisko.
  • Czy wiesz, że na mapie świata znajdziesz więcej niż jedno miejsce o nazwie Szwecja? Jednak oryginalna Szwecja jest tylko jedna. Aby chronić dziedzictwo kulturowe i ułatwić turystom z najdalszych zakątków świata podróżowanie, kraj postanowił zastrzec nazwę jako znak towarowy.
  • Gwiazdkowa kooperacja, na którą czekali fani kina w każdym wieku. Taika Waititi i Disney wspólnie stworzyli krótkometrażowy film „Chłopiec i ośmiornica” o sile przyjaźni ponad podziałami.

PS #PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach