„Jingle Your Tastebuds”: KFC stworzyło melodię, która sprawia, że potrawa lepiej smakuje konsumentom

„Jingle Your Tastebuds”: KFC stworzyło melodię, która sprawia, że potrawa lepiej smakuje konsumentom
KFC Singapore zmieniło klasyczną wersję piosenki „Jingle Bells" w melodię, przy produkcji której wykorzystano technologię neuromarketingową Sonic Seasoning. Ma ona sprawić, że potrawa lepiej zasmakuje klientom.
O autorze
1 min czytania 2024-12-03

KFC Singapore chciało znaleźć sposób na promocję jednej z wersji popularnego kurczaka, który ma wrócić do singapurskich restauracji. W ten sposób pojawił się pomysł na wykorzystanie technologii neuromarketingowej Sonic Seasoning, dzięki której dźwięki są w stanie wywołać określone emocje i zmienić pracę mózgu konsumentów w taki sposób, by czuli lepszy smak potrawy.

Dźwięki soniczne zostały stworzone przy współpracy z neurobiologiem konsumenckim, profesor Gemmy Calvert z Nanyang Technological University. Melodia ma niskie częstotliwości, ciężkie basy i rezonansowe tony, które podobno wzmacniają umami oraz ostre i wysokie częstotliwości, takie jak dzwonki lub nuty staccato, które zwiększają odczuwanie chrupkości.

Powstały utwór świąteczny został wcześniej poddany testom.

@kfc.singapore Think we were making it up? Our Sonic Seasoning music track for the Parmesan Truffle Chicken is proudly brought to you by NTU’s professor of Neuroscience, Prof. Gemma Culvert, head on over to the Spotify link in our bio and try the Sonic Seasoning with the Parmesan Truffle Chicken. Here’s a sneak peek at what went down. #kfcsg #kfcsingapore #KFCParmesanTruffle #SonicSeasoning ♬ original sound – KFC Singapore – KFC Singapore
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Jingle Your Tastebuds” jest dostępny również na Spotify.

– Naszym celem było zaskoczenie i zachwycenie naszych klientów w sposób, którego nigdy by się nie spodziewali. Nie chodzi tylko o przywrócenie dania – chodzi o ponowne wynalezienie doświadczenia, dzięki unikalnej przyprawie dźwiękowej, która wzmacnia smak – mówi Jaslyn Lam, dyrektor ds. marketingu i innowacji w żywności w KFC Singapore.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Żadne spotkanie świąteczne nie jest kompletne bez muzyki, która wprowadza nastrój. Ale po co na tym poprzestawać, skoro muzyka ma dźwiękową moc, która wzmacnia profile smakowe. Wciągając profesor Gemmę i ekspertów z Massive Music do kuchni, chodzi o wyjście poza tradycyjną komunikację i stworzenie produktu, dzięki któremu możemy sprawić, że konsumenci będą mogli cieszyć się smacznym daniem – powiedział Ed Cheong, dyrektor kreatywny w R/GA Singapore.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Minimalizm w akcji: KFC zamienia krawat na wskazówki zegara w kampanii „Bolo Ti(m)e”

PS2 KFC żegna się ze swoimi frytkami w nowej kampanii