#NewYearsUnresolution: Dove zachęca do sprzeciwiania się standardom piękna w postanowieniach noworocznych

#NewYearsUnresolution: Dove zachęca do sprzeciwiania się standardom piękna w postanowieniach noworocznych
Marka Dove zaprasza do dołączenia do akcji #NewYearsUnresolution i powiedzenia przedefiniowania piękna na własnych zasadach. Wraz z nowym rokiem w sieci pojawiły się filmiki prezentujące niszczenie karteczek, na których wcześniej zapisane zostały postanowienia dotyczące standardów piękna.
O autorze
1 min czytania 2025-01-08

Marka kosmetyczna Dove od lat prowadzi szeroko zakrojoną kampanię, której celem jest budowanie pewności siebie wśród kobiet i wyznaczanie nowych, realnych i indywidualnych standardów piękna. Wraz z wejściem w 2025 roku, brand rozpoczął akcję #NewYearsUnresolution (pol. #postanowieNIE), w której przekonuje, że nie warto iść przez życie w zgodzie z utartymi schematami.

W internecie pojawiły się nagrania, w których ambasadorki akcji Dove (m.in. brytyjska influencerka Imogen Horton) piszą na samoprzylepnych karteczkach postanowienia noworoczne dotyczące wyglądu, a następnie drą notatki na znak protestu wobec przyjętym normom. Każde nagranie jest opatrzone hasztagiem #NewYearsUnresolution.

@imogenhorton Social anxiety? Never heard of her 😂 like Bruno Mars said, you’re amazing JUST THE WAY YOU ARE! So proud to be part of the @Dove Beauty & Personal Care Foundation #NewYearsUnresolution campaign ✨Visit Dove.com to find out more #DoveSelfEsteemProject #DovePartner AD ♬ original sound – Imogen Horton

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysłodawcy kampanii zachęcają, aby dołączyły do niej kobiety z całego świata. Wystarczy iść w ślady Horton i nagrać któtkie wide pokazujące niszczenie karteczki, na której zapisane jest „noworoczne nie-postanowienie”, albo skorzystać z wirtualnych karteczek samoprzylepnych dostępnych na TikToku.

W Polsce takie #PostanowieNIE w styczniu podejmują współpracujące stale z marką i znane z działań na rzecz różnorodności i ciałopozytywności: Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wiele kobiet stawia sobie noworoczne postanowienia, aby zmienić swoje ciała, ale często są to niespełnione cele, podyktowane wąskimi standardami piękna w społeczeństwie. Odwracają naszą uwagę od tego, co naprawdę się liczy – powiedziała profesor Phillippa Diedrichs, ekspertka ds. wizerunku ciała w Centre of Appearance Research na University of West England.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Poza nagraniami w mediach społeczościowych Dove, akcja #NewYearsUnresolution obejmuje również 90-sekundowe wideo opublikowane na YouTubie. Jego scenariusz opiera się na historii kobiety, która na co dzień celebruje małe, życiowe radości w pełnej zgodzie z samą sobą i bez oglądania się na nierealistyczne standardy piękna.

Dotychczas Dove zrealizowało już takie akcje, jak „Most Likely”, „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”, czy „Piękno się nie starzeje”. Każda z nich miała na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości wśród kobiet i dziewcząt na całym świecie, a także zmianę sposobu prezentowania piękna przez marki z rozmaitych obszarów.

Zdjęcia główne: YouTube

PS Martyna Wojciechowska: Czuję odpowiedzialność wobec moich obserwatorów [WYWIAD]