#NMInsights Listonic: Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024 [RAPORT]

#NMInsights Listonic: Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024 [RAPORT]
W 2024 roku Polacy nachętniej wybierali masło marki Mleczna Dolina, mleko Łaciate, a wśród marek chipsów królował Lay's. Sprawdź pozostałe wnioski płynące z raportu Listonic „Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024”.
O autorze
2 min czytania 2025-01-14

>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.

W 2024 roku Polacy rzadziej niż wcześniej kupowali kawę, ale podczas zakupów zwracali większą uwagę na markę napoju. Twórcy aplikacji Listonic przygotowali podsumowanie ostatnich 12 miesięcy pod względem najpopularniejszych produktów i marek FMCG w Polsce.

Obserwacjom poddano 15 produktów z zakupowego koszyka w naszym kraju, a także różnorodne marki z branży FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Pod lupą znalazło się między innymi: masło, mleko, czekolada, chipsy, ser żółty, herbata, soki owocowe czy papier toaletowy i szampon do włosów. W raporcie znalazły się również takie marki jak: Mleczna Dolina, E.Wedel, Milka, Lay’s, Światowid, Lipton, Tymbark, Velvet czy Head&Shoulders.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mniej papieru toaletowego, mydła i szamponów

Jak się okazuje, w 2024 roku Polacy kupowali znacznie mniej artykułów higienicznych. Częstotliwość dodań do list zakupów papieru toaletowego spadła w ostatnich 12 miesiącach o 11,75%, mydła o 10,49%, a szamponów aż o 16,92%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Produkty higieny osobistej to kategoria, która zanotowała bardzo wyraźne spadki w ostatnich dwunastu miesiącach. Wpływ na to ma zarówno bogatsza oferta np. pianek do mycia rąk czy żeli pod prysznic (konkurujących z tradycyjnym mydłem), jak i przenoszenie zakupów kosmetycznych do sklepów internetowych. Co ciekawe niemal niezmiennym zainteresowaniem cieszyły się pasty do zębów – mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, raport Listonic pokazuje, że spadł też popyt na takie produkty żywnościowe, jak mleko, ser żółty czy kawa. Jednocześnie kupujemy dziś więcej produktów proteinowych (od 40 do nawet 100%), z czego z pewnością cieszą się producenci tych towarów. Z badań Centrum Monitorowania Rynku wynika ponadto, że tylko w supermarketach i sklepach małoformatowych średnia wartość paragonu w 2024 roku była wyższa niż w 2023 roku. 

Sensodyne, Actimel i Berlinki królują w koszykach zakupowych Polaków

W czołówce marek, które zdobyły od 49 do nawet 55% wszystkich dodań do list zakupowych Polaków w 2024 według Listonic znalazły się:

  • Sensodyne (pasta do zębów),
  • Lipton (herbata),
  • Actimel (jogurty),
  • Berlinki (parówki).

Pozycję lidera z zeszłego roku utrzymała m.in. herbata Lipton, mleko Łaciate, parówki Berlinki czy masło Mleczna Dolina.

Zmiany 2023 vs 2024

W raporcie „Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024” Listonic siedem brandów utrzymało pozycję lidera z 2023 roku, 12 znalazło się na podium pomimo braku miejsca w czołówce w ubiegłym roku, a 19 marek zmieniło swoje dotychczasowe miejsce na podium. Jak się okazuje, polscy konsumenci są najbardziej przywiązani do marek kaw i szamponów, a najmniej – mleka i papieru toaletowego.

Cały raport „Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024” przeczytasz poniżej.

Grafiki: raport „Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024”

PS Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce