Sotrender: Suchar Codzienny liderem zaangażowania na Instagramie w 2024 roku

Sotrender: Suchar Codzienny liderem zaangażowania na Instagramie w 2024 roku
Z danych Sotrendera, który podsumował 2024 rok na polskim Instagramie, wynika, że najbardziej angażującym profilem na platformie był Suchar Codzienny.
O autorze
2 min czytania 2025-01-28

Największy wzrost liczby obserwujących odnotował profil Łączy nas piłka, a najbardziej aktywne okazało się konto OKO.press – pojawiło się na nim ponad 7 tysięcy postów. Najbardziej angażujący post roku opublikowany został przez Red Bull Polska.

Reserved na czele największych profili na Instagramie

Reserved pozostaje największym profilem na Instagramie w Polsce, utrzymując w 2024 roku pozycję lidera z ponad 2 milionami obserwujących – jako jedyny w tym ekskluzywnym gronie.

Na drugim miejscu znajduje się Suchar Codzienny, któremu brakuje niespełna 8 tysięcy obserwujących, by również przekroczyć próg 2 milionów.

W czołówce doszło do niewielkich zmian. Sinsay awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Fame MMA. W TOP10 zadebiutowały dwa nowe profile: Wiedza Bezużyteczna oraz Repostuj.pl, które zamyka zestawienie z wynikiem ponad 895 tysięcy obserwujących.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łączy nas piłka najszybciej rosnącym profilem

Profil Łączy nas piłka osiągnął największy wzrost obserwujących na Instagramie w 2024 roku, zdobywając ponad 204 tysiące nowych fanów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na drugim miejscu znalazło się konto Grail Point, które zwiększyło swoją bazę obserwujących o 176 tysięcy, czyli aż o 57%. Trzecie miejsce przypadło Wiedzy Bezużytecznej (wzrost o prawie 170 tysięcy obserwujących) – jedynemu profilowi, który utrzymał swoją pozycję w TOP5 w porównaniu do poprzedniego roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Suchar Codzienny z najbardziej zaangażowaną społecznością

Suchar Codzienny po raz kolejny został liderem zaangażowania na Instagramie, osiągając Interactivity Index na poziomie ponad 70 milionów. Choć to o 19 milionów mniej niż w 2023 roku, profil nadal utrzymuje pozycję numer jeden.

Na drugie miejsce awansowały Meczyki.pl, a czwarte zdobyło TVP Sport – oba profile rok wcześniej nie znajdowały się nawet w TOP5. Wiedza Bezużyteczna spadła na trzecią pozycję, a konto aplikacji Dropsy straciło podium i zajęło piąte miejsce.

OKO.press liderem pod względem liczby opublikowanych treści

W 2024 roku najaktywniejsze na Instagramie były ponownie profile mediów informacyjnych i sportowych. Liderem pod względem liczby publikacji pozostało OKO.press, które opublikowało ponad 7 tysięcy postów.

W czołówce uplasowały się także Meczyki.pl i Eurosport, a pierwszą piątkę zamknęło konto Platformy Obywatelskiej – jedyny profil spoza kategorii mediów w zestawieniu.

Red Bull Polska z najbardziej angażującym postem

Najbardziej angażującym postem na Instagramie w 2024 roku okazała się publikacja Red Bull Polska, która zachwyciła użytkowników spektakularnym przejazdem Dawida Godźka rowerem po jadącym pociągu. 

W czołówce znalazły się również posty od profili Maturalni i Opera Narodowa. Maturalni podwójnie zaznaczyli swoją obecność w TOP10 – ich publikacje zajęły miejsce na podium oraz 9. pozycję w zestawieniu.

W rankingu, tak jak na Facebooku, nie zabrakło również miejsca dla organizacji prozwierzęcych – post Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Zwierząt (DIOZ) uplasował się na 6. miejscu.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Sotrender: SokzBuraka najbardziej angażującym profilem na Facebooku w 2024 roku