Największy wzrost liczby obserwujących odnotował profil Łączy nas piłka, a najbardziej aktywne okazało się konto OKO.press – pojawiło się na nim ponad 7 tysięcy postów. Najbardziej angażujący post roku opublikowany został przez Red Bull Polska.
Reserved na czele największych profili na Instagramie
Reserved pozostaje największym profilem na Instagramie w Polsce, utrzymując w 2024 roku pozycję lidera z ponad 2 milionami obserwujących – jako jedyny w tym ekskluzywnym gronie.
Zobacz również
Na drugim miejscu znajduje się Suchar Codzienny, któremu brakuje niespełna 8 tysięcy obserwujących, by również przekroczyć próg 2 milionów.
W czołówce doszło do niewielkich zmian. Sinsay awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Fame MMA. W TOP10 zadebiutowały dwa nowe profile: Wiedza Bezużyteczna oraz Repostuj.pl, które zamyka zestawienie z wynikiem ponad 895 tysięcy obserwujących.
Adam Mosseri odkrywa tajniki algorytmu Instagrama
Łączy nas piłka najszybciej rosnącym profilem
Profil Łączy nas piłka osiągnął największy wzrost obserwujących na Instagramie w 2024 roku, zdobywając ponad 204 tysiące nowych fanów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na drugim miejscu znalazło się konto Grail Point, które zwiększyło swoją bazę obserwujących o 176 tysięcy, czyli aż o 57%. Trzecie miejsce przypadło Wiedzy Bezużytecznej (wzrost o prawie 170 tysięcy obserwujących) – jedynemu profilowi, który utrzymał swoją pozycję w TOP5 w porównaniu do poprzedniego roku.
Suchar Codzienny z najbardziej zaangażowaną społecznością
Suchar Codzienny po raz kolejny został liderem zaangażowania na Instagramie, osiągając Interactivity Index na poziomie ponad 70 milionów. Choć to o 19 milionów mniej niż w 2023 roku, profil nadal utrzymuje pozycję numer jeden.
Na drugie miejsce awansowały Meczyki.pl, a czwarte zdobyło TVP Sport – oba profile rok wcześniej nie znajdowały się nawet w TOP5. Wiedza Bezużyteczna spadła na trzecią pozycję, a konto aplikacji Dropsy straciło podium i zajęło piąte miejsce.
OKO.press liderem pod względem liczby opublikowanych treści
W 2024 roku najaktywniejsze na Instagramie były ponownie profile mediów informacyjnych i sportowych. Liderem pod względem liczby publikacji pozostało OKO.press, które opublikowało ponad 7 tysięcy postów.
W czołówce uplasowały się także Meczyki.pl i Eurosport, a pierwszą piątkę zamknęło konto Platformy Obywatelskiej – jedyny profil spoza kategorii mediów w zestawieniu.
Red Bull Polska z najbardziej angażującym postem
Najbardziej angażującym postem na Instagramie w 2024 roku okazała się publikacja Red Bull Polska, która zachwyciła użytkowników spektakularnym przejazdem Dawida Godźka rowerem po jadącym pociągu.
W czołówce znalazły się również posty od profili Maturalni i Opera Narodowa. Maturalni podwójnie zaznaczyli swoją obecność w TOP10 – ich publikacje zajęły miejsce na podium oraz 9. pozycję w zestawieniu.
W rankingu, tak jak na Facebooku, nie zabrakło również miejsca dla organizacji prozwierzęcych – post Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Zwierząt (DIOZ) uplasował się na 6. miejscu.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko