„ALAS”: logo McDonald’s stało się wyrazem wdzięczności dla dostawców jedzenia

„ALAS”: logo McDonald’s stało się wyrazem wdzięczności dla dostawców jedzenia
McDonald's w kampanii „ALAS" postanowił docenić „niewidzialnych" bohaterów. Mowa o dostawcach jedzenia, którzy codziennie dostarczają posiłki do domów, mimo często utrudnionych warunków, np. pogodowych.
O autorze
1 min czytania 2025-03-03

„ALAS” po hiszpańsku oznacza „skrzydła”, co ma być metaforą odporności. Nazwa sugeruje, że dostawcy nie tylko dostarczają jedzenie, ale sprawiają, że to co zwyczajne, rośnie do rangi czegoś niezwykłego. Sieć restauracji zwraca uwagę m.in. na stawianie czoła złym warunkom atmosferycznym czy pokonywanie wielu kilometrów dziennie.

W ramach akcji powstały kreacje wizualne, w których McDonald’s wykorzystał swoje logo. Zdjęcia prezentują dostawców ustawionych przed restauracjami sieć fast-food na tle tzw. „złotych łuków”. Iluzja sprawia, że bohaterowie kampanii otrzymują w tej sposób skrzydła. Każde ze zdjęć pokazuje pracę w różnych warunkach (np. w śniegu, ulewnym deszczu czy podczas mroźnych nocy). Na każdej fotografii dodane również hasła, takie jak „Superbohaterze północy, dziękuję” czy „Superbohaterowie ze śniegu, dziękujemy”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania jest promowana w Hiszpanii. Obejmuje nośniki zewnętrzne (billboardy i nośniki cyfrowe), reklamy w aplikacjach i witrynach pogodowych.

Za kampanię odpowiada agencja TBWA\Spain. Zdjęcia wykonał Ale Burset.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS #OdKulis: „bambi robi z Makiem, co chce”, przekonuje McDonald’s w kampanii z raperką w roli głównej

PS2 McDonald’s we Wrocławiu zamienił się w interaktywną kolorowankę