International Public Relations Network 2025: poznaj kluczowe obszary wzrostu w PR [BADANIE]

International Public Relations Network 2025: poznaj kluczowe obszary wzrostu w PR [BADANIE]
Z tegorocznej edycji badania International Public Relations Network (IPRN) wynika m.in., że kluczowymi obszarami wzrostu w PR są komunikacja strategiczna i doradztwo. Podobnie jak w 2025 roku, na niestabilność ekonomiczna na świecie, wyzwaniami pozostają również konflikty geopolityczne oraz przyspieszona transformacja technologiczna.
O autorze
1 min czytania 2025-03-19

Badanie IPRN zostało przeprowadzone w 22 krajach, a jego celem była ocena oczekiwań dotyczących wzrostu, priorytetów inwestycyjnych oraz najważniejszych wyzwań stojących przed branżą public relations. Jak się okazuje, aż 69% badanych spodziewa się wzrostu w public relations w 2025 roku. Wśród najlepiej rokujących obszarów wymieniono:

  • komunikację strategiczną i doradztwo PR (25% pytanych) i
  • zarządzanie kryzysem i zmianą (21%).

Wykres: perspektywy dla branży PR w 2025 roku

Wykres: największe możliwości dla branży PR w 2025 roku

Znaczny potencjał według respondentów wykazują również takie sektory, jak:

  • energetyka i media (14%),
  • sektor publiczny i administracja (13%),
  • zdrowie i wellness (9%),
  • artykuły konsumpcyjne oraz żywność i napoje (7%).

Public relations: jakie wyzwania czekają na specjalistów

Odpowiedzi na to pytanie również szukali autorzy badania IPRN. Najważniejszymi wyzwaniami, z którymi będzie trzeba zmierzyć się w kolejnych miesiącach, okazały się kolejno:

  • niepewność gospodarcza oraz niechęć klientów do inwestowania (29%),
  • wdrażanie nowych technologii (23%),
  • pozyskiwanie i zatrzymywanie pracowników (17%),
  • wpływ inflacji i rosnących stóp procentowych (10%).

Wykres: rozwój poszczególnych sektorów PR w 2025 roku

Wykres: największe wyzwania dla branży PR w 2025 roku

PR 2025: w co warto inwestować

Takie pytanie zadali uczestnikom badania jego autorzy, a wyniki są oczywiste. Na pierwszym miejscu według ankietowanych znalazła się kreatywność (16%), a tuż za nią komunikacja wewnętrzna i marketing (15%) i podnoszenie kwalifikacji pracowników i minimalizacja rotacji (15%).

Na kolejnych miejscach uplasowały się takie wartości, jak:

  • produkcja treści multimedialnych (14%),
  • technologie i produkcja cyfrowa (12%),
  • narzędzia do zarządzania (12%).

Wykres: najważniejsze obszary inwestycji dla branży PR w 2025 roku

Tegoroczna odsłona badania International Public Relations Network pozwoliła wyłonić nowe priorytety na kolejne miesiące. Są wśród nich m.in. budowanie reputacji korporacyjnej (22%) oraz komunikacji ESG (21%), które zgodnie zyskują na znaczeniu jako kluczowe elementy budowania zaufania i wiarygodności marek.

Nie bez znaczenia są także: budowanie strategii zintegrowanej komunikacji (19%) i PR marki (17%) wyróżniają się jako kluczowe podejścia do wzmocnienia pozycji rynkowej w 2025 roku.

Całe badanie International Public Relations Network 2025 przeczytasz poniżej.

Kraje biorące udział w badaniu IPRN:
Brazylia, Kanada, Chile, Kolumbia, Czechy, Dania, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Luksemburg, Niderlandy, Polska, Portugalia, Portoryko, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone.

PS PR na przełomie 2024/2025